מארינה מקסימיליאן בלומין מנטש, איך הכל התחיל?
"עליתי לארץ מאוקראינה בגיל שלוש ומכיוון שאמא שלי מורה למוזיקה, באופן טבעי התחלתי לשיר ולנגן. למדתי בקונסרבטוריון מגיל חמש, בתיכון לאמנויות ועם מורים פרטיים, עד היום. הייתי פסנתרנית קלאסית, עד שבתיכון התאהבתי בג'אז והתחלתי לכתוב מוזיקה. בגיל 12 אבי השוויץ בי ללאוניד פטשקה, שהוא פסנתרן ג'אז רוסי וירטואוז שמופיע בכל העולם. הוא שמע אותי ואמר לי להמשיך להתאמן ולחזור אליו כעבור שנה. כשחזרתי, הוא הוסיף אותי לסיבוב ההופעות שלו בארץ.
"הכרתי גם את הפסנתרן ריק בירמן זיכרונו לברכה, שמגיל 14 היה לוקח אותי לכל מועדוני הג'אז בארץ והכניס אותי לכל סצנת הג'אז. הוא גם לקח אותי לפאשן בר באבן גבירול בתל אביב, שהיה מועדון של רוי יאנג, זמר נשמה מטורף מג'מייקה. כשהייתי בת 14, הוא שאל אותי אם אוכל להרים מופע לבד ואמרתי 'בטח'. זה היה בבית ליסין הישן במרתף ורוי התארח בהופעה.
"הייתי מגיעה להופעות עם ההורים שלי. מאז ומתמיד ארגנתי לעצמי הופעות, גם כשהן היו מורכבות עם עיבודים לג'אז. תמיד שילמתי לנגנים. לא משנה כמה הרווחתי, הייתי משלמת להם על החזרות. לצערי, לריק היה לב חלש והוא היה אמור לעבור ניתוח. אפילו עזרנו לו לגייס כסף, אבל הוא ידע שהוא לא ישרוד. הוא מת תוך כדי הופעה. בדיוק כמו שרבים מאיתנו היו רוצים ללכת. לא היתה לו משפחה. אנחנו היינו כל חייו".
אפשר להגיד שהרקע שלך בג'אז מזכיר קצת את הרקע בג'אז שהיה לאיימי וויינהאוס המנוחה?
"וואו. אני מקווה שרק בזה, כי פאסה למות היום ממנת יתר. היום אנחנו בעידן ה-Well Being, היום זה כריס מרטין שותה שייק ירוק. זה כבר לא באופנה למות ממנת יתר. איזה מזל שה-Well Being נהיה באופנה. יש לי הילר נדיר כבר הרבה שנים, ניל סאקר, שחי עשרות שנים בהוליווד וטיפל בכל המפורסמים. אלביס פרסלי, אופרה ווינפרי וברוק שילדס. אני מטורפת עליו. כשיש סכנה אמיתית, ניל יכול לרפא. בזמנו הוא היה מנקה את כל המפורסמים ממנות היתר שלהם".
כשהגעת ל"כוכב נולד", היית כבר זמרת מנוסה.
"עד שהגעתי ל'כוכב נולד', מילאתי מועדוני ג'אז כמו שבלול עם 130 קוני כרטיסים. ואז הגיעה ההצעה להשתתף ב'כוכב נולד' והסכמתי. אני אוהבת התנסויות. זו היתה אחלה הזדמנות ללמוד טלוויזיה, לעשות עוד עיבודים ולהתקדם. עד היום אני בקשר טוב עם טמירה ירדני. זה אחד החיבורים הכי טובים שהיו לי בחיים, למרות שהיום היא כבר לא מנהלת אותי".
הסגנון שלך השתנה מאוד לאורך השנים.
"כשהכרתי את גיא, זה היה זמן קצר אחרי שרזיתי והייתי בתחושת וואו. התעסקתי אז באובססיביות בגוף שלי וכבר היה לי תור ביומן לניתוח פלסטי בחזה, כי גם בדיוק חזרתי מלוס אנג'לס ושם כולן מאוד עשויות. אבל אז הכרתי את גיא והאינטימיות איתו חיברה אותי בחזרה לקרקע וביטלתי את הניתוח. אני מאושרת שוויתרתי על זה. בטח עם כל ההנקות של הבנות אחר כך"
"כשהכרתי את גיא, זה היה זמן קצר אחרי שרזיתי והייתי בתחושת וואו. התעסקתי אז באובססיביות בגוף שלי וכבר היה לי תור ביומן לניתוח פלסטי בחזה, כי גם בדיוק חזרתי מלוס אנג'לס ושם כולן מאוד עשויות. אבל אז הכרתי את גיא והאינטימיות איתו חיברה אותי בחזרה לקרקע וביטלתי את הניתוח. אני מאושרת שוויתרתי על זה. בטח עם כל ההנקות של הבנות אחר כך"
"יש לי צורך פתולוגי לעניין את עצמי. גיליתי עם הזמן, שלמקצוע שלי זה שימושי. בחיים לא ניסו לכבות אותי. נתנו הרבה מקום לצבעוניות שלי. העליתי מופע פסנתר ומיד אחרי זה מופע ניסיוני, מופע להקה גרנדיוזי. בכל פעם סיקרן אותי דבר אחר ותמיד קיבלתי רוח גבית. הקהל שנאסף סביבי זה קהל שאוהב מוזיקה וסקרן כמוני. יש לנו מכנים משותפים, אז הם תמיד היו פתוחים למה שאני עושה. אני פועלת ממקום אמיתי ולא אינטרסנטי. הדבר הזה שקוראים לו אותנטיות, תמיד מציל אותי. כל השנים היה לי קשר אמיתי עם הקהל שלי. אף פעם לא עשיתי עליו מניפולציות. אני מאוד מעריכה את מי שנמצא בעבר השני.
"במיוחד עכשיו, בתקופת הקורונה. עשיתי הופעות בלייב מהבית ונוצר לי קשר בלתי אמצעי עם הקהל. נוצרה אינטימיות מאוד מיוחדת בינינו. תוך כדי ההופעה, כתבו לי תגובות. זו הסיבה שהחלטתי בהמשך לימי הקורונה לצאת לסיבוב הופעות אינטימי עם פסנתר, בדיוק כמו ששרתי להם כל התקופה מהסלון בבית. שירים בצורה שבה הם נכתבו, בליווי של הגיטריסט מיכאל הרשליקביץ'. זו פעם ראשונה שאעשה מופע כזה. ברורה יותר. אני תמיד חושבת מה אני רוצה להגיד ואיך. זה מה שגורם לחומרים לצאת יותר מרגשים.
"התחלתי עכשיו גם סדרת רשת חדשה עם דניאל עמית, שיש לה חשבון אינסטגרם מוביל בתחום הבישולים והמתכונים. הכרנו בתקופת הקורונה ואנחנו מבשלות ושרות יחד בדירה שלה. גילינו שהאהבה למוזיקה ובישול מחברת בינינו".
במקביל פיתחת גם קריירת משחק.
"מוזיקה ומשחק הם עולמות קרובים. תמיד עניין אותי להתנסות במשחק. שיחקתי ואחר כך עשיתי הפסקה ארוכה, כי הרגשתי ניכור לסיטואציה. כמוזיקאית, אני רגילה לשלוט בהכל. גם כל הסצנות הרומנטיות מאוד הביכו אותי. אז יצא שעד 'פאודה', לא שיחקתי שבע שנים. בתקופה האחרונה התגעגעתי למשחק והלכתי לאודישנים. אז כשהגיע התפקיד ב'פאודה' ידעתי אומנם שאין לי שליטה, אבל סמכתי לחלוטין על בעלי השליטה גם בסצנות הרומנטיות. ידעתי שזה ירגיש ראוי. התפקיד מורכב, היא לא סתם קרה ועוינת. היא אישה עם הרבה צדדים. היה לי הכבוד להשתתף בסדרה וכולנו הפכנו לחברים".
היית בין הראשונות שעודדו דימוי גוף חיובי.
"כנערה, נועה תשבי היתה הדמות היחידה שיכולתי להיאחז בה. היה לי ברור שכשאגדל, במידה שאהיה זמרת מצליחה, ארצה לשמש גם מודל לנערות גדולות. זו ממש היתה אחת השאיפות שלי. לא ידעתי בכלל מה המידה שלי, כי בחנויות לא היו מספיק מידות. מצאתי בגדים רק בחנויות יד שנייה. היום בעולם מבינים שחשוב להציג את כל סוגי היופי הנשי. הנושא מטופל היום יותר טוב וזה מאוד משמח אותי. יש גם מסע פרטי שלי בתוך הדבר הזה. לא קל להיות סמל לגוף נשי גדול. היה שלב שהסצנה השפיעה גם עליי. היום מצאתי את האיזון שלי, אני במקום יותר מאוזן עם הספורט והאימהות. היתה תקופה שהייתי 15 קילו פחות מעכשיו. זה לא טבעי ולא טוב לי להיות מאוד רזה. הייתי רעבה כל היום".
איזו אמא את?
"הורות זה המון-המון עשייה, וגיא ואני מאוד נהנים מזה. זה כיף גדול. גיא הוא אבא מאוד פעיל. שנינו מאוד פעלתנים ומאוד נהנים לעבוד סביבן. הבנות מאוד מתוקות והמשפחות עוזרות. בטח שיש הרבה ג'אגלינג, אבל אני לוקחת את זה בקוּליות. לא הייתי יכולה לעבור את הגלגול הזה רק בקריירה או רק באימהות. הג'אגלינג זו אמנות".
מה דעתך על כל תעשיית היופי, ההזרקות והניתוחים?
"עניינים של אסתטיקה תלויים בטעמים שונים. אני שמחה שהרפואה מתפתחת ובאמת אנשים נראים היום צעירים יותר מאי פעם. פעם בברית המועצות נשים בנות 40 נראו כמו סבתות. יצאו מהמשחק בשלב כל כך מוקדם של החיים. היום, מה זה 40? זה נפלא שהמדע הולך בכיוון שמתאים את התחושה הפנימית שלנו לנראות שלנו. זה נהדר שיש את האופציה. כשהכרתי את גיא, זה היה זמן קצר אחרי שרזיתי והייתי בתחושת וואו. התעסקתי אז באובססיביות בגוף שלי וכבר היה לי תור ביומן לניתוח פלסטי בחזה, כי גם בדיוק חזרתי מלוס אנג'לס ושם כולן מאוד עשויות. אבל אז הכרתי את גיא והאינטימיות איתו חיברה אותי בחזרה לקרקע וביטלתי את הניתוח. אני מאושרת שוויתרתי על זה. בטח עם כל ההנקות של הבנות אחר כך. גם בואו לא נשכח, שבתוך תוכי אני היפית".
ספרי על שגרת הטיפוח שלך.
"היתה תקופה שלא הורדתי שיער מהגוף. זה היה מדליק בעיניי. לא היה לי הרבה, אבל זה עדיין היה ניכר. זה היה בערך בגיל 18, כשכבר גרתי לבד. יום אחד ישנתי בבית הוריי, פתחתי את העיניים וראיתי את אמא שלי מתקרבת אליי עם מכשיר להסרת שיער, כי היא כבר לא יכלה לראות אותי ככה. זה הפריע לה"
"היתה תקופה שלא הורדתי שיער מהגוף. זה היה מדליק בעיניי. לא היה לי הרבה, אבל זה עדיין היה ניכר. זה היה בערך בגיל 18, כשכבר גרתי לבד. יום אחד ישנתי בבית הוריי, פתחתי את העיניים וראיתי את אמא שלי מתקרבת אליי עם מכשיר להסרת שיער, כי היא כבר לא יכלה לראות אותי ככה. זה הפריע לה"
"יש לי שלוש קוסמטיקאיות: קרן ברטוב, מורן דגמי ואלינור בכר, אבל אני הולכת לטיפולים פעם בהמון זמן. לכן, השגרה שלי בבית מאוד מוקפדת. למדתי ארומתרפיה והיתה תקופה שרקחתי קרמים ומשחות טיפוליות והשתמשתי רק בחומרים של עצמי. זו גם הסיבה שהסטנדרט שלי מאוד גבוה. אבל הגעתי לגיל שאני צריכה מוצרים עם חומרים יותר פעילים. לקרן ברטוב יש מוצרים מעולים, שעושים ממש שינוי בעור. בבוקר אני מנקה את הפנים עם מי הפנים של חוה זינגבוים או של אקו לאב או של ד"ר פישר. הסרום שלי עכשיו הוא של קרן ברטוב. גם לחוה זינגבוים יש סרום טוב, וכמובן לדיור. מעל הסרום אני מורחת קרם פנים. עכשיו אני עם הקרם של דיור. בדרך כלל, אני מעסה את הקרם עם כוס רוח או עם הרולר רוזקוורץ שלי, שאני מחזיקה קבוע במקרר. זה אחלה. אני עושה את העיסוי עם הרולר גם לליצ'י. היא מתה על זה. בדרך כלל, זה כל מה שאני עושה בבוקר.
"לפעמים אני שמה את הדרים סקין של דיור, שיש בו גם הגנה וגם BB. יש לי גם BB של קרן או של גרנייה. אבל זה כבר בהשקעה. אני תמיד יוצאת החוצה עם כובע רחב שוליים ענקי. בהרבה תמונות פפראצי רואים אותי עם כובע. זה הכי כיף והכי סטייל. מיד מכניס לאווירה של סרט איטלקי או של יאכטה באיטליה. ביומיום, הרבה פעמים אני לא מתאפרת. אם כן, אז רק קונסילר ופלטת הצללות של דיור שמשמשת אותי גם להצללות לפנים, לסומק ולצלליות לעיניים. זה סוגר לי את הפינה של האיפור ליום.
"בהופעות הקטנות, אני מתאפרת לבד. בהופעות הגדולות ערן פאל מאפר אותי. ממנו למדתי הרבה טיפים לאיפור. הוא מאסטר. גיא בן זוגי תמיד מרגיש אם ערן איפר אותי או לא. אם אני מתאפרת לבד, אני מוסיפה עוד צלליות ומסקרה. בעיקר משדרגת את העיניים ואת השפתיים. ליפסטיק אדום מאוד משדרג. כל המראה של שיער כהה, עור לבן וליפסטיק אדום, זה מראה מנצח. אצלי ההבדל המרכזי הוא לא בין איפור יום לערב, אלא בין איפור להופעות לאיפור רגיל. אני כן מקפידה לשרטט את הגבות, כי הן נותנות את כל המסגרת לפנים. זה מאוד חשוב.
"אחרי ההופעות, אני מסירה את האיפור מהפנים עוד בדרך, כדי שאוכל לנשק את גיא והבנות ברגע שאכנס הביתה. שאר השאריות מתנקות תוך כדי מקלחת. יש לי מסיר איפור דו-פאזי של דיור, שמסיר הכל. אבל כל שמן מסיר טוב איפור. אם אני נתקעת, אני מורידה עם שמן זית. כשאני משקיעה, יש לי את מי הפילינג של קרן ברטוב וגם מי חמצן מאלינור בכר, ואז אני מורחת סרום, קרם עיניים של תפוח, שיש להם גם מוצרים מעולים. יש לי קרם לילה מעולה של סוטיס וגם של דיור. לפעמים אני הולכת לישון עם מסכת לילה של קיל'ס עם ויטמין סי".
איך את מטפחת את הגוף?
"אני מאוד אוהבת את קרם הגוף של קלרינס. בחופשת הלידה השקעתי יותר במריחת קרם גוף. אני אוהבת את הבשמים של דיור ושל ג'ו מלון. אני גם אוהבת לערבב ביניהם. לפעמים יש עליי בו זמנית שלושה בשמים שונים, כדי שיהיה לי ריח ייחודי שלי. אני אוהבת ריח תבליני".
איך את מטפלת בשיער?
"לפעמים אני מספרת את עצמי. סיפרתי עכשיו את סבתא שלי. כדי ללכת עם השיער שלי פזור, הוא צריך להיות או מאוד מסודר או מאוד פרוע. כשאני עושה תסרוקת לליצ'י ומסרקת אותה עם סרקל, אני שמה את השאריות גם על השיער שלי. לפעמים אני עושה קוקו ובאוטו, ברמזור אדום, מורחת על השיער קצת קרם ידיים"
"לפעמים אני מספרת את עצמי. סיפרתי עכשיו את סבתא שלי. כדי ללכת עם השיער שלי פזור, הוא צריך להיות או מאוד מסודר או מאוד פרוע. כשאני עושה תסרוקת לליצ'י ומסרקת אותה עם סרקל, אני שמה את השאריות גם על השיער שלי. לפעמים אני עושה קוקו ובאוטו, ברמזור אדום, מורחת על השיער קצת קרם ידיים"
"עברתי איתו הרבה שינויים. אני אוהבת תהפוכות בשיער. היה לי פעם שיער ורוד. זה מצחיק, כי פעם כשהייתי בקניון עם ליצ'י וראינו בובה עם פאה ורודה, ליצ'י אמרה: 'היא כמו אמא'. אני אוהבת שינויים בשיער. זה דחף פנימי בלתי נשלט. משהו שאני חייבת לעשות. זה חזק ממני. אין לי ספר קבוע. כשאני משתגעת, אני הולכת למיקי בוגנים. מיקי מספר אחת. כשרציתי לעשות בלונד, באתי אליו. לפעמים ערן פאל, שהוא מאפר העל הפרטי שלי, מספר אותי על הסט. לפעמים אני מספרת את עצמי. סיפרתי עכשיו את סבתא שלי. היתה תקופה שכל החברות שלי הסתפרו אצלי. פעם אפילו סיפרתי במספרה. כדי ללכת עם השיער שלי פזור, הוא צריך להיות או מאוד מסודר או מאוד פרוע. לפעמים אני הולכת לישון עם קוקו נמוך ואז הוא מסתדר לי יותר טוב בבוקר. כשאני עושה תסרוקת לליצ'י ומסרקת אותה עם סרקל, אני שמה את השאריות גם על השיער שלי. לפעמים אני עושה קוקו ובאוטו, ברמזור אדום, מורחת על השיער קצת קרם ידיים".
מה טיפול היופי הכי קיצוני שעשית?
"הבהירו לי את הגבות, וכמובן שזו היתה יוזמה שלי. היתה תקופה שבכלל לא היו לי גבות. היה לי גם אפרו בשיער. אבל מבחינתי, זה לא קיצוני. אני לא חווה את זה ככה. היתה גם תקופה שלא הורדתי שיער מהגוף. זה היה מדליק בעיניי. לא היה לי הרבה, אבל זה עדיין היה ניכר. זה היה בערך בגיל 18, כשכבר גרתי לבד. יום אחד ישנתי בבית הוריי, פתחתי את העיניים וראיתי את אמא שלי מתקרבת אליי עם מכשיר להסרת שיער, כי היא כבר לא יכלה לראות אותי ככה. זה הפריע לה. התפוצצנו מצחוק, אבל כמובן שלא נתתי לה. מה פתאום".
ספרי על שגרת הכושר והתזונה שלך.
"אני רוקדת על עמוד וזה מחטב ברמות מטורפות. אני רוקדת כבר כמה שנים בסטודיו של מור מוטולה במידטאון דאנס סנטר בקרליבך בתל אביב. אני גם מתאמנת בריקוד אקרובטי על חישוק וגם שיעורי באנג'י פיטנס דאנס, כשאת קשורה באוויר לרצועות באנג'י – זו שיטה שהיא הביאה לארץ. יש לי גם בבית עמוד. אני מתה על זה. זה מאוד חוויתי, לא שיעור ספורט רגיל. מור מורה מדהימה וגם הפכה לאחת החברות הכי טובות שלי.
"אני מתאמנת גם אצל ליקי בנמל. היא גם בחורה נדירה. לא במקרה שמה הולך לפניה. כל כך שמח תמיד בסטודיו שלה. אווירת מסיבה. אצלה מנצלים את המקסימום של השעה, כי זה שילוב של כוח ואירובי. אימונים אינטרוואליים זו תמיד הנאה גדולה ואנרגיה נדירה. גם אצל ליקי אני מתמידה כבר שנים. בסך הכל, אני מתאמנת שלוש פעמים בשבוע בשני המקומות. האימונים שלהן כל כך טובים, שלא צריך יותר. לא צריך להשתגע. אבל זה משתנה אצלי בתקופות.
"יש לי הילר נדיר כבר הרבה שנים, שחי עשרות שנים בהוליווד וטיפל בכל המפורסמים. אלביס פרסלי, אופרה ווינפרי וברוק שילדס. אני מטורפת עליו. כשיש סכנה אמיתית, הוא יכול לרפא. בזמנו הוא היה מנקה את כל המפורסמים ממנות היתר שלהם"
"לגבי תזונה, עכשיו אני אוכלת 16:8, שזה צום לסירוגין. צמה כל יום 16 שעות. בעיקרון, אני לא אוכלת הרבה פחמימות, ורק איכותיות כמו כוסמת ושיבולת שועל. אני משתדלת להימנע מגלוטן, וקמח חיטה לא אכלתי כבר שנים. גם בסוכר אני ממעיטה. אני שותה המון-המון מים. זה מאוד חשוב לכל המערכות של הגוף. ניל סאקר הוא המטפל וההילר שלי כבר הרבה מאוד שנים. יש לי גם נטורופתית קבועה, מיכל קירש. ב'פאודה' הייתי בהריון והצילומים נמשכו עד החודש החמישי. היה לי חשוב לא להתנפח מפריים לפריים. אז היא גם תכננה לי תפריט וגם נתנה לי צמחים שעזרו לי, ולא היו שינויים קיצוניים במראה שלי בסדרה. אי אפשר שבאותו פרק אהיה פעם עם פרצוף נפוח ופעם לא".
איזו עצה היית נותנת לעצמך הצעירה יותר?
"בעיקר לסמוך על האינטואיציות. להבין שהן נכונות, שהכל קורה בכיוון הנכון. לא להתנצל על מה שאני מרגישה ורוצה להגיד. לא לסייג את התחושות שלי, בגלל שיש בי ביישנות טבעית כי חינכו אותי להיות מנומסת. לא ללכת מסביב. עכשיו אני מאוד טובה בזה. אני יודעת שמותר לי להגיד ולא יקרה כלום. כולם ילדים גדולים".
איפור לתמונות סטילס: נטע שרוני למאק | עיצוב שיער: איתן יהושוע
ומה גילינו בארון ובבית של מיכל אנסקי?