מזג האוויר הקיצי וקרני השמש האפרפרות שפקדו את תל אביב בימים האחרונים, שימשו תפאורה מושלמת לתצוגת אביב קיץ 2013 של חברת האופנה המרכזית קסטרו, שהתקיימה הבוקר בגני התערוכה בתל אביב. מאות מוזמנים מקרב תעשיית האופנה המקומית הצטופפו יחד באירוע, המסמן את יריית הפתיחה של עונת אביב-קיץ באופנה הישראלית. כמו תמיד אצל קסטרו, הבומבסטיות היא שחקן מרכזי כשזה מגיע לשואו, אבל הפעם התגלעו העונה שני סדקים מרכזיים שצריך לתת עליהם את הדעת, ורצוי במהרה: הפרזנטורים העייפים של המותג, ובעיקר יונתן ווגמן שצעד על המסלול מרוט ועייף; והדי.אן. איי של קו הנשים, שקצת הלך לאיבוד בדרך והוביל להצגת קולקציה חלשה וחסרת מיקוד. זאת, בניגוד גמור לקו הגברים, שהציג שפה מגובשת וקולקציה מדויקת להפליא.

  (צילום: גורן ליובונציץ)

על מסלול צחור בגובה הרצפה, שבסיומו הוצבה שורה של מראות, נפתחה התצוגה בכיכובם של ארבעת הפרזנטורים של החברה: גל גדות, יונתן ווגמן, לירז דרור ואריק מור, לבושים בצבעוניות של שחור ולבן, עם שיער ואיפור במראה סיקסטיז מובהק - מהמגמות הבולטות של העונה. תמונת הפתיחה הזו סיכמה בתמציתיות את גישתה של קסטרו לקיץ הקרוב: טרנדים ועוד קצת טרנדים מהמסלולים של פריז, ניו יורק ומילאנו, באדפטציה לקהל המקומי ועם גזרות המותאמות למבנה הגוף של הישראלי והישראלית הממוצעים.

  (צילום: גורן ליובונציץ)

מעצבות קו הנשים עשו עבודת הכנה מעמיקה, הרגיעו עם הניטים (שמאיימים להמשיך בהשתלטות גם העונה), חיזקו את קבוצת הצבעים שחור ולבן, המשיכו את טרנד הפרחים בהדפסים דיגיטליים נהדרים, ולא החמיצו גם קריצה למראה המטאלי א-לה ברברי. אלא שעל אף נתוני הפתיחה המרשימים, הן לא הצליחו לבשל קולקציה שהשתוקקנו לרכוש. אותן מגמות בלטו בחלק גדול גם במערכות הלבוש של הגברים, אלא שכאן הן הצליחו לייצר מראה מגובש ואחיד, עם גזרות רפויות ומערכות קז'ואל נכונות, התואמות את מזג האוויר הקיצי בישראל. כי עם כל הרצון העז לאמץ טרנדים מהמסלול האירופאי הקריר, בחום הזה של תל אביב, כל מה שאנחנו באמת רוצים מחודש מאי והלאה, זה בגדים לא מעיקים לעבור איתם את הקיץ בשלום.

  (צילום: גורן ליובונציץ)

קו הנשים

נקודת האור

קו הנעליים והאביזרים. נעלי עקב בהירות, נעלי פלטפורמה בגווני כתום, נעליים בדוגמת פפיטה בשחור-לבן ועוד מבחר של נעליים מגוונות ומוצלחות בלטו על המסלול בתצוגת האופנה של קסטרו, השתלבו בהצלחה במערכות הלבוש השונות ולעתים אף היוו את מקור המשיכה המרכזי של כל התלבושת. גם מבחר התיקים העיד על התרחבותו של קו האביזרים של קסטרו – מותג שעד לא מזמן היה מזוהה בעיקר ככתובת לבגדים, ולא לאקססוריז. ללא ספק, התקדמות מרשימה שנשמח לראות את המשכה בעונות הבאות.

נקודות חושך

הבדים הסינתטיים. אנחנו מבינים שהיום המילה "סינתטי" לא בהכרח אומרת "זול", שכן הטכנולוגיות האחרונות יצרו בדים סינתטיים שיכולים בהחלט להיות נעימים על הגוף. ועדיין, פריטים רבים בקולקציה של קסטרו לא הצליחו להתעלות מעל הבדים הסינתטיים שמהם נתפרו, והמראה הסופי היה חסר יוקרה. השמלות הפרחוניות הקרובות לגוף, למשל, שנתפרו מבדים סינתטיים עם הדפסים דיגיטליים, לא נראו כמו בגד שנעים ללבוש בשיא החום הישראלי.

המראה המאולץ. רוב מערכות הלבוש שהוצגו בתצוגה של קסטרו ניסו לשדר מראה ערב מוקפד ויוקרתי, אך התוצאה היתה מאולצת, מאומצת וחסרת נינוחות. למרות שהיו פריטים טובים שהבליחו מדי פעם על המסלול, התחושה הכללית לא הצליחה להפוך את קו הנשים לנחשק באמת.

כתב היד. הניסיון לירות לכל הכיוונים ולספק כל גחמה טרנדית הוא מובן מאליו כשמדובר ברשת אופנה, אך בליל הפריטים מעולמות שונים שנראו בקולקציה של קסטרו לא הצליחו להתגבש תחת זהות אחת וכתב יד ברור. אם היו מעצבי המותג מעניקים תרגום משלהם לאותם טרנדים בדיוק, אפשר והקולקציה הנשית היתה רעננה ומושכת בהרבה.

  (צילום: גורן ליובונציץ)

קו הגברים

נקודות האור

שובו של ה-Cool. הקוליות היא עניין חמקמק ולרוב גם קשה לפיצוח. קבוצת המעצבים של קסטרו מן בראשות שגיב גלעם ואסף ביטון הוותיקים, הצליחה הבוקר לפענח את הצורך של הלקוח המקומי, ולהשיב אל קו הגברים את ההילה שנפקדה ממנו בעונה הקודמת. כמעט כל מערכת לבוש שנשלחה אל המסלול הצליחה לייצר שיא בתצוגה, ותרמו לכך סטיילינג נכון (למעט מצחיות הפלסטיק המגושמות) ושילובים נהדרים, כמו נעלי קמופלאז' שצוותו למערכות לבוש במראה ג'ינס, או סנדלים עם רצועות עור מטאליות, שהעניקו טוויסט אופנתי למכנסי השרוואל הלבנים ולחולצות הכותנה בשחור לבן.

קו הנעליים. נעליים בדוגמת קמופלאז', מוקסינים בגימור לכה בגווני גלידה, סנדלים מטאליים עם רצועות רחבות, ונעליים עשויות גובלן צבעוני - כל אלו סיפקו לתצוגה של קסטרו את הטוויסט האופנתי המתבקש מחברת אופנה בסדר הגודל שלה. בביקור שערכנו בשואו רום של החברה בבת ים בשבוע שעבר, הוצג לפנינו קו הנעליים השלם, ובו גם דגמים קלאסיים (ושמרניים יותר, מן הסתם), שיהלמו גברים שלא מחפשים למשוך תשומת לב מיותרת, כמו נעלי מוקסינים עשויות זמש, נעלי סירה שחורות בדוגמת עור קלוע, או נעלי זמש בצבע אפור ובדוגמת עור מחורר. יחד הם יוצרים מגוון רחב של אפשרויות התקשטות, לצד הבנה מעמיקה של צורכי הלקוח.

טרנדים להמונים. כל העוסקים באופנה יודעים שחלק גדול מבגדי התצוגה של קסטרו כלל לא מגיע לחנויות הרשת. לרוב מדובר בפריטים המיוצרים בעותקים בודדים ונמכרים במקרה הטוב בחנות הדגל של החברה בדיזנגוף סנטר. אלא שהעונה, באופן בולט למדי, ניתן היה לחוש כי מעצבי החברה הצליחו להביא את הטרנדים בתרגום נכון ומסחרי גם אל הלקוח העומד נבוך בחנות הבגדים ורוצה להיות אחד מהחבר'ה. למשל, הטרנד המטאלי, שתורגם להפליא על חולצת טי לבנה שחלקה הקדמי עוטר בהדפס כסף מטאלי, או קבוצת הצבעים שחור לבן (שהיתה חוד החנית בקו הנשים) אשר קיבלה טוויסט ישראלי-אוריינטלי, ונפרשה על פני שרוואלים לבנים וחולצות כותנה קלילות בהדפס גיאומטרי של שחור ולבן.

נקודות החושך

שמחים לבשר שלא מצאנו כאלה העונה בקסטרו מן.