השיחות סביב שולחן ארוחת הערב בבית משפחת בקהאם כנראה עוסקות בנושא מרכזי אחד: אופנה. ברוקלין בן ה-18 ודאי משתף בחוויות מדוגמנות ומהקשר עם האקסית סוניה בן עמר, האם ויקטוריה בטח מספרת על העסק שהקימה בשתי ידיים ונקלע, כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים, לבעיות של נזילות כספית, ואילו אבא דיוויד מגולל את ימיו העמוסים כאיש המשפחה הפעיל ביותר בתחום – מאחורי הקלעים וגם מול המצלמות.
עד לפני שנה שיתף בקהאם פעולה עם ענקית האופנה השבדית H&M בקו הלבשה תחתונה לגברים, בעבר דגמן לאדידס, אמפוריו ארמאני ובלסטף, ואילו כעת הוא מאגד את שלוש אהבותיו הגדולות מאז שעזב את תחום הכדורגל – עיצוב, דוגמנות ועסקים – לכדי חטיבה אחת. בקהאם בן ה-42 הוא הפנים, הבעלים ויועץ העיצוב של מותג האופנה האנגלי Kent & Curwen, שבשבוע הבא יפתח חנות ראשונה ברחוב פלורל 12 בשכונת קובנט גרדן בלונדון.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- "דוגמניות כן אוכלות": מאי תגר מדגמנת מסביב לעולם
- נעמי קמפבל נגד ווג הבריטי: "מצפה לצוות רבגוני יותר"
- מותג המשקפיים שקם לתחייה וכבש את הסלבס בעולם
המותג Kent & Curwen הוקם בשנת 1926, ולאורך השנים הפך למזוהה עם ספורט אנגלי דוגמת קריקט. בעבר יצר גם את המדים הרשמיים למשתתפים במרוץ הסירות אוקספורד-קיימברידג', בו מתחרים מאז 1856 צוותי חותרים משתי האוניברסיטאות היוקרתיות בבריטניה. בשנים האחרונות הפך המותג לפופולארי בעיקר באסיה, שם תפס סגנון ה-Ivy League הפרפי תאוצה מתוך רצון לאמץ לבוש וגינונים של תלמידי קולג' אמריקאים ואירופאים. "נסענו לאחרונה כמה פעמים לאסיה, בדגש על סין", סיפר בקהאם בראיון ל-WWD לפני חודשיים, "זה מעניין לראות נערים בני 17 ו-18 מתעניינים במותג, לצד אנשים בגילי שיש להם בו עניין עצום".
הפריחה האופנתית החדשה של המותג החלה בספטמבר 2016, אז הושקה בו קולקציה ראשונה בניצוחו של דניאל קירנס, לשעבר מעצב בכיר בקו הגברים של לואי ויטון, פסנובלה ואלכסנדר מקווין. לצדו ניצב בקהאם כשותף עסקי, מנטור והפרזנטור הכול יכול, שתמונות חדשות שלו בשחור-לבן מקמפיין סתיו-חורף 2017-18 שוחררו החודש לתקשורת. השניים מקווים להפוך את המותג לכוח משפיע בתעשייה הבינלאומית, בדומה לחברות בריטיות ותיקות שעברו מתיחת פנים תחת מנהלים קריאטיביים בולטים, ע"ע ברברי, האנטר ופרינגל אוף סקוטלנד. בתוך כך ועל רקע הברקזיט, Kent & Curwen מדגיש את זהותו האנגלית (ולא רק בריטית) גם בהגדרתו וגם במורשת האסתטית שלו.
"כל כך הרבה דברים קורים עכשיו בעולם, והרגשתי שאנחנו צריכים להיות גאים במקום שממנו באנו", הסביר בקהאם בראיון לדיילי טלגרף בחודש יוני, "רצינו לחזק במותג את תחושת ההיסטוריה והמורשת שיש לנו מאז 1926: היוניון ג'ק (סמלו של הדגל הבריטי, א"י) ולוגו שלושת האריות של המותג. הדברים האלה מדברים לאנשים, ובזמנים כאלה אנשים חושבים על מאיפה הם באו ולאן הם הולכים".
כשבוחנים את שלוש הקולקציות שהושקו עד כה בעיצובו של קירנס, Kent & Curwen מסתמן כאחד המרעננים הרשמיים מלונדון האפורה, בזכות שפה עיצובית שנראית כמו חיבור מדויק בין ברברי ללקוסט, בין גזרות מחויטות לצלליות רכות ובין אלמנטים ספורטיביים לסגנון לבוש סמי-אלגנטי. טווח המחירים לא זול: הוא מתחיל ב-80 ליש"ט לחולצת טי עם רקמת ורד על הדש, ומגיע עד 1,200 ליש"ט למעיל צמר עם כפתרה כפולה. המותג נמכר אונליין ובבתי כלבו כמו סלפרידג'ס והרווי ניקולס בלונדון, גאלרי לאפייט בפריז, קרפוורד בהונג קונג ועוד.
בשנים האחרונות פינה בקהאם את מרכז במת האופנה לאשתו ויקטוריה, בעלת עסק בינלאומי המציג בקביעות בשבוע האופנה בניו יורק, אך לדבריו – הוא זוכה לתמיכה מוחלטת בבית. בנו ברוקלין הוא מעריץ מספר 1 של המותג, ואף ביקש מאביו את כל הבגדים שבקולקציה. "גם ויקטוריה ואני משתפים אחד את השני בעבודה", סיפר ל-WWD, "ואפילו למדתי ממנה לא מעט על התחום. ברור שזה תסריט שונה לגמרי, כי אני נמצא במותג עם מורשת שהוקם בשנת 1926, בעוד ויקטוריה הקימה עסק חדש מאפס. למדתי ממנה המון על מוסר עבודה גבוה, ומשיתופי הפעולה שהיו לי לאורך השנים למדתי וראיתי איך עולם האופנה עובד".
______________________________________________________
גם מיילי סיירוס ממציאה את עצמה מחדש. איך זה נראה אצלה?