הולילנד x אתא
חברת האופנה הישראלית אתא בעיצובה של יעל שנברגר מציגה החורף שיתוף פעולה נוסף, שלישי במספר, הפעם עם המותג Holyland Civilians של בני הזוג ענת משולם ודור חן. החיבור עם הולילנד הוליד קולקציה בת 10 פריטי לבוש תחת התמה Working Class Hero, כשם שירו הנודע של ג'ון לנון.
גיבור מעמד הפועלים התיישב בול על בגדי העבודה הכחולים של אתא, ומשחקי המילים שנולדו בשיתוף הפעולה הצליחו להגיע עד לגברת הראשונה של ישראל, נחמה ריבלין, שהופיעה בציבור עם חולצת טי מהשת"פ ועליה הכיתוב Holy Work (עבודת קודש), שנרכשה עבורה על ידי בתה ענת ללא ידיעת המעצבים.
הקולקציה של הולילנד ואתא אומנם מוצאת השראה רומנטית באנשי הכפיים, אבל במחיר של 270 שקל לחולצת טי – היא לא מיועדת להם. לעומת זאת, חובבי האופנה העדכנית ימצאו בה ז'קט לא מבוטן מכותנה בכחול או שחור בגזרת אוברסייז עם הכיתוב Working Class Hero על הגב, אימונית כחולה עם סרט לבן בצד ועליו הדפס של נמלים – דימוי המתייחס לאופי העבודה של הנמלים ולכוחן כקבוצה – וחולצה לבנה עם הכיתוב Work בשחור. זהו חיבור מוצלח למדי בין שני המותגים הממשיך במידה רבה את קולקציית הביכורים של הולילנד, שהיינו שמחים לראות אותם מתפתחים למחוזות נוספים בעונה הבאה.
מחירים: 799-199 שקל.
להשיג בחנויות אתא: אלנבי 93, שדרות רוטשילד 141 – תל אביב; ובאתר הולילנד .
מה קנינו בהולילנד x אתא?
אליאן סטולרו x לאה שנירר
24 דגמים נוצרו בשיתוף הפעולה המסקרן של העונה, בין המעצבת אליאן סטולרו למעושרת הנצחית לאה שנירר. על פניו, מדובר בשיתוף פעולה בין שמן למים; בין מעצבת מופנמת של בגדים מחויטים עם קהל לקוחות אלגנטי, לבין כוכבת ריאליטי קולנית וצבעונית שאוהבת את המצלמות. אלא שמה שנראה בתחילה כמו חיבור בלתי אפשרי, התגלה כאחת ההפתעות של העונה, שהכניסה חיות לעיצוביה של סטולרו.
"הכרנו במהלך השנה האחרונה, כשלאה הגיעה לקחת בגדים לשבוע האופנה האחרון. היא קיבלה מחמאות והגיעה שוב", מספרת סטולרו. "יחסי הציבור שלי החליטו ליזום שיתוף פעולה בינינו, והיתה בינינו הקשבה והתייחסות לצרכים האחת של השנייה", היא מוסיפה ומציגה לראווה שמלה פרחונית חושפת כתפיים, גזרה שחביבה על שנירר ועשתה את דרכה אל הקולקציה.
בין הפריטים הבולטים בקולקציה סימנו חצאית עיפרון משובצת עם תוספת בחלק הקדמי החושפת את צדו השני של הבד, ומכנסיים מתרחבים בגזרה גבוהה עם קשירה בצד. גם ההדפסים המנומרים שבהם נוגעת סטולרו בעדינות בדרך כלל, זכו הפעם למקום בקדמת הבמה, כמו חצאית מקסי וחולצת משי מנומרת בצבע תכלת עם צווארון קשירה. מעניין יהיה לראות האם החיבור לשנירר ישאיר את חותמו גם על הקולקציות הבאות של סטולרו.
מחירים: חולצות וז'קטים, 4,600-850 שקל; מכנסיים, 2,800-1,500 שקל; חצאיות ושמלות, 8,950-1,400 שקל.
אליאן סטולרו, דיזנגוף 253, תל אביב, טל' 03-6042167.
מה קנינו באליאן סטולרו?
ליבלינג
מותג הנעליים הישראלי ליבלינג יסגור בסוף החודש את שעריו, כך הודיע בשבוע שעבר המעצב הראשי והבעלים ליאור ליבנה, שהקים את ליבלינג לפני עשור יחד עם קרני רשף, שעזבה לאחר חמש שנים. לדברי ליבנה, הסיבות לסגירת המותג אינן כלכליות, אלא תחושת מיצוי והרגשה כי היצירתיות שלו כמעצב באה על חשבון דרישה של השוק המקומי לדגמים מסחריים יותר.
בקולקציית החורף האחרונה של המותג, שמוצעת עכשיו ב-30 אחוז הנחה לצד דגמים מהקיץ האחרון (גם הם בהנחה), הוא מסביר שהחליט לחזור הביתה. "בית הוא נושא שהעסיק אותי רבות בשנה האחרונה, גם כי עברתי דירה וגם כי שאלתי את עצמי כל הזמן שאלות על נקודות ההתחלה של העסק והכיוון שאליו הוא התפתח".
השאלות שצפו הובילו את ליבנה לעיצוב קולקציה המורכבת בעיקר ממגפונים, כולם מיוצרים בישראל ועשויים מעורות בייבוא מאיטליה, בחיתוכים גיאומטריים המזכירים אריזות וקיפולים. דגם פיבי, לדוגמה, הוא מגפונים במשחקי שכבות עם קו חיתוך מעוגל (680 שקל במקום 975 שקל), ובדגם מל תמצאו רצועות דקות מסביב לקו הקרסול, במה שמזכיר קשירה של אריזה (695 שקל במקום 990 שקל). אחד הדגמים היפים בקולקציה הוא מונה – מגפונים שטוחים שנראים מהצד כמו מניפת עור שנפרשה עם תיפורים חיצוניים גסים (710 שקל במקום 1,015 שקל).
הסגירה של המותג ודאי תשאיר לבבות שבורים בקרב לקוחותיו הנאמנות, אך היא מספקת שיעור חשוב למעצבים המקומיים, שנאבקים בצורך לחדש, לרענן ולהביא בכל פעם בשורה מעניינת לשוק האופנה המקומי ובעיקר לעצמם, כי ללא אותה תשוקה אי אפשר להמשיך ליצור עונה אחר עונה.
מחירים (לאחר הנחה): 730-560 שקל.
ליבלינג, בר כוכבא 63, תל אביב, טל' 03-5251020; ובאתר המותג .
מה קנינו בליבלינג?
אנג'לי
עיצוביו של מותג האופנה והפנאי אנג'לי הם הרולס רויס של מתרגלות היוגה והפילאטיס. המותג של המעצבת גילי רביד מציע בגדי יוגה ייעודיים לנשים ולגברים שפותחים את הבוקר עם כלב מביט למעלה וברכת השמש, לצד קולקציית בגדי קז'ואל רחבה – שאותה הגענו לסקר. רביד, שהגיעה לאופנה מעולם הטקסטיל, יוצאת אל הקולקציה מתוך החומרים. זה בולט בכל תפר וסיב בבגדים, כולם נעימים למגע ועשויים מחומרים איכותיים, כמו סריגים מ-100 אחוז כותנה עם צווארון גולף בצבעים אבן ושחור, קרדיגנים מחממים שנעים להתכרבל בהם, או מכנסי פוטר שחורים שעברו שטיפה בצבעים שחור, זית וכחול.
על אף החומרים הנעימים, אנג'לי לא מצליח לספק עיצובים מפתיעים או להציע אמירה חדשה בתחום. בנוסף, על הקז'ואל האיכותי הזה תצטרכו לשלם לא מעט, כמו 490 שקל למכנסי פוטר – בעוד בהודיס, למשל, אפשר למצוא מכנסי פוטר נעימים ברבע מחיר. "יש לקוחות שמבינות איכות ומוכנות לשלם על זה", אומרת רביד בתגובה, "אני תופרת במחירים שהודיס מוכרים את הבגדים שלהם. זו לא אותה רמת איכות, והלקוחות שלי חוזרות כי אחרי שלובשים את הבגדים שלנו מגלים שאין לאיכות הזו תחליף".
מחירים: גופיות, 220-170 שקל; חולצות, 290-190 שקל; מכנסיים, 490-150 שקל; סריגים ועליוניות, 740-390 שקל.
להשיג במקווה ישראל 10, תל אביב, טל' 03-6868733; בסטודיו המותג, משה סנה 21, תל אביב, 03-6868734; ובאתר המותג.
מה קנינו באנג'לי?
_____________________________________________________
ואיך נראה הדופלקס האורבני של מעצבת התכשיטים גיל זהר?