תעשיית האופנה אומנם מואשמת פעמים רבות באסקפיזם, אך בימים אלו נראה כי המציאות הקשה הפכה לחלק מכל אירוע. "אנחנו מקיימים את התצוגה כשהאירועים בדרום מעיבים על מצב רוחנו, אבל לבנו עם תושבי הדרום וחיילי צה"ל", אמר בפתיחת התצוגה מישל תמיר, מנהל השיווק של רשת רנואר, והסביר כי לאור המאורעות הקשים של הימים האחרונים הוחלט על אירוע צנוע ואינטימי יחסית.

למרות הניסיון להוריד פרופיל בעקבות המצב, רנואר מבצעים בתקופה האחרונה לא מעט מהלכים גדולים: תצוגת אופנה של קולקציית מסלול מעוצבת זו הפעם השנייה, והשקת נבחרת של פרנזטורים לעונה שבה חוברים אל אור גרוסמן גם סתיו בן צור, גפן ברקאי, ניבר מדר והספורטאי גל מקל. כמו בעונה הקודמת, גם קולקציית המסלול הנוכחית שונה ומופרדת מהקולקציה המסחרית של רשת האופנה, ותגיע בהדרגתיות לסניף הדגל בדיזנגוף סנטר בתל אביב בלבד, החל בשבוע הבא.

>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד

"הקולקציה הזו לא עוצבה בשביל הקהל", אומר המנהל הקריאטיבי של רנואר, רון (רונקו) קהאן, בראיון לאתר Xnet. "המציאות של השוק היום מחייבת את החברות למצוא דרך לבדל את עצמן. זה מהלך מיתוגי, לא תקשורתי. הקולקציה הזאת היא לא בשביל הקהל ולא בשביל התקשורת – זו קולקציה שנועדה להרחיב את מנעד הלקוחות לסוג אחר שמחפש עיצוב יותר בוטיקי. מבחינתי זה מקרה קלאסי של זה נהנה וזה לא חסר – כמו שאומרים בגמרא. גם הלקוחות הקודמות נהנות, וגם החדשות".

עוד בערוץ האופנה

קהאן לא חושש להפנות גם אצבע מאשימה כלפי התקשורת והיחס שלה לקולקציות של רשתות האופנה. "אם הקולקציה מסחרית אתם מתלוננים שאין אמירה, ואם היא לא מסחרית אתם מבקרים שזה לא נגיש", הוא אומר.

קולקציית המסלול זכתה בשם Objects Of Desire, והיא שואבת השראה מ"חדרי פלאות" – חללי אחסון ממאות קודמות שבהם נאספו פריטים אקזוטיים אקלקטיים, שונים ומשונים. בהתאם, הקולקציה כוללת הדפסים של ראשי אייל שאותם אנחנו רגילים לפגוש כפוחלצים, פרוות סינתטיות, מעילי שמיכה, אוברולים גבריים, סריגים עבים ומעילים בשילוב חומרים וטקסטורות.

מה חשבנו על קולקציית המסלל המיוחדת שעוצבה לעונה הקרה ועל התצוגה שליוותה אותה? כל הדברים שאהבנו, ואלה שפחות.

"זו קולקציה שנועדה להרחיב את מנעד הלקוחות לסוג אחר שמחפש עיצוב יותר בוטיקי" (צילום: לם וליץ סטודיו )
"זו קולקציה שנועדה להרחיב את מנעד הלקוחות לסוג אחר שמחפש עיצוב יותר בוטיקי" (צילום: לם וליץ סטודיו )

נקודות האור

ההשראה. המילה השראה משמשת בדרך כלל בתעשיית האופנה כדי לתאר רעיון מרוחק ואמנותי, שפעמים רבות הקשר בינו לבין הבגדים המוצגים מקרי בהחלט. במקרה של קולקציית המסלול של רנואר, לעומת זאת, ההשראה מתורגמת באופן מופתי לפריטים לבישים ומוצלחים. התמהיל האקלקטי והאפלולי של חדרי הפלאות, המציג אוצר אפל אך קסום המורכב מניגודים, הפך לקולקציה לבישה והרמונית, שבה נפגשים בדי סקובה ואורגנזות מחוספסות לצד צמרים רכים, מראה ספורטיבי לצד רומנטיקה פיוטית, צבעי גלידה לצד צבעי אדמה ואש חזקים, ופריטים ענוגים לצד אביזרים גסים.

הצבעוניות. בסיום התצוגה, כאשר כל הדוגמנים עלו יחד למסלול, קשה היה שלא להבחין במנעד הגוונים המרהיב של רנואר לחורף. החל בשילובים בין גווני פסטל לצבעי אדמה שהופיעו בתחילת התצוגה, דרך השילובים בין כתום דלעת לנייבי, ועד החיבור בין גווני חרדל לצבעים מטאליים ובין טורקיז לסגול וצהוב – קולקציית המסלול הציגה הרכבי צבעים מקוריים ומוצלחים לעונה הקרה.

האיילים מככבים על המסלול (צילום: לם וליץ סטודיו )
האיילים מככבים על המסלול (צילום: לם וליץ סטודיו )

נקודת החושך

התצוגה. כשבוע לפני התצוגה ביקרנו בשואורום של רשת האופנה, להצצה מקרוב על הקולקציה. שם, על הקולבים, הפריטים נראו מזמינים, יפים ואפילו מסחריים, ויצרו בקלות תחושה קסומה. למרבה הצער, בתצוגה עצמה הלך חלק גדול מהקסם לאיבוד: הבמה מוקמה גבוה כל כך עד שקשה היה לראות את הפריטים בלי לעקם את הצוואר, הצלמים רצו מצד לצד בניסיון לעקוב אחר הדוגמנים, המוזיקה חרקה והקצב היה איטי באופן שפגע בהרמוניה ובהמשכיות של הקולקציה. כל זה היה יכול להיחשב לזניח אם לא היה מדובר בקולקציית מסלול מיוחדת, אשר תצוגת האופנה אמורה להיות רגע השיא שלה. במקרה הזה, העולם העיצובי המרשים שיצר צוות המעצבים של המותג לא תורגם כראוי על המסלול, וחלק מהמשיכה שלו נשארה מאחורי הקלעים.