>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

כשיתחיל שבוע האופנה תל אביב יתחפשו כל המעורבים במלאכה לאנשי העולם הגדול: המעצבים ייאלצו להתמודד עם חרדה שכמותה לא ידעו מאז תצוגת הגמר בשנקר, המאפרים ומעצבי השיער יתלוננו בטוויטר על מחסור חמור בשעות שינה ודלקות מתפתחות בכף היד, והעיתונאים יבינו על איזו תשישות מדברים הכתבים שמסקרים את שבועות האופנה בפריז, לונדון וניו יורק עבור המגזינים הגדולים.

בין כל אלה תתרוצץ גם ה-Press Team, קבוצת מתנדבות שתישאר צמודה לעיתונאים הזרים שינחתו בתל אביב לכבוד האירוע. בזמן שאנחנו נביט בתצוגות מהשורה הרביעית, הן יקבלו את חווית "השטן לובשת פראדה" המלאה, יסייעו לעיתונאים בכל הדרוש – ויישמרו מזריקת תיקים ונעליים. בין העיתונאים שצפויים לסקר את שבוע האופנה תגיע פרנקה סוזאני, עורכת ווג איטליה, טומוקו האטאנק, עורכת המהדורה המקוונת של אל יפן, ועיתונאיות נוספות מווג רוסיה, הוליווד ריפורטר ועוד.

ג'ייקוב ברייס, שמרכז את קשרי העיתונות הזרה של שבוע האופנה, עושה חשבון פשוט: 60 עיתונאים זרים, מתנדבת שתלווה כל ארבעה עיתונאים – וזמינות של 24 שעות ביממה. בערך. המתנדבות יספקו שירותי concierge מלאים, ויעמידו לרשות העיתונאים הזרים כל מה שיצטרכו, "מלהזמין מונית ועד לקביעת תור במספרה", מסביר ברייס. "בנוסף, אין ספק שלעיתונאים יהיו שאלות על המעצבים ועל סצנת האופנה המקומית, והצוות יתודרך כך שיוכל לענות על כל השאלות והתהיות שלהם. הצוות גם ילווה את העיתונאים לאירועים ולסיורים שמארגן להם משרד התיירות".

בין היתר, למשל, מוזמנים האורחים ביום ראשון לבית השגריר האיטלקי, מר לואיג'י מאטיולו, שיקיים את קבלת הפנים הרשמית לשבוע האופנה תל אביב במעונו הפרטי ברמת גן. החל מהשעה 18:00 יתייצבו אורחי הכבוד של שבוע האופנה, בראשם מעצב האופנה רוברטו קוואלי, מר מריוס בוסלי, יו"ר הקאמרה נציונלה דה לה מודה - שבוע האופנה של מילאנו, עורכת ווג איטליה פרנקה סוזאני, ואיתה עשרות העיתונאים הזרים.

את הגזרה הישראלית יחממו מעצבי האופנה המשתתפים בשבוע האופנה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, דמויות מפתח מהקהילה העסקית בישראל, ועיתונאים ועורכי אופנה.

ג'ייקוב ברייס. להקל לאורחים על החיים
ג'ייקוב ברייס. להקל לאורחים על החיים

ברייס, יהודי ממוצא אוסטרלי, גבר מסוגנן בן 38 שמפגין אנרגיות של בן 16, לא ישן כבר שבועיים. יש לו תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת וורטון היוקרתית, ובקורות החיים שלו מככבים טייטלים כמו "יועץ שיווקי" ו"מנהל פרויקטים אסטרטגיים" עבור חטיבות הקוסמטיקה של ג'ורג'יו ארמאני ולוריאל פריז.

לישראל הגיע ממניעים ציוניים, ועד לתכנונים של שבוע האופנה, בו גם הוא למעשה מתנדב, עסק בייעוץ ופרויקטים שיווקים עבור חברות כמו AHAVA. "אני חבר קרוב של אופיר לב, ממארגני שבוע האופנה תל אביב, ורציתי להיות חלק מהפרויקט הזה", הוא מסביר. "זה אירוע חשוב שיציג את ישראל באור חיובי, וללא כל קשר לקונפליקט הפלסטיני".

מהיכן הגיע רעיון המתנדבים?

"זהו שבוע האופנה הראשון שבו אני משתתף, אבל מהניסיון שלי, כשיש משלחת עיתונאים גדולה לכבוד אירוע כלשהו, הציפייה של האורחים היא שלא ישאירו אותם לבד, שידאגו להם. לכן חשבנו שכדאי להצמיד להם עוזרים אישיים, שיסייעו להם בכל הדרוש".

תדרוש הסברים. פרנקה סוזאני לצד אנה ווינטור, שלא מתכננת להגיע (צילום: gettyimages)
תדרוש הסברים. פרנקה סוזאני לצד אנה ווינטור, שלא מתכננת להגיע (צילום: gettyimages)

בסיוע שיר חכמון, שעוזרת לו בריכוז הפרויקט, פנה ברייס לבלוגריות ולאושיות אופנה שיתנדבו לליווי האורחים. "הגיוס התגלגל מפה לאוזן במשך כשבועיים", הוא אומר. "כרגע יש לנו צוות של 15 נשים צעירות, שרוצות לפתח קריירה בתחום יחסי הציבור, האופנה או העיתונות, ושמאמינות ששבוע בחברתם של עיתונאי אופנה זרים יכול לתרום להן מאוד למערך הקשרים האישיים".

היו קריטריונים נוקשים, קורות חיים, מבחני נימוסים והליכות?

"היות ומדובר בהתנדבות ובזמינות מאוד גבוהה, חיפשתי בעיקר בנות עם מוטיבציה חזקה ועם אנרגיה, שנכונות להשקיע מהזמן שלהן, לפעמים על חשבון עבודתן".

האם העבודה הקשה תשתלם להן והאם הרעיון של ברייס יתגלה כהצלחה? נצטרך לחכות לשבועיים הקרובים ולראות.