כואב בעיניים: מפגעי האופנה ההזויים ביותר של שנת 2018

הניסיון להמציא את האופנה מחדש עם שילוב הומוריסטי של טעם רע, הביא גם למותגי היוקרה פריטים שעד לא מזמן אף פאשניסטה לא היתה לובשת. שלום ולא להתראות

איתי יעקב

|

21.12.18 | 14:41

לוקחים את המראה ההזוי צעד אחד קדימה. התצוגה של מייזון מרג'יאלה בעיצוב ג'ון גליאנו (צילום: Thierry Chesnot/GettyimagesIL)
לוקחים את המראה ההזוי צעד אחד קדימה. התצוגה של מייזון מרג'יאלה בעיצוב ג'ון גליאנו (צילום: Thierry Chesnot/GettyimagesIL)
מדגמנות טעם רע על השטיח האדום: סלמה הייק, ניקול קידמן וטיילור סוויפט (צילום: GettyimagesIL, AP)
מדגמנות טעם רע על השטיח האדום: סלמה הייק, ניקול קידמן וטיילור סוויפט (צילום: GettyimagesIL, AP)
עולם האופנה מחבק את הנעליים המסיביות. נעלי בופאלו לונדון (צילום: TELAVIVER)
עולם האופנה מחבק את הנעליים המסיביות. נעלי בופאלו לונדון (צילום: TELAVIVER)

2018 תיזכר כאחת השנים המכוערות ביותר באופנה. אבל כפי שיגידו קובעי הטעם, מכוערת בקטע מגניב, בכוונה. צעירי דור המילניום ביקשו לרענן את תחום האופנה הכבד והשמרני, ולחתור תחת ערכים נורמטיביים תוך אימוץ סגנון המקדש טעם רע, שילובי צבעים שמכאיבים בעיניים וגזרות שהיו פופולאריות בשנות ה-90 – עשור שנוי במחלוקת בפני עצמו.

 

מה שהחל ב"שוליים", הפך מהר מאוד לבון טון שאומץ על ידי בתי יוקרה כמו בלנסיאגה וגוצ'י, והמגמה הלוהטת של השנה החולפת גרמה למותגי האופנה להתחרות זה בזה מי ישלוף את פריט הלבוש המכוער ביותר ואיזו סלבריטאית תציג אותו לראווה על השטיח האדום. עם כמיהה ליופי עוצמתי ונשגב ב-2019, החלטנו להיפרד לשלום מכל המפגעים האסתטיים של הסגנון המכוער.

 

1. הנעליים של אבא: סניקרס במראה מגושם

זו השנה השנייה ברציפות שהנעליים המכוערות המכונות Dad Sneakers, שולטות בשוק נעלי הספורט. המגמה שנולדה בבית האופנה הצרפתי בלנסיאגה גררה מאז אינספור פרשנויות של בתי יוקרה כמו גוצ'י, פנדי, אקנה ואחרים, שהתחרו מי מביניהם יעצב את נעלי הסניקרס המגושמות וחסרות החן ביותר. הזוכה הוא בית האופנה גוצ'י, שעיטר את נעליו בשרשראות מתכת מוזהבות ושילובי חומרים שנראים כאילו נעשו בחושך. אל בתי היוקרה הצטרפו גם לא מעט מותגי ספורט אופנתיים כמו פילה ונייקי, שמנגישים את הטרנד למי שאין בכיסו 4,000 שקל מיותרים לנעליים מכוערות עם לוגו נחשב.

 

מותגי היוקרה מתחרים מי יעצב את נעלי הסניקרס המגושמות וחסרות החן ביותר (צילום: מתוך https://www.net-a-porter.com)
    מותגי היוקרה מתחרים מי יעצב את נעלי הסניקרס המגושמות וחסרות החן ביותר(צילום: מתוך https://www.net-a-porter.com)

     

    2. מלכת הטעם הרע: קים קרדשיאן

    קים קרדשיאן היא אולי מהסלבריטאיות הנערצות בעולם ואף נחשבת לאייקון אופנה בחוגים מסוימים – אבל יש לומר את האמת: היא מהמתלבשות הגרועות ביותר שיש, ומתאימה כמו כפפה ליד המגמה הרותחת של 2018. קרדשיאן היתה מהראשונות לקדם את טרנד הטייץ הספורטיבי הקצר (ועל כך בסעיף הבא), לבשה פריטים מוזרים כמו חולצת בטן א-סימטרית עם זנב ארוך שהשתלשל בין רגליה, שמלות עם חיתוכים מוזרים באזור הבטן, ולאחרונה אף הגיעה לטקס פרסי הפיפל'ס צ'ויס בשמלת וינטג' מוזרה בדוגמת פסים לאורך ולרוחב מקולקציית אביב-קיץ 1996 של המעצב ז'אן פול גוטייה, שסחררה את הצופים.

     

    אייקון אופנה או מתלבשת גרועה? קים קרדשיאן (צילום: rex/asap creative)
      אייקון אופנה או מתלבשת גרועה? קים קרדשיאן(צילום: rex/asap creative)

       

       

       

      3. היישר ממכון הכושר: מכנסי הטייץ הספורטיביים

      ביולי השנה דיווחנו על נסיקתם של מכנסי הטייץ הקצרים, שהפכו לאחד הפריטים הנמכרים ביותר באמזון ובאלי אקספרס. כוכבות כמו היילי בולדווין, בלה חדיד, קיילי ג'נר וקים וקורטני קרדשיאן, לא חששו לצאת מהבית עם מכנסי הטייץ הקצרים, ובעקבותיהן גם לא מעט וונאביז. המגמה הצמודה תמשיך גם בקיץ הקרוב, לאחר שמותגים כמו פילה, פנדי ורוברטו קוואלי הציגו על המסלול פרשנויות לאותם מכנסי אופניים ספורטיביים.

       

      ימשיכו איתנו לקיץ הבא. בלה חדיד בטייץ קצרים על המסלול של פנדי (צילום: Andreas Rentz/GettyimagesIL)
        ימשיכו איתנו לקיץ הבא. בלה חדיד בטייץ קצרים על המסלול של פנדי(צילום: Andreas Rentz/GettyimagesIL)

         

         

        4. בחזרה לניינטיז: נעלי בופאלו לונדון

        ירושה נוספת מהנייטיז הם נעלי הבופאלו האימתניות, מעין סניקרס על עקבי פלטפורמה בגובה שישה סנטימטרים. המראה הוולגרי של הנעליים זוכה לאחרונה לחיבוק מענף האופנה, כשמעצבים ומותגים כמו ג'וניה ווטנאבה ואופנינג סרמוני יצרו שיתופי פעולה עם המותג, ולא מעט משפיעניות רשת מהדסות בהן בקושי.

         

        שיתוף הפעולה של אופנינג סרמוני ובופאלו לונדון (צילום: AP)
          שיתוף הפעולה של אופנינג סרמוני ובופאלו לונדון(צילום: AP)

           

          5. המוזר, המכוער והחייזר: הקולקציות של גוצ'י, וטמו ומרג'יאלה

          על הטעם הרע באופנה חתומים שניים: דמנה ווסאלייה, המנהל האמנותי של בתי האופנה וטמו ובלנסיאגה, ואלסנדרו מיקלה מגוצ'י. השניים מציגים בעבודתם לא מעט שילובים "מכוערים" שלכאורה אינם מתחברים יחד, אך התוצאה היא לרוב הרמונית. מי שלקח את המגמה צעד אחד קדימה הוא המעצב ג'ון גליאנו למייזון מרג'יאלה, שבתצוגת ההוט קוטור של המותג ביולי האחרון הלביש את הדוגמניות כמו חייזרים בשכבות בלתי אפשריות של בגדים.

           

          מנביאי המגמה. גוצ'י (צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
            מנביאי המגמה. גוצ'י(צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)

             

            שילובים בלתי אפשריים. וטמו (צילום: GettyimagesIL)
              שילובים בלתי אפשריים. וטמו(צילום: GettyimagesIL)

               

              6. איפה הסטייליסט? הטרנד המכוער גם על השטיח האדום

              האם טרנד הטעם הרע חלחל אל השטיח האדום, או שפשוט מדובר בבגדים מכוערים של מתלבשות חסרות תקנה כמו סלמה הייק? הסגנון הרע חדר גם אל קודש הקודשים, עם כמה הופעות מכוערות להפליא שראינו על השטיחים האדומים: בלה חדיד בבגד גוף בצבע שמנת, ניקול קידמן בשמלת פפיון סגולה בטקס האוסקר, וטיילור סוויפט במראה של כדור מראות בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית. אפשר גם לדגמן טעם רע – ולא מבחינה אופנתית – כפי שעשתה איוונקה טראמפ, שלבשה שמלת ערב כסופה של קרולינה הררה במראה שהזכיר שמיכות תרמיות שבהן התכסו ילדי המהגרים שהופרדו מהוריהם בגבול מקסיקו. השמלה אולי נהדרת, הטיימינג פחות.

               

              לא כל בגד צמוד הוא סקסי. בלה חדיד (צילום: Dimitrios Kambouris/GettyimagesIL)
                לא כל בגד צמוד הוא סקסי. בלה חדיד(צילום: Dimitrios Kambouris/GettyimagesIL)

                 

                 

                7. אתם לא הכי יפים כשנוח לכם: בירקנשטוק x ריק אוונס

                בימים אלה משיק מותג הנעליים בירקנשטוק שיתוף פעולה עם המגזין הגרמני 032C, שלאחרונה השיק קולקציית הלבשה מוצלחת. בירקנשטוק הולכים בעקבות מותג הנעליים קרוקס, שעשה מתיחת פנים תדמיתית בזכות שיתופי פעולה עם המותג בלנסיאגה (ע"ע) ומעצב האופנה כריסטופר קיין. שיתוף הפעולה הקודם של בירקנשטוק נעשה עם המעצב ריק אוונס, וחשף גרסה של סנדלים שעירים ומגושמים. נראה כי בעתיד צפויים לנו שיתופי פעולה נוספים שיאדירו את הנעליים המכוערות.

                 

                גם שעיר, גם מגושם. שיתוף הפעולה של בירקנשטוק וריק אוונס (צילום: rex/asap creative)
                  גם שעיר, גם מגושם. שיתוף הפעולה של בירקנשטוק וריק אוונס(צילום: rex/asap creative)

                   

                  8. טעם רע במחיר לעשירון העליון: הקרוקס של בלנסיאגה

                  רבבות מילים נכתבו על שיתוף הפעולה בין בית האופנה הצרפתי בלנסיאגה לחברת קרוקס, שהתאמצו לייצר יחד את הנעליים המכוערות ביותר של 2018. התוצאה: נעלי פלטפורמה שנמכרות במחיר של כמה אלפים טובים. בבוטיק אמור בתל אביב, בו נמכרו הנעליים בישראל, דיווחו כי עם הגעתן הן נחטפו על ידי הלקוחות. כנראה שאין סוף לקורבנות אופנה.

                   

                  הזוכות בתואר הנעליים המכוערות ביותר של 2018? בלנסיאגה x קרוקס
                    הזוכות בתואר הנעליים המכוערות ביותר של 2018? בלנסיאגה x קרוקס

                     

                    9. הכי רחוק מקלאסי: הגזרות הלא מחמיאות של מכנסי הג'ינס

                    בית האופנה בלנסיאגה חתום גם על הבשורה החדשה בתחום מכנסי הג'ינס – גזרת בוטקאט לא מחמיאה ומעט מתרחבת. סגנון האנטי-אופנה של המותג ודאי יזכה לפרשנויות גם ברשתות האופנה, שמחפשות תמיד דרכים להמציא את המכנסיים הקלאסיים. הנה, למותג הדנים Carmar זה עבד. בקיץ האחרון חשף המותג ג'ינס ללא ג'ינס – כלומר, מכנסיים שרק התוואי החיצוני שלהם נשמר: החגורה, המכפלת ותפרי הצד. אלגנטי זה לא.

                     

                     

                     

                       

                      ואיך השתנה סגנון הלבוש של מייגן מרקל ב-365 ימים?

                      שנה של מייגן מרקל. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: GettyimagesIL)
                      שנה של מייגן מרקל. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: GettyimagesIL)

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד