ביום ראשון הקרוב יתקיים טקס פרסי האוסקר, השיא של עונת הטקסים והערב הגדול גם של תעשיית ההוט קוטור - שמלבישה את הכוכבות המפורסמות בשמלות בעבודת יד שמחיריהן מטפסים לשמיים. רגע לפני שהשחקניות יוצאות לשטיח האדום, התקיים בפריז שבוע ההוט קוטור, שמהווה מפגש יוצא דופן בין אמנות היצירה ועבודות היד של בתי האופנה היוקרתיים לבין נשים עם חשבונות בנק שאפשר רק לדמיין. בשבילי, לעומת זאת, זו היתה הזדמנות לאייר את הנוכחים בשורות הראשונות ואת הדוגמניות מאחורי הקלעים, ולכן מיהרתי לעלות על טיסה לפריז. אומנם לא לקחתי משכנתה בשביל לקנות בגד מהמסלול, אבל הגעתי מצוידת באחד הפריטים היוקרתיים ביותר: הזמנה לתצוגת ההוט קוטור של שאנל.
אם הייתי יודעת שזו תהיה התצוגה האחרונה של קרל לגרפלד, המנהל האמנותי של בית האופנה שהלך לעולמו השבוע בגיל 85 למרות השמועות שטענו לאורך השנים כי מדובר בערפד שלא ימות לעולם, כנראה לא הייתי נותנת לשלג שכיסה את פריז לערער את שלוותי. גודל המאורע היה מספיק בשביל לגבור על הקור. כשהגעתי לגרנד פאלה עברתי את מסלול הביטחון של שאנל, שלא היה מבייש טיסה של אל-על מנתב"ג. זה אולי מפרך, הזכרתי לעצמי, אך בפנים מחכה העולם המופלא שיצר לגרפלד מדי עונה, ואשר הופך מיד לאחר התצוגה לנושא החם ביותר ברשת. ואכן, לא התאכזבתי. בפנים ניצבה וילה קיצית שנבנתה במקום במיוחד, עם גרם מדרגות מרהיב ועצי דקל.
תפסתי את מקומי באולם, הוצאתי את צבעי המים והדפים, והתחלתי להפשיר מהקור. על המסלול צעדו דוגמניות ששיערן מתנשא מעלה כשל טרול, לבושות חליפות מהודרות שאווירה שאנלית נוטפת מהן. לאחר כמה דקות הגיע הטוויסט בעלילה, עם שמלת טוויד מקושטת נוצות וחגורה, ששילבה בין טרנד החליפות המחויטות לשמלות הערב המהודרות המזוהות עם אופנת הקוטור.
בעודי מדמיינת מה היה קורה לו הייתי מגלה פתאום שאני יורשת מיליונים כדי לקנות בגדים, הספקתי לפנטז על שמלת קצפת ורודה בסגנון "היידי בת ההרים", שמלת פרחים מפוסלת ושמלת נוצות שלבשה קאיה גרבר. עם זאת, שום דבר לא הכין אותי לכלת החוף של שאנל, הדוגמנית ויטוריה סראטי, שצעדה בדרמטיות לצלילי השיר "Paroles, Paroles" עם בגד ים וכובע ים כסופים, שבהם שובצו אלפי קריסטלים. אם זה לא מספיק, הוסיפו למראה גם הינומה באורך מכובד של כמה מטרים.
כשירדה הדוגמנית האחרונה מהמסלול, חיכינו כולנו לכוכב האירוע, קרל לגרפלד, אבל במקומו יצאה מאחורי הקלעים יד ימינו וירג'יני ויאר. המתח באולם היה קשה מנשוא, ואז נשמעה ברמקולים הכרזה כי לגרפלד תשוש ונשאר לנוח בבית. היום כבר ברור כי הסיבה לכך היתה מותו הקרב, שכל הנוכחים באולם קיוו כי לא יגיע.
בתצוגה הבאה כבר תשוב ויאר למסלול בתפקיד המנהלת האמנותית החדשה של שאנל, לאחר שהצטרפה למותג ב-1987, תחילה כמתמחה, בהמשך כמנהלת תחום הרקמות ואז במהרה קודמה לאחראית על הקולקציות. ויאר, שעיצבה תלבושות גם לסרטיו של קישלובסקי "כחול" (1993) ו"לבן" (1994), הגדירה את עצמה כמתרגמת החלומות של לגרפלד והיתה חברתו הקרובה. נחכה לראות מה היא תביא לבית האופנה בתצוגות הבאות.
כשקמתי לצאת, הבחנתי בפרזנטור של המותג, המוזיקאי פארל וויליאמס. ניגשתי אליו וביקשתי לאייר אותו במהירות, בעוד שומרי הראש שלו מאיצים בו לעזוב את המקום. בלי היסוס, הוא התעקש להישאר כדי לאפשר לי לסיים ולהעניק לו את האיור, ובכך הגשים לי חלום קטן. מלאת סיפוק, עזבתי את הגרנד פאלה ויצאתי לחזור אל החיים האמיתיים והמושלגים שבחוץ.
ואיך משלבת דורית רבליס דוגמנות עם לימודים בכיתה י"א?