עזרא מילר עשה זאת שוב. השחקן בן ה-26 מתח פעם נוספת את גבולות הנראות שלו על השטיח האדום, מציב רף חדש לנוכחות הוויזואלית שלו בתעשיית הקולנוע השמרנית של הוליווד. בחודש שעבר הגיע מילר לסיאול, קוריאה, לטובת השקת קו מוצרי יוניסקס חדשים של חברת הקוסמטיקה Urban Decay, לבוש שמלת מיני צבעונית מקולקציית סתיו-חורף 2019-20 של מותג האופנה קואץ', בהדפס שנוצר בשיתוף פעולה עם האמן קאפה פאסט, וזוג מגפוני ברך שחורים מעור מבריק עם שרוכים, המזכירים גב של מחוך. להשלמת המראה הוא סירק את שערו אחורה והתקין לפניו איפור דרמטי: ריסים ארוכים, צללית עיניים מטאלית וליפסטיק בצבע בורדו מעושן שהבליט עצמות לחיים מגולחות למשעי.
הופעתו האחרונה של מילר מצטרפת לשורה ארוכה של הופעות מטלטלות מכיוונו בשנה החולפת אשר ערערו על דיכוטומיה מגדרית – מגמה שהחלה לקבל צורה ופנים בטקסי הפרסים של שנת 2019, כששחקנים כמו מילר, בילי פורטר, טימותי שאלמה וקודי פרן בחרו במערכות לבוש יצירתיות שחרגו מקוד הלבוש המאופק הנדרש מגברים בתעשיית הסרטים.
להקרנת הבכורה של הסרט "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", שנערכה בנובמבר אשתקד בפריז, בחר מילר בגלימת שמלה שחורה עשויה בד פוך של מותג האופנה האיטלקי מונקלר, שנוצרה בשיתוף פעולה עם בית האופנה ולנטינו. שבוע לאחר מכן הוא לקח את המראה הדרמטי צעד קדימה והגיע לפרמיירה של הסרט בלונדון לבוש בז'קט נוצות לבן של ז'יבנשי כשעל כפות ידיו, כמעין כתובת חינה, כתב בטוש שחור את הקללה הקטלנית מספרי הארי פוטר "אבדה קדברה", בכתב חוזר שיצר צורה של משולש.
התלבושות עתירות המשמעות והסימבוליות של מילר, זכו להידוק והקצנה נוספת במערכת הלבוש בעיצובו של ריקרדו טישי לברברי שלבש השחקן לגאלה של המטרופוליטן שנערכה בניו יורק בחודש מאי. מילר היה בין היחידים שהתאימו את הופעתם לנושא הקאמפ של הערב, כשהתייצב בגלימה לבנה שחלקה העליון משובץ אבני סברובסקי ובידו מסכה שכיסתה את פניו. מראה פנטום האופרה זכה לטרנספורמציה מול המצלמות על מדרגות מוזיאון המטרופוליטן, עת הסיר מילר את הגלימה ונותר בחליפת פסי סיכה שחורה עם שובל ארוך ומחוך עשוי אבני חן.
המשחק הקאמפי של מילר המשיך גם באיפור פנים ייחודי שיצר תעתוע אופטי על ידי ציור שני זוגות עיניים נוספים על מצחו ולחייו, ועין מרכזית מעל גבותיו. בראיון למגזין VICE הסביר מילר כי מאחורי המראה הסוריאליסטי שלו ניצבות השפעות מאמנים כמו רנה מגריט וסלבדור דאלי, שאת דמותו יגלם השחקן בסרט החדש Dali Land. "חגיגות הקאמפ היו מהנות", אמר, "היו לי המון מחשבות ביזאריות במוח וניסיתי להסביר אותן למספר אנשים, שבמקרים רבים קיבלו את זה בחשש, אפילו בפחד. ריקרדו היה סופר-נלהב מהרעיון. דיברנו בטלפון ושתי דקות לאחר השיחה הוא צייר את המראה ושלח לי אותו למייל".
מהבגדים ליחסים
מילר נולד וגדל בוויקוף, ניו ג'רזי, לאם רקדנית ממשפחה נוצרית ואב יהודי שעבד בהוצאת הספרים של דיסני. הוא מגדיר את עצמו כיהודי, ועם שם כזה – איך אפשר שלא. את צעדיו הראשונים במשחק החל בגיל 16, אך היתה זו הופעתו בסרט "חייבים לדבר על קווין" מ-2011 לצד טילדה סווינטון שהפכה אותו לאחד השחקנים הבולטים בארצות הברית. בהמשך הופיע בסרטים "עוד יום שמח", "מאדאם בובארי", סדרת הסרטים "חיות הפלא" וסרטי גיבורי-על כמו "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" מ-2016 ו"ליגת הצדק" שנה לאחר מכן. ב-2020 הוא צפוי לגלם את דמותו של הפלאש בסרט בעל אותו שם. בראיון ל-W קוריאה בשבוע שעבר, אמר כי למרות השמועות על ביטול השתתפותו, הוא מתכנן לגלם בסרט את התפקיד הראשי. במקביל הוא מפתח קריירה של מוזיקאי, כסולן ומתופף של להקת האינדי Sons of an Illustrious Father.
מגיל צעיר היה מילר פתוח גם לגבי המיניות הנזילה שלו. ב-2012 יצא מהארון ובשנים האחרונות הפך לאחד הדוברים המרכזיים בנושאי קוויריות והקול הגברי תחת תנועת MeToo, כשעל הפרק נושא ההטרדות המיניות של שחקנים בהוליווד. בראיון שהעניק בנובמבר למגזין הגברים GQ הסביר כי "נוח לי בכל צורות הפנייה". בראיון נוסף ל"הוליווד ריפורטר" באותו חודש הוסיף: "אני לא מגדיר את עצמי כגבר. אני לא מגדיר את עצמי כאישה. אני בקושי מגדיר את עצמי כבן אנוש". במקביל בחר לדבר על הנעשה בחדרי חדרים מול שחקנים צעירים בהוליווד. "במאי ומפיק מזגו לי יין בהיותי קטין ושאלו אותי אם ארצה לשחק בסרט על מהפכת הקהילה ההומוסקסואלית", סיפר, "עניתי להם: שניכם פשוט מפלצות!" בהמשך הוסיף: "השיט הזה ממש לא מתקבל על הדעת! כולנו ידענו שמקרים כאלה ממש לא מקובלים, בעודנו חווים אותם. אני חושב שכולנו ידענו שאנחנו עובדים בתעשיית מין".
המיניות הפתוחה שלו, כמו גם היכולת לדבר עליה בחופשיות בראיונות, מאפשרת לבני דור המילניום הצעירים להתחבר לרעיונות מופשטים וחוצי גבולות ודיכוטומיות שעליהם מדבר מילר. מהפנים לחוץ, ולהפך – סגנון הלבוש שלו תומך ברעיונות שעל פיהם הוא חי. בראיון מהשנה למגזין "פלייבוי", שלווה בתמונות שלו כשפנפן סקסי לבוש אוברול בצבע ניוד, נעלי עקב שחורות וזוג אוזניים שחורות מקטיפה, הסביר כי הוא מנהל יחסים זוגיים רבי משתתפים במסגרת "פוליקולה" – חיבור של המילים מולקולה ופוליאמוריות, המתאר מבנה יחסים בקשרים א-מונוגמיים. "אני מנסה למצוא ישויות קוויריות שמבינות אותי כקוויר מהרגע הראשון, ואיתן אני יוצר קשר כמעט משפחתי", הסביר את בחירתו, "אני מרגיש כאילו אני נשוי לאותה קבוצת אנשים כבר 25 גלגולי חיים מהרגע שאנחנו מכירים, ואני יודע שהם יאהבו את כולם בפוליקולה ויחד אנחנו כל כך אוהבים אחד את השני".
ומה סוד ההצלחה של הדוגמנית מיי מאסק בגיל 71?