בעקבות האשמות בגזענות: התצוגה של דולצ'ה & גבאנה בסין בוטלה

זו היתה אמורה להיות הכרזת אהבה של המותג האיטלקי לקהל הסיני, אבל קמפיין שנוי במחלוקת והתבטאויות גזענות מוכחשות של סטפנו גבאנה יצרו שערורייה בינלאומית

איתי יעקב

|

21.11.18 | 10:18

ברשת מאשימים את דולצ'ה & גבאנה בגזענות והצגת סטריאוטיפים מעליבים. קמפיין D&G Loves China, שעורר גם הוא כעס בסין
ברשת מאשימים את דולצ'ה & גבאנה בגזענות והצגת סטריאוטיפים מעליבים. קמפיין D&G Loves China, שעורר גם הוא כעס בסין
חשבון האינסטגרם נפרץ? המעצבים סטפנו גבאנה ודומניקו דולצ'ה (צילום: Andreas Rentz/GettyimagesIL)
חשבון האינסטגרם נפרץ? המעצבים סטפנו גבאנה ודומניקו דולצ'ה (צילום: Andreas Rentz/GettyimagesIL)
 

בית האופנה האיטלקי הידוע דולצ'ה & גבאנה נמצא בשעות האחרונות במשבר תדמיתי גדול בסין, שעות ספורות לפני קיום תצוגה מיוחדת בשנגחאי, שהיתה אמורה להתקיים היום בשעה 19:30 שעון סין (13:30 שעון ישראל) ובוטלה בשעה האחרונה על ידי משרד התרבות הסיני. הדיווחים על ביטול התצוגה הגיעו לאחר שבימים האחרונים הופנו נגד המותג האשמות על מפגן של טעם רע וגזענות כלפי המדינה המארחת, ותגובות של גולשים ברשת סימנו אותו כפרסונה נון גרטה. תגובת דולצ'ה & גבאנה לביטול טרם פורסמה.

 

הומוריסטי או גזעני? הסרטון של דולצ'ה & גבאנה

 

הכל החל לפני מספר ימים, כשתחת ההאשטג DGTheGreatShow# פרסם בית האופנה סרטוני וידאו שהיו אמורים לייצר מחווה לאימפריה הגדולה מאסיה. ביניהם בלט סרטון הומוריסטי לכאורה, שבו נראית אישה סינית מנסה לאכול ללא הצלחה פיצה מלבנית גדולה באמצעות צ'ופסטיקס. מה שאולי נראה לצופים מערביים כמו בדיחה חביבה על פערי תרבות, נתפש בקרב מיליארד סינים כגזענות – בדומה לבדיחה של ג'יג'י חדיד בשנה שעברה, שעלתה לה בסירוב ויזה למדינה וביטול השתתפותה בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט.

 

 

גולשים ברשת האשימו את דולצ'ה & גבאנה בגזענות והצגת סטריאוטיפים מעליבים. הסרטון הוסר מהרשת החברתית הסינית הפופולארית Weibo, שבה חברים למעלה מחצי מיליארד סינים, אולם ניתן למצוא אותו באינסטגרם ובפייסבוק.

 

מתוך הקמפיין "דולצ'ה & גבאנה אוהבים את סין"
    מתוך הקמפיין "דולצ'ה & גבאנה אוהבים את סין"

     

    זו היתה רק ההכנה לתפנית שחלה לפני שעות ספורות, כשעמוד האינסטגרם הפופולארי דיאט פראדה פרסם התכתבות בין סטפנו גבאנה, אחד משני המעצבים ומייסדי בית האופנה, לבין הגולשת מיכאלה טרנובה, בה הוא קורא לסין מדינה מחורבנת (על ידי שימוש באימוג'י של ערימת צואה), וכותב שכל העולם יודע שסינים אוכלים כלבים.

     

    התכתובת מחשבון האינסטגרם של סטפנו גבאנה

     

    "למה את חושבת שהווידאו גזעני?" נכתב מחשבונו של גבאנה, "את חושבת שאנחנו טיפשים מספיק להיכנס לסין עם וידאו שגוי? זאת מחווה". זו לא הפעם הראשונה שגבאנה תוקף בהודעות פרטיות מחשבון האינסטגרם שלו אנשים פרטיים, כמו גם כוכבי רשת דוגמת קיארה פראני, ומביע הערות גזעניות, מעליבות ופוגעניות.

     

    דולצ'ה & גבאנה מפרסמים הודעה כי החשבון של המעצב נפרץ 

     

    מאז פרסום הפוסט הלילה ושלל התגובות שקוראות לחרם על המותג, פרסמה החברה הודעה רשמית בעמוד האינסטגרם שלה, שבה נמסר כי החשבון של בית האופנה וכן של המעצב סטפנו גבאנה נפרץ והם חוקרים את המקרה. הגולשים לא קנו את ההצהרה הזו, ותקפו בחזרה. 24 דוגמניות סיניות עזבו את ההכנות לאירוע במחאה על דבריו של גבאנה, ועורכת ווג הסיני אנג'ליקה צ'ונג עזבה את שנגחאי וטסה בחזרה לבייג'ינג. בנוסף, עשרות סלבריטאים סינים שהיו צפויים להתארח בשורה הראשונה של התצוגה, כמו לי בינג בינג, קון צ'ן, מו זיאנג וזאנג זיאי, ביטלו את השתתפותם.

     

    גולשים ברשת מאשימים את גבאנה בגזענות

     

    כאמור, בשעה האחרונה פורסם בתקשורת הסינית כי התצוגה בוטלה בשל לחץ ציבורי גדול במדינה. טרם ידוע מה יעלה בגורל עתידו של המותג בסין, מהשווקים החשובים בעולם עבור תעשיית האופנה, ומה יהיו ההפסדים הצפויים עבור דולצ'ה & גבאנה. דבר אחד בטוח: גם למעצבי אופנה כדאי לחשוב טוב לפני שהם שולחים ידיים למקלדת.

     

     

     

    ואיזה מותגים בעטו בדת כדי לקדם מכירת בגדים?

    לפני הניקאב של הודיס: המותגים שבעטו בדת כדי למכור אופנה. לחצו על התמונה לכתבה המלאה
    לפני הניקאב של הודיס: המותגים שבעטו בדת כדי למכור אופנה. לחצו על התמונה לכתבה המלאה

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד