שבוע האופנה בפריז נפתח ביום שלישי תחת אבטחה כבדה, בעקבות גל הפיגועים בצרפת בשנה האחרונה, כך מדווחים השבוע סוכנויות הידיעות ועיתונאי האופנה המבקרים בפריז. כפי שדיווחנו ב-Xnet בעונה שעברה, בכניסה לתצוגות האופנה ניצבים מאבטחים וגלאי מתכות, ובתצוגות הגדולות, כמו זו של דיור בעונה הקודמת, האורחים נדרשו לעבור שלושה מעגלי אבטחה עד שנכנסו לחללל התצוגה ברחבת מוזיאון הלובר. ההוליווד ריפורטר מדווח כי כדי להימנע מהתקהלויות גדולות, חלק ממותגי האופנה בחרו העונה בלוקיישנים קטנים עם מספר מצומצם של אורחים.
האבטחה בעיר צפויה לעלות מדרגה החל מיום ראשון הקרוב, בעקבות ערב ראש השנה שמתחיל הפעם באוקטובר, כך שהנפגע העיקרי הוא שבוע האופנה הפריזאי, בשעה ששבועות האופנה של ניו יורק, לונדון ומילאנו התקיימו כבר בספטמבר. מכיוון שבכירים רבים בתעשיית האופנה הם יהודים (למשל, עורכת האופנה החשובה סוזי מנקס, שלרוב נעדרת מאירועי אופנה המתקיימים בראש השנה וביום כיפור), יש לשער כי הדבר ישפיע על מצבת המכובדים בשורה הראשונה.
כך או כך, שבוע האופנה בפריז עדיין ממשיך, ויסתיים רק בתום החג, אך כבר בשלב זה ניתן לומר כי הוא מעורר עניין רב. ארזנו עבורכם את הרגעים הבולטים, היפים והחשובים שנצפו על המסלולים, מאחורי הקלעים ובשורה הראשונה, שהתרחשו עד כה. שנה טובה.
ההטרדה: ניסיון תקיפה של הישבן של קים קרדשיאן
שבוע בלבד לאחר שהתקיף במילאנו את הדוגמנית ג'יג'י חדיד, סטוקר הסלבס ויטלי סדיוק מפתיע את קים קרדשיאן בפריז. ביום רביעי הגיח סדיוק בן ה-35 מאחורי קרדשיאן בכניסה למסעדת L’Avenue בעיר, כשהוא מנסה לנשק את ישבנה, המפורסם כידוע לא פחות ממנה. בניגוד למקרה של חדיד, שבו שומרי הראש שלה ניסו להרחיקה מסדיוק, המאבטח הפרטי של קרדשיאן, פסקאל דובייה, ניטרל את סדיוק, שנותר מובס על המדרכה. מאוחר יותר הודתה קרדשיאן לשומר הראש שלה בחשבון הטוויטר, ואילו סדיוק הסביר לסוכנות הידיעות AP כי הרקע למעשה היה הרצון לעודד "יופי טבעי בקרב נערות צעירות". זאת, מן הסתם, אל מול המלאכותיות שבגופה הפוסט מודרני של הקרדשיאן.
האטרקציה: ריהאנה על מסלול התצוגה של פומה
שיתוף הפעולה בין ריהאנה לחברת הספורט והאופנה פומה ממשיך. לאחר שבעונה הקודמת הוצגה הקולקציה בשבוע האופנה של ניו יורק, הפעם הלוקיישן הנבחר הוא פריז, ולא סתם פריז, אלא בחלל הוטל סלומון דה רוטשילד המרהיב, בו התקיימו בעבר התצוגות של בתי אופנה כסאן לורן ו-ולנטינו. על אף שהתצוגה לא שובצה בלוח התצוגות של הפדרציה לאופנה, תקשורת האופנה הבינלאומית הפגינה נוכחות כבדה באירוע. אף אחד לא רצה לפספס את אחת מאיקונות הסטייל הגדולות בעולם צועדת על המסלול, חותמת את התצוגה בחליפת מכנסיים מעור בטקסטורת פרחים, ואוחזת בידה מניפה מעוטרת מלמלה עם הכיתוב PUMA. בדומה לשיתוף פעולה הקודם, קולקציית Fenty X Puma טעונה באלמנטים של אופנת רחוב בצבעוניות של זית, ורוד על גווניו, לבנדר ולבן, תוך שילוב פריטי מפתח כמו מעילי פארקה, שמלות קומבניזון מתחרה וקפוצ'ונים, שהפכו לאחד מפריטי החובה על המסלול.
הגאווה: הדוגמניות הישראליות שכובשות את עיר האורות
את יומו הראשון של שבוע האופנה בפריז, חתמו שתי תצוגות בולטות בכיכובן של דוגמניות ישראליות, שעשו העונה טבילת אש על המסלול הפריזאי. הדוגמנית ניבר מדר (לסוכנות יולי), 20, צעדה בתצוגה של חברת הלנז'רי Etam, שחגגה 100 שנה להיווסדה בתצוגה חגיגית במרכז פומפידו בעיר. מדר הציגה שני סטים נועזים של הלבשה תחתונה שחורה, ונראתה כמי שהולכת לכבוש את מקומה של בר רפאלי בזירת הלנז'רי הבינלאומית. התצוגה יצאה בתזמון מושלם יחד עם קמפיין חדש בכיכובה של מדר לבושם החדש של חברת בנטון.
באותו זמן אך במקום אחר בעיר, היתה זו הדוגמנית בת ה-20 שון לוי (לסוכנות אלינור שחר), שעלתה אל מסלול תצוגת הבכורה של אנתוני וקארלו בבית האופנה סאן לורן. לוי הוחתמה בבלעדיות עבור בית האופנה, ועל כך תוגמלה בהתאם, מה שאומר שהיא לא תוכל לקחת חלק בתצוגות נוספות במהלך שבוע האופנה בפריז.
ישראלית נוספת שחזרה ביום שישי אל המסלול הפריזאי היא הסינדרלה מחולון סופיה מצטנר, שעל אף שנפרדה זה מכבר מבית האופנה דיור ביולי האחרון, בפוסט מרגש באינסטגרם (החוזה שלה צפוי להסתיים בסוף השנה), עלתה אל מסלול תצוגת הבכורה של המעצבת מריה גרציה קיורי בדיור, בהתאם לדרישתו של בית האופנה, כך על פי מידע שמסר ל-Xnet הסוכן שלה, רוברטו בן שושן.
מצטנר עלתה למסלול לבושה חליפת טוקסידו שחורה וחולצת טי לבנה עם הכיתוב J'adior והספרה 8. בתצוגה נכחו מעצבי אופנה רבים, ובהם כריסטיאן לובוטן ואלבר אלבז, לצד סלבס כמו ג'ניפר לורנס, ריהאנה וקרלה ברוני, שהגיעה בגפה בשעה שבעלה, נשיא צרפת לשעבר ניקול סרקוזי, שהה בהלוויית נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בירושלים.
הפרובוקציה: הפטמות בחוץ בתצוגה של סאן לורן
המוזמנים לתצוגת הביכורים של אנתוני ואקרלו לסאן לורן הוכנסו אל תוך האווירה הממלכתית של בית האופנה הוותיק, עוד לפני שהדוגמנית הראשונה צעדה באכסדרת בניין המלון הישן והיוקרתי ברובע השביעי בו נערכה התצוגה. בלב החלל ניצב מנוף בצבעי הדגל הצרפתי, ועליו אותיות המותג YSL מוארות בגדול, כך שאי אפשר היה שלא להיזכר באחד מציטוטיו המפורסמים של מייסד הבית, איב סאן לורן, שסיפר בעבר בראיון כי בזמן שילדי הכיתה התעללו בו כתלמיד, חלם ששמו ינצנץ בשמי פריז. "זו היתה דרכי להתנקם בתלמידים המתעללים", אמר.
ואקרלו בן ה-34 נכנס אל בית האופנה לאחר תקופה של שינויים שהנהיג בו המעצב הדי סלימאן, שעזב לפני כחצי שנה. אוסף הפריטים שהרכיב לאביב-קיץ 2017 נראה כמו המשך ישיר לעבודתו של סלימאן, אך באופן שאינו מתרחק גם מכתב היד הסקסי והחצוף של ואקרלו עצמו. הדוגמניות צעדו על המסלול בשמלות מיני קצרות מעור עם חיתוכים גיאומטריים, אשר שולבו עם חולצות תחרה ושיפון שקופות, לצד חלקים עליונים א-סימטריים עם שרוול אחד נפוח, ושילוב הדפסים מנומרים שהפיחו בקולקציה רוח חייתית. המיניות המוחצנת הופגנה גם באופן בו חקר ואקרלו את ז'קט הטוקסידו האיקוני של סאן לורן, תוך שהוא שומר על חיתוכים מסקרנים וחייטות מדויקת.
העידן שאחרי אלבר אלבז: תצוגת האופנה של לנוון
באוקטובר אשתקד עזב המעצב אלבר אלבז את תפקידו כמנהל האמנותי של בית האופנה לנוון, משרה אשר אוישה רק במרץ האחרון על ידי המעצבת בושרה ג'ראר. השבוע חשפה ג'ראר את קולקציית המסלול הראשונה שלה למותג, שלושה חודשים לאחר שכבר הציגה את קולקציית קרוז 2017. מצפייה בדגמים על המסלול ניתן לפסוק באופן חד משמעי: תם העידן של אלבז בלנוון, וככל הנראה גם לא ישוב. בניגוד לשפה המורכבת של אלבז ופריטי הלבוש שיצר, שהיו גם גרנדיוזיים וגם לבישים, ג'ראר מגישה קו מסחרי, מתוחכם במידה ונגיש, שנופל לא מעט פעמים אל מחוזות השעמום. לאורך כל התצוגה שיחקה המעצבת עם המפגש בין אלמנטים גבריים לנשיים, אשר בלטו בחיבורים בין וסטים ומכנסיים בדוגמת פסי סיכה לשמלות שיפון שקופות, ובין מקטורנים מחויטים לשמלות מיני חושפות כתף. אנחנו חווינו תחושת געגוע לימים עברו בבית האופנה הצרפתי.
ולמה קארין דנסקי מעדיפה לקנות בעיקר ברשתות אופנה?