תצוגת האופנה של קסטרו, שהתקיימה הבוקר בביתן 1 בגני התערוכה, נערכה באיחור של שבוע וחצי מהתאריך המקורי, בעקבות הלחימה בדרום. "אנו דבקים בעשייה, שגרה ושמירה על מורל גבוה. קסטרו היא החברה הכי ישראלית שיש", אמרה אתי רוטר בדברים שנשאה בתחילת התצוגה. לוח הזמנים החדש הוא כנראה גם מה שהוביל להיעדרותה של גל גדות, פרזנטורית המותג, שנמצאת בימים אלו בעיצומם של צילומים לסרט "וונדר וומן". הקהל באולם הסתפק בשורה ארוכה של דוגמנים ודוגמניות, ובראשם שני הפרזנטורים הנוספים של המותג, עומר דרור ולירז דרור.

זו העונה השנייה שבקסטרו בוחרים להפריד בין קולקציית המסלול לקולקציה הנמכרת בחנות, אך הפעם הם הלכו עם האג'נדה העסקית צעד אחד קדימה, עם תצוגה של פריטים במהדורה מוגבלת הנמכרים אונליין באתר קסטרו.

לדברי רוטר, מכירת הפריטים באתר החלה כבר במהלך התצוגה, והחל ממחר (רביעי) הם יימכרו גם בסניפי הרשת בקניון רמת אביב ובדיזנגוף סנטר בתל אביב. המגמה של יצירת שתי קולקציות נפרדות, אחת לתצוגה ואחת לחנויות, נמצאת בפריחה אצל רשתות אופנה מסחריות כמו רנואר, H&M וטופשופ, שנהגו כך בשנה האחרונה. מהלך זה מאפשר לרשת פנייה לקהל בעל טעם מובחן יותר, ובמקביל, לשמור על המסחריות של הקולקציה המיועדת לחנויות.

עוד בערוץ האופנה

לירז דרור ועומר דרור סוגרים את התצוגה של קסטרו (צילום: אבי ולדמן )
לירז דרור ועומר דרור סוגרים את התצוגה של קסטרו (צילום: אבי ולדמן )

המחירים המצויים באתר מסמנים רמת מחירים גבוהה מהממוצע בקסטרו, בשיעור של 20-30 אחוז. כך, למשל, שמלת משי אדומה עם שרוולי עטלף תעלה לכן 499 שקל, ומחירה של שמלת קליידסקופ בצבעי חרדל, יין ואפור, שנלבשה בפתיחת התצוגה על ידי לירז דרור, נמכרת ב-299 שקל. לשם השוואה, שמלת מקסי אתנית מהקולקציה החדשה ומהקו הרגיל של קסטרו עולה 199 שקל. לדברי רוטר, "קולקציית קסטרו Runway מתומחרת כך מכיוון שהפריטים מיוצרים במהדורה מוגבלת, והם מושקעים יותר עם עבודות יד ועשויים מחומרים משובחים כמו משי ועור".

התצוגה נפתחה בקבוצת פריטי לבוש בסגנון אתני, עם גלביות משי בשחור ולבן אשר ריחפו על המסלול, לצד קבוצה מוצלחת של פריטים בצבעוניות של חרדל, בורדו וזית, אשר רפררו לאופנת שנות ה-70. למשל, שמלת גלבייה ארוכה, ששרווליה ואזור החזה והגב עוטרו בחיתוכי עור צבעוניים - מוטיב שחזר והופיע גם בחולצות ובטוניקה מרהיבה בצבע אפור. אלו הוצגו לצד מבחר שמלות מעטפת – הפריט האיקוני שמציין השנה יומולדת 40 - ביניהן שמלת מעטפת בצבע כחול נייבי, ושמלת מעטפת מקסי כחולה עם מחשוף וי עמוק והדפס פרחים יפנים בצבע חרדל. קו הגברים התכתב עם הצבעוניות והשפה העיצובית של קו הנשים, עם פריטים כמו מכנסי קטיפה כחולים, חולצות עם צווארון סיני בצבע ג'ינס, מכנסי כותנה בגזרה רחבה, שמסתמנים כאחד הטרנדים המובילים של העונה ומעיל פרקה צבאי לגברים בצבעים אפור, זית ושחור.

אך מה שהתחיל כמופע מרשים להפליא, המשיך במונוטוניות משעממת קמעה, כשלרגעים נדמה היה כי את הקבוצה הראשונה של הקולקציה עיצב מעצב אחר לחלוטין מזה שעיצב את השנייה. תמונת הסיום של התצוגה נראתה כמו ערבוב בין שתי הקבוצות הראשונות לכדי מישמש אחד נטול יד מכוונת. לזכות הקולקציה יש לציין את קו המחויטים לגברים, שעשה כברת דרך ונראה על המסלול טוב מתמיד.

אלא שכאמור, קולקציית ה-Runway היא במהדורה מוגבלת בלבד, כך שעיקר העניין בחנויות הוא סביב הקולקציה הרגילה. שבועיים לפני התצוגה ביקרנו בשואורום של החברה, וחזרנו עם נקודות האור והחושך שזיהינו בקולקציה זו.

מחלקת בגדי העור מתחזקת מחורף לחורף. לירז דרור בקטלוג של קסטרו (צילום: דודי חסון)
מחלקת בגדי העור מתחזקת מחורף לחורף. לירז דרור בקטלוג של קסטרו (צילום: דודי חסון)

נקודות האור

פריטי העור. מחורף לחורף מתחזקת מחלקת בגדי העור של קסטרו, והעונה מצאנו בה מספר פריטים מוצלחים במיוחד, כמו מעיל טרנץ' עשוי עור מקו הבלאק, או ז'קט אופנוענים לנשים. ניכר כי צוות הסטודיו פיצח את המכשולים בעבודה עם עור והצליח להציע טכניקות מעניינות והתאמה טובה לגוף.

פריטי הג'ינס. פריטי הג'ינס לנשים הם מהטובים ביותר בקולקציה, אולי כי הם הולמים יותר מכל פריט אחר את השפה הקז'ואלית של קסטרו. לצד מכנסי הג'ינס, אהבנו פריטים כמו חצאית מקסי מג'ינס עם כפתורים לכל אורכה וחולצות ג'ינס לגברים, שמגיעות במספר שטיפות וסגנונות.

החולצות המכופתרות לגברים. החולצות המכופתרות הן מהעוגנים החזקים ביותר בקולקציית הגברים של קסטרו, והן מהוות, ללא ספק, את קבוצת הפריטים המוצלחת בקולקציה מכמה סיבות: בדי ייבוא מאיטליה, גזרת סלים מחמיאה, איכות שנשמרת לאורך זמן ומחיר מנצח – מקסימום 199 שקל לחולצה. העונה אהבנו במיוחד את החולצות בדוגמת משבצות בצבעוניות פסטלית רכה של אפור וורוד, וגם את גווני החרדל והנייבי.

תיקי הנשים מתכתבים עם הבגדים, אך הם חסרי אופי מובחן (צילום: דודי חסון)
תיקי הנשים מתכתבים עם הבגדים, אך הם חסרי אופי מובחן (צילום: דודי חסון)

נקודות החושך

החולצות המתוכשטות. בכל הרצינות, לא ברור לנו בשביל מה נדרש כל העומס הזה. בקו הבלאק, למשל, ראינו שיבוץ של שורות חרוזים על חולצה לבנה ללא שרוולים, או לוחיות מתכת על שמלת טוניקה בצבע שמנת. הפריטים הללו נראים כמו מוטיב שלא פותח מספיק מבחינה קונספטואלית. כלומר, הקישוטים מוקמו בסתמיות, ללא שום פיתוח נראה לעין. הדבר בולט במיוחד בקבוצה של חולצות הטי שיצרו בקסטרו כמחווה ללהקת המטאל איירון מיידן. בחלק מהחולצות שולבו שרשראות מתכת דקות, בניסיון להעניק לחולצה מראה המתכתב עם תת-תרבות המטאל. התוצאה נראית כמו הדימוי של הדימוי, וניכר כי לא עומדת מאחוריה חשיבה עיצובית הכרחית.

מחלקת אביזרי הנשים. האכזבה הגדולה של העונה בקסטרו היא מקו התיקים של החברה. על אף שהתיקים מתכתבים עם הבגדים, הם חסרי אופי מובחן ונראים כמו אינטרפטציות זולות על להיטים של מותגי יוקרה כמו סלין או ורסאצ'ה. נשים שנכנסות לרשת אופנה מחפשות תיק איכותי וסופר אופנתי במחיר הוגן. את ההבנה הזאת הצליחו ליישם דווקא בקו הגברים, עם מספר תיקי גב אופנתיים במחירים שנעים בין 129-259 שקל, או תיק שרוך בהדפס קומופלאז' במחיר של 59.90 שקל. בקולקציית הנשים, לעומת זאת, נכשלו במשימה.