דיאטה

    בחגים האלה לא מעלים גרם:
    כך תעשו זאת צעד אחר צעד

    תסגרו את היומנים, את השינוי התזונתי מתחילים מ-ע-כ-ש-י-ו: ורד לוביץ' עם פרק ראשון בתוכנית החדשה שלכם לשמירה על המשקל בתקופה המפתה ביותר בשנה

    ורד לוביץ'

    |

    10.09.17 | 08:54

    תחזירו את היומן למקום ותתחילו את השינוי מעכשיו (צילום: Shutterstock)
    תחזירו את היומן למקום ותתחילו את השינוי מעכשיו (צילום: Shutterstock)

    הצטרפו אלי לשינוי תזונתי לפני החגים. דווקא עכשיו, לפני שהפיתויים על השולחן הופכים את המלחמה לאבודה מראש. כי אין סיבה לחכות ל'אחרי החגים'. אפשר להתחיל קודם ולחסוך לעצמכם אכילה מיותרת, השמנה והרבה רגשות תסכול ואשמה. אם תתחילו עכשיו, השינוי ילווה אתכם במהלך החג היישר לתוך שנה חדשה בריאה יותר. לפני שאתם מפעילים את מנגנון ההתנגדות (שהרי זה לא מתקבל על הדעת להיות בדיאטה בזמן החגים) אדגיש כי מדובר על שינוי קליל ופשוט, משהו שייעשה בצעדים קטנים שבהתחלה יגרום לכם להרגיש טוב יותר, יעביר לכם את החגים בכיף, ישמור על האיזון התזונתי שלכם ובסופו של דבר יביא לתוצאות.

     

    נראה לכם מופרך? יופי, כי זה בכלל לא הכיוון (צילום: Shutterstock)
      נראה לכם מופרך? יופי, כי זה בכלל לא הכיוון(צילום: Shutterstock)

       

      זה השבוע הראשון בתוכנית. בשבוע הזה היצמדו להנחיות הלא מסובכות הרשומות למטה. אך לפני הכול, חשוב שתחליטו שאת השינוי הזה אתם עושים באהבה

      ולא מתמקדים ב'אסור-ים'. אחת השיטות היעילות ביותר שאני מעבירה למטופלות שלי היא שיטת ה-איזה יופי! בכל פעם שהשינוי המוצע לא בא לכם בטוב ואתם מתבאסים שהורידו לכם סוג מסויים של מזון שאתם רגילים לאכול ביומיום, במקום 'איזה באסה' תגידו 'איזה יופי'. מורידים סוכר? איזה יופי, ידוע שהסוכר מזיק לבריאות והנה הזדמנות מעולה להיפטר מההתמכרות. לא אוכלים יותר קורנפלקס? איזה יופי, אפשר להשקיע בארוחת בוקר שווה יותר (שמצטלמת מעולה לאינסטגרם) שתיתן אנרגיה לכל היום ותחזיק עד לצהריים בלי נשנושים. כי בכל פעם שסוגרים דלת אחת נפתחות דלתות חדשות.

       

      ספויילר לסוף: חשוב שתשתו. מים. (צילום: Shutterstock)
        ספויילר לסוף: חשוב שתשתו. מים.(צילום: Shutterstock)

         

        פחות: מה מורידים מהתפריט?

        בשבוע הראשון, נוריד מהתפריט רק את המזונות המעובדים: הכוונה היא בין היתר לסלטים תעשייתים (חומוס, סלט כרוב במיונז ושאר חבריהם למדף). הסיבה לכך היא החומרים המשמרים שנמצאים במזונות אלה, חומרי טעם וריח שהגוף שלנו לא צריך ולא יכול להתמודד איתם.

        עוד נוריד: נקניקים, דגני בוקר למיניהם (לא משנה מאיזה סוג. כן, גם את אלה ללא סוכר ועם הרבה סיבים), מוצרי בצק מוכנים (בורקסים ומאפים דומים), מזונות מטוגנים ושתיה ממותקת, כולל משקאות דיאט.

         

        דוגמה למדף שכדאי להימנע ממנו (צילום: Shutterstock)
          דוגמה למדף שכדאי להימנע ממנו(צילום: Shutterstock)

           

          יותר: מה מוסיפים לתפריט?

          כאמור, אנחנו לא מתמקדים רק ב'לא'. אני שמחה להגיד לכם גם מה כן:

          כן, להעלאת כמות המים שאתם שותים. ככל שתשתו יותר מים, תתחילו להרגיש יותר צמאים. תחושת הצמא מורגשת פחות כשלא רגילים לשתות. באופן כללי, גוף האדם עובד כך שככל שאנחנו עושים יותר ממשהו כך נרצה ממנו יותר. זה נכון לגבי סיגריות, זה נכון לגבי מים וזה נכון גם לגבי סקס. החדשות המעולות הן שזה עובד גם בכיווון ההפוך: ככל שנפחית ממזון מסוים כך הגוף ידרוש אותו פחות.

           

          אחת התופעות הנפוצות, היא בלבול בין תחושת הצמא לתחושת הרעב. הגוף שלכם משדר לכם שאתם רעבים כאשר אתם בעצם צמאים. במקרה כזה, גם אם תאכלו, לא תרגישו שובע כי מקור ה'רעב' אינו קשור למזון. לכן חשוב מאוד להקפיד על מים. אני בטוחה שאת ההמלצה הזאת שמעתם פעמים רבות, אבל כידוע יש פער בין תיאוריה לפרקטיקה. אני פוגשת הרבה אנשים ששותים בין 2 ל-5 כוסות מים בלבד ביום ומוסיפים עוד כ-5 כוסות קפה. דפוס כזה מייבש את הגוף ופוגע בתחושת הצמא.

          הקפידו על שתייה שלן 2 - 1/2 1 ליטר מים ביום. זה לבדו כבר יעשה לכם שינוי גדול.

           

          אלה המדפים שאתם צריכים להתמקד בהם יותר (צילום: Shutterstock)
            אלה המדפים שאתם צריכים להתמקד בהם יותר(צילום: Shutterstock)

             

            המלצות נוספות

            בנוסף, השתדלו להגביל את עצמכם בשלב זה ל-3 כוסות קפה ביום. אם אתם ממש מכורים, הדרך הנכונה להוריד את כמות הקפה ששותים היא בהדרגה וזאת על מנת למנוע כאבי ראש.

            הוסיפו יותר ירקות לתפריט שלכם. אכלו כל יום לפחות 5 ירקות שונים.

            אכלו 3 פירות ביום - רצוי לאכול אותם עם מעט אגוזים או שקדים.

            נקודות בונוס לשואפים להצטיין: תקפידו לאכול כל 4-3 שעות. תתכננו את הארוחות שלכם, כדי שהרעב לא יפתיע אתכם במהלך היום. אבל אם זה נשמע כמו צעד גדול מידי, חכו לטורים הבאים והיצמדו רק להנחיות הראשונות.

             

             

            ורד לוביץ' היא נטורופטית ומנחה של סדנאות לשינוי תזונתי

             

             
            הצג:
            כל התגובות לכתבה "בחגים האלה לא מעלים גרם: כך תעשו זאת צעד אחר צעד"
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד