בגיל 60, שחקנית הקולנוע מישל פייפר ממציאה את עצמה מחדש כאוטוריטה בתחום הבישום. ביום שני השבוע השיקה פייפר את סדרת הבישום "הנרי רוז", על שם השמות האמצעיים של שני ילדיה: קלאודיה רוז, 26, וג'ון הנרי, 24, השותפים איתה במיזם. בשמי היוניסקס של פייפר מתחברים למגמת בשמי הנישה שפרחה בעולם בשנים האחרונות, כשתמורת 120 דולר לבקבוק שקוף של 50 מ"ל תוכלו לרכוש את אחד מחמשת הניחוחות, המיוצרים ממרכיבים טבעיים בלבד ומוגשים באתר האינטרנט של החברה בשמות ותארים כמו Dark Is Night (חושני), Fog (מרענן), Jake's House (נקי) וכדומה.
המניע של פייפר ליצירת קו הבישום מגיע מצורך אישי. לפני כעשור היא הפסיקה להתיז על עצמה בשמים, לאחר שהשתלבה בקבוצת למידה סביבתית וגילתה כי חברות הבישום, מסחריות ברובן, משתמשות במוצרים עם סיכון גבוה לעור. "יש חוסר שקיפות סביב המונח 'ניחוח' על רשימות החומרים הנמצאים בבשמים", הסבירה השבוע בראיון לאתר Refinery29, "חשבתי להתמקד ביצירת ניחוח שניתן לבטוח בו ופניתי לחברות קוסמטיקה, אבל הן לא היו מעוניינות להיות שקופות בחשיפת המרכיבים של הבושם. לא הרגשתי בנוח לשים את השם שלי או את הפנים שלי על משהו שלא הייתי משתמשת בו בעצמי".
סדרת הבשמים החדשה אומנם לא קרויה על שם פייפר עצמה, אבל הראיונות שהעניקה בשבוע האחרון לתקשורת האמריקאית ודאי לא הזיקו לפרסום המוצר החדש. בשנים האחרונות פייפר נמצאת בתהליך של קאמבק למסך הגדול ואל מדורי הרכילות והאופנה, בזכות עבודה עם במאים כמו דארן ארונופסקי שליהק אותה למותחן "אמא!" והופעות בסרטי גיבורי-על שוברי קופות כמו "אנטמן והצרעה" מ-2018 ו"הנוקמים: סוף המשחק" שצפוי לצאת לאקרנים במהלך החודש. בסתיו הקרוב צפוי לעלות הסרט "מליפיסנט 2" בכיכובן של אנג'לינה גולי, אל פנינג ופייפר, שתגלם את דמותה של המלכה אינגריט.
שנים לאחר שבחרה להיעלם מהמסך, פייפר תופרת לעצמה תפקידים חדשים וזוכה לפרגון גם מענף האופנה, שמהלל את הופעותיה על השטיח האדום. לדוגמה, מערכת הלבוש השחורה שכללה חצאית מקסי אוורירית ובלייזר אלגנטי בעיצוב כריסטיאן דיור הוט קוטור, שלבשה לטקס גלובוס הזהב אשתקד.
על אף שאינה נחשבת למתלבשת מופתית או מתבלטת על השטיח האדום, כמו ניקול קידמן או קייט בלאנשט – בעולם האופנה תמיד שמרו חסד נעורים לפייפר, הרבה בזכות תפקידיה בקולנוע ובהם הדמות האיקונית של אשת החתול. לא פלא שבסדרת הראיונות הנוכחית שהעניקה, הודיעה כי לא תתנגד לחזור לחליפת הלטקס השחורה מהסרט "באטמן חוזר" (1992), שבו גילמה את דמותה של סלינה קייל.
האוברול השחור שעיצבה מארי ווגט, הפך לאחד מפריטי הלבוש האיקונים בכל הזמנים של הקולנוע. לפני כשבע שנים, לרגל 20 שנה לסרט, גילתה ווגט בראיון ל-Another Magazine כי לפני כל לבישה של החליפה כוסה גופה של פייפר בטלק. מכיוון שהחליפה היתה עשויה חומר לטקס דק, יוצרו 40 חליפות זהות למקרה שאחת מהן תיקרע.
מאז התפרסמה בשנות ה-80 בסרטים בלתי נשכחים כמו "פני צלקת", "המכשפות מאיסטוויק", "יחסים מסוכנים" ו"נערי בייקר המופלאים" (תפקיד שעליו זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר), סומנה פייפר כשחקנית מוכשרת ויפהפייה. בשנת 1990 בחר בה לראשונה השבועון People לאישה היפה ביותר בעולם, כשמאז הוא מכתיר מדי שנה כוכבות נוספות. השיער בגווני בלונד כהה, עיני התכלת, המבט החולמני והמראה הנערי התחלפו בשנים האחרונות בדמות עשויה ומשופצת, הרחוקה מהאפיל הרומנטי שזכור לנו מפייפר של שנות ה-80 וה-90.
לאורך העשור החולף עברה פייפר לא מעט התערבויות כירורגיות וקוסמטיות בפניה, כמו הזרקות של חומרים משתקי הבעה במצח, הזרקה של חומצות היאלורוניות לעיצוב הלחיים, הרמת עפעפיים ועיבוי שפתיים, מהטרנדים שלא מחמיאים לאף אחת.
"אין לי שום דבר נגד זה, אבל אני חושבת שיש יותר מדי לחץ על נשים בעניין. קשה להזדקן בימים אלה", אמרה בראיון למגזין Elle, "לא משנה לי אם אנשים עושים ניתוח פלסטי או לא, או אם הם עושים בוטוקס. אני עושה פה ושם, וזה בסדר. אבל כשאנשים כבר לא נראים כמו עצמם, זה קצת עצוב. זה לא נוח לי. מצד שני, אם אותה אישה שמחה על מה שהיא רואה במראה בסופו של דבר, למה זה כל כך משנה?"
ומה גילינו על אסתי גינזבורג בלי איפור מול המראה?