קצת לפני שמדונה הפכה למעודדת אמריקאית, היא התחפשה לאלמנה סיציליאנית בסדרת קמפיינים של צמד המעצבים האיטלקים דול'צה וגבאנה. לכאורה, כל הרכיבים המתבקשים היו שם - המחשוף השופע, נקודת החן, נערי הליווי בחליפות - אבל משהו בכל זאת היה חסר, אולי בגלל שמדונה היא איטלקייה כמו שגבינת מוצרלה של תנובה היא איטלקייה.

מאז ומתמיד, על המסלול ובקמפיינים המרהיבים שלהם, תיעלו המעצבים דול'צה וגבאנה את הסקס-אפיל של האישה האותנטית מארץ המגף, שנהנית לשחק עם המיניות שלה ומדי פעם להעמיד פני בתולה טהורה. כשהצמד השיק את מותג האיפור שלהם, בשנת 2009, סקרלט ג'והנסון גויסה כדי למכור אותו, והביאה איתה מחשוף נדיב אך גם אנמיות מסוימת, והקיץ נדמה שדול'צה וגבאנה פוצחים באסטרטגיה חדשה. בחוד החנית: מוניקה בלוצ'י.

לא בפעם הראשונה עם דול'צה וגבאנה. בפרסומת לבושם
לא בפעם הראשונה עם דול'צה וגבאנה. בפרסומת לבושם

לצד תגבורה של סקרלט הבלונדינית בפליסיטי ג'ונס הברונטית, התפרסמה החודש הידיעה המשמחת כי השחקנית האיטלקייה בת ה-47 תצטרף למותג הן בגזרת הלבוש והן בגזרת האיפור. אימג'ים בהם בלוצ'י נכנסת בהצלחה לנעליה של מדונה בתפקיד האישה הגדולה מהחיים, לצדה של הדוגמנית ביאנקה באלטי, כבר משמחים את הפאשניסטות ברשת, ועתה מתחילים להופיע גם לוקים מקמפיין האיפור של בית האופנה לקיץ 2012, לליפסטיק במהדורה מוגבלת שייקרא על שמה. המסקנה: בלוצ'י עדיין אוחזת בפנים המושלמות בתבל.

הגברים אוהבים. על השער של GQ
הגברים אוהבים. על השער של GQ

בתקופה בה פרזנטוריות של מותגי טיפוח נחשבים מתפזרות על כל סקאלת הגילאים (קייט וינסלט ללנקום, ג'ניפר קונולי לשיסיידו), אף אחד לא מופתע מהליהוק של בלוצ'י. אם כבר, האווירה היא של שמחה מהולה בהתרגשות, כי גם למי שמעולם לא צפה בסרט השנוי במחלוקת "בלתי הפיך (Irreversible) בו כיכבה לצד בעלה, השחקן הצרפתי ונסן קאסל, בלוצ'י תמיד היתה שם על תקן האירופאית האקזוטית, מהסוג שתיירים אמריקאים חולמים לאתר בכפרים איטלקיים נידחים.

בעלת גזרה שופעת אותה היא מפגינה בכל הזדמנות על שערי מגזינים, ומתוגברת בשפתיים מתחננות לנשיקה ועצמות לחיים שעושה רושם ששודרגו לאחרונה באמצעים פלסטיים - בלוצ'י היא הפטנזיה הגברית האולטימטיבית ומושא לקנאה נשית מהסוג הישן והטוב.

לפני השדרוגים. בלוצ'י בתחילת שנות האלפיים (צילום: gettyimages)
לפני השדרוגים. בלוצ'י בתחילת שנות האלפיים (צילום: gettyimages)

את כל אלה עושה רושם שגם בלוצ'י וגם קודקודי תעשיית האיפור יודעים היטב. בעבר, הפרונט המרשים שלה והלוק הספק-מתריס ספק-כנוע שלה הופיעו בקמפיין הבושם Sicily של דול'צה וגבאנה, וב-2006 השפתיים שלה מכרו לנשים את אשליית הליפסטיק הממלא של דיור. היא עצמה מרבה לקטלג את עצמה כג'אנקית של שפתונים, ונשבעת שאין לה דיאטה או סודות יופי.

על השטיח האדום בלוצ'י דבקה בדרך כלל במה שעובד - מחשופים נדיבים, שיער מגוהץ למשעי, אפס איפור עיניים מבגר ומקסימום פוקוס על הפה החושני - מינימליזם שמישהי כמו מדונה פשוט לא יכולה להרשות לעצמה.

בתפקיד בובת פורצלן. על השער של ווג ספרד
בתפקיד בובת פורצלן. על השער של ווג ספרד

מלבד הנתונים הפיזיים המרשימים, מה שמוסיף לקסם הסקסי של בלוצ'י הוא ללא ספק העובדה שהיא מעולם לא הצליחה להפוך לכוכבת הוליוודית, או למרואיינת מעניינת באמת. הבלחה בסדרת סרטי "מטריקס" פה, תפקיד משני שם, ההישגים האלה אולי נשמעים טוב על הנייר אך למעשה מדובר בחשיפה מינורית, והצלחתה מתרכזת באירופה, הרחק מהשטיח האדום המיינסטרימי. אולי זה בדיוק מה שמחפשים שם בדולצ'ה וגבאנה - פחות רעשי רקע ולהטוטי יחצנות, יותר סקס-אפיל אמין שיריץ את הגבר התורן לקנות לאשתו ליפסטיק "מוניקה" לוהט.

אם כן, עבור מי שאינו אירופאי (אנחנו, למשל) בלוצ'י עושה הקיץ קאמבק מבורך. ואפרופו מדונה, השורה האלמותית מהשיר של רונאן קיטינג, You say your best when you say nothing at all, מעולם לא היתה נכונה יותר - הקיץ כולנו נזכה ליהנות מיופי איטלקי מזוקק, בשקט וללא הסחות דעת. ונחלום על ליפסטיק, כמובן.