מותג המשקפיים שקם לתחייה וכבש את הסלבס: "אמא היתה חלוצה"

מאחורי "לינדה פארו" עומד בנה של המעצבת היהודייה המצליחה, שסגרה את העסק לטובת גידול ילדיה. מה הוא חושב על התחום בארץ ולמה אצלו גם מפורסמים משלמים?

איתי יעקב

|

23.08.17 | 09:13

סיימון ג'בלון כיום (מימין) ואמו לינדה פארו בשנות ה-70. "היא אשת אופנה, ועבורה כמו גם עבורי, אופנה פועלת לדחוף את הגבולות קדימה ולהמציא את עצמך מחדש"
סיימון ג'בלון כיום (מימין) ואמו לינדה פארו בשנות ה-70. "היא אשת אופנה, ועבורה כמו גם עבורי, אופנה פועלת לדחוף את הגבולות קדימה ולהמציא את עצמך מחדש"
המשקפיים של המותג לינדה פארו. "אופנה פתוחה לכולם, והיא צריכה להישאר כזו. לכן גם הקמפיין שלנו מציג ארבע נשים שונות"
המשקפיים של המותג לינדה פארו. "אופנה פתוחה לכולם, והיא צריכה להישאר כזו. לכן גם הקמפיין שלנו מציג ארבע נשים שונות"
"אני לא מאמין בלשלוח משקפיים בחינם לסלבריטאים". ג'יג'י חדיד, ביונסה והיידי קלום עם משקפיים של המותג (צילום: rex/asap creative)
"אני לא מאמין בלשלוח משקפיים בחינם לסלבריטאים". ג'יג'י חדיד, ביונסה והיידי קלום עם משקפיים של המותג (צילום: rex/asap creative)
"רצינו לעשות משקפיים שאנשים ירכשו בגלל המוצר, ולא בגלל הלוגו בצד". משקפיים של לינדה פארו בתצוגה של דריס ון נוטן (צילום: Gettyimages)
"רצינו לעשות משקפיים שאנשים ירכשו בגלל המוצר, ולא בגלל הלוגו בצד". משקפיים של לינדה פארו בתצוגה של דריס ון נוטן (צילום: Gettyimages)

לפני 14 שנה מצא סיימון ג'בלון את המטמון. הוא היה אז צעיר לונדוני בן 25 שעבד בצמוד לאביו בניהול הנכסים המשפחתיים בעיר, ויום אחד, לגמרי במקרה, נתקל באוסף ישן של משקפי שמש משנות ה-70 שעיצבה אמו, לינדה פארו. "היו שם מעל 4,000 דגמים שונים, כשמכל דגם היו עותקים רבים", הוא מספר נרגש בראיון המתקיים איתו החודש בתל אביב, אליה הגיע לחופשה משפחתית. את העסק סגרה אמו כשהיה ילד במטרה להתרכז בגידול הילדים, אך כשמצא את אותו "אוצר חבוי במערה", במילותיו, הבין ג'בלון שהוא חייב להוציא אותו לעולם. "לא היתה לי ברירה, הגורל הכריע", הוא צוחק.

 

עוד בערוץ האופנה

 

A post shared by Linda Farrow (@lindafarrow) on

 

ג'בלון לקח את אוסף המשקפיים לבית הכלבו היוקרתי הרווי ניקולס בלונדון, יחד עם דגמים שעיצבה בעבר אמו לבתי האופנה אמיליו פוצ'י ואיב סן לורן. משם הדרך לבוטיקים מובילים כמו בראונס בלונדון וקולט בפריז היתה קצרה, ולינדה פארו זכה לתחייה מחודשת כמותג משקפי היוקרה האהוב ביותר על אנשי האופנה ועל סלבס דוגמת ג'יג'י ובלה חדיד, קנדל ג'נר, ריהאנה, מרי קייט ואשלי אולסן, אדל, אמאל קלוני, קארה דלווין, מריון קוטיאר, קייט מוס ועוד שלל מפורסמות שלא קיבלו אף זוג משקפיים במתנה, כנהוג בתחום.

 

"תמיד יש את הפחד שהמשקפיים יופיעו על הסלבריטי הלא נכון". לינדזי לוהן (צילום: Gettyimages)
    "תמיד יש את הפחד שהמשקפיים יופיעו על הסלבריטי הלא נכון". לינדזי לוהן(צילום: Gettyimages)

     

    "אני לא מאמין בלשלוח משקפיים בחינם לסלבריטאים. הם אולי קונים או מקבלים את זה מחנויות שעובדות איתנו, אבל המשקפיים שלנו הם לא סוכריות – זה מוצר יוקרה", אומר ג'בלון, שמגיע לראיון במכנסיים קצרים, כפכפים ומשקפי שמש מצופים זהב ורוד 23 קראט. "כשאתה בונה מותג כמו לינדה פארו, צריך להיות זהירים מאוד עם המפיצים, המגזינים שבהם אתה מופיע והסלבריטאים שיהיו מזוהים עם המשקפיים שלך. תמיד יש את הפחד שהמשקפיים יופיעו על הסלבריטי הלא נכון".

     

    יש לך דוגמה לסלבריטי "גרוע"?

    "הו, הו, יש הרבה", הוא צוחק, "נניח, ג'ורדן (ידוענית בבריטניה שהתפרסמה כדוגמנית אירוטית ושמה האמיתי הוא קייטי פרייס, א"י). אבל חשוב לי לומר שאנחנו לא אקסקלוסיביים. אופנה פתוחה לכולם, והיא צריכה להישאר כזו. לכן גם הקמפיין שלנו מציג ארבע נשים שונות שלכל אחת סטייל אחר".

     

    תמונות של סלבס עם המשקפיים עוזרות למכירות של המותג?

    "בוודאי. זה עוזר לחשיפה ולהכנסת המותג למודעות של לקוחות".

     

    "אמא שלי היתה האישה הראשונה שהחזיקה במותג משקפיים על שמה ובין הראשונות שהפכו את המשקפיים לאביזר אופנה". משקפיים של לינדה פארו
      "אמא שלי היתה האישה הראשונה שהחזיקה במותג משקפיים על שמה ובין הראשונות שהפכו את המשקפיים לאביזר אופנה". משקפיים של לינדה פארו

       

      "העולם מוצף במוצרים, ואין עוד צורך במשקפי שמש גנריים"

      המותג לינדה פארו פרץ אל שוק המשקפיים בתקופה שבה התחום נשלט על ידי "רישיונות" שהעניקו מעצבים לתאגידי אופטיקה. גם היום קבוצת לוקסוטיקה האיטלקית, למשל, אחראית על המשקפיים של בתי יוקרה כמו ולנטינו, שאנל ופראדה, אולם ניתן למצוא בחנויות האופטיקה גם לא מעט מותגים עצמאיים, כמו מייקיטה הגרמני, מוסקוט ואילסטבה האמריקאיים ואחרים. "בשנת 2003 שוק המשקפיים היה כל כך משעמם ונראה אותו הדבר, שהשינוי היחיד היה הלוגו בצד", אומר ג'בלון, "זה היה תחום כל כך מסחרי ונטול יצירתיות, עד שמעצבי אופנה אפילו לא חשבו לעצב משקפיים מרוב בושה. גם בתצוגות אופנה לא התייחסו למשקפיים כאל אביזר נחשב, ולא ראית כמעט משקפיים על המסלול".

       

      "המשקפיים שלנו הם לא סוכריות – זה מוצר יוקרה". אדל (צילום: rex/asap creative)
        "המשקפיים שלנו הם לא סוכריות – זה מוצר יוקרה". אדל(צילום: rex/asap creative)

         

        דגמי הווינטג' של לינדה פארו כבשו מיד את הפקות האופנה ושערי המגזינים. הם שווקו תחת השם Linda Farrow Vintage, עד שלאחר שנה וחצי החל ג'בלון לייצר שיתופי פעולה אמנותיים עם מעצבים עצמאיים. שיתוף הפעולה הראשון נוצר עם בית האופנה הבריטי-יפני אלי קישימוטו, ומאוחר יותר הגיעו שיתופי פעולה עם ברנרד וילהלם, ז'יל סנדר, ראף סימונס, יוז'י יממוטו, דריס ון נוטן ואחרים. האסטרטגיה השיווקית הזו הפכה את המשקפיים למוצר נחשק עבור מובילי דעה בענף האופנה, אשר חיפשו יוקרה עם ערכים של אינדיבידואליות, חדשנות ופריצת גבולות.

         

        A post shared by Linda Farrow (@lindafarrow) on

         

        "רצינו לעשות משקפיים שאנשים ירכשו בגלל המוצר, ולא בגלל הלוגו בצד", אומר ג'בלון, "אם אתה פראדה או שאנל, מספיק שתעשה מוצר פשוט עם לוגו גדול ואנשים יקנו. אם אתה מעצב עצמאי, אתה חייב לעשות מוצר מיוחד ובעל ערך. העולם מוצף במוצרים, ואין עוד צורך במשקפי שמש גנריים".

         

        שיתופי הפעולה עם מעצבים הפכו את המשקפיים למוצר נחשק עבור מובילי דעה בענף האופנה. לינדה פארו בשיתוף Yazbukey
          שיתופי הפעולה עם מעצבים הפכו את המשקפיים למוצר נחשק עבור מובילי דעה בענף האופנה. לינדה פארו בשיתוף Yazbukey

           

          "אני מבקר בישראל בקביעות, אבל אני לא עושה כאן שופינג"

          השיחה עם ג'בלון מרתקת, ונעה על הציר שבין יצירתיות, עסקים ואופנה. כמי שמחזיק בתפקיד המייסד והמנהל הקריאטיבי של המותג, יש לו מבט-על המאפשר לנתח מהלכים בתעשיית האופנה ובתחום המשקפיים.

           

          הוא נולד וגדל בלונדון למשפחה יהודית בת חמש נפשות. בתור הזהב של המותג לינדה פארו, אמו היתה אחראית על העיצוב ואביו על הייצור והשיווק. "כילד הייתי מגיע לסטודיו ורואה את אמא שלי משרטטת דגמים", הוא מספר, "אבל כשאתה צעיר, אתה בסך הכול בא לעבודה עם אמא".

           

          "כילד הייתי מגיע לסטודיו ורואה את אמא שלי משרטטת דגמים". סיימון ג'בלון (צילום: Gettyimages)
            "כילד הייתי מגיע לסטודיו ורואה את אמא שלי משרטטת דגמים". סיימון ג'בלון(צילום: Gettyimages)

             

            כיום לינדה פארו היא סבתא במשרה מלאה המגדלת את שלושת נכדיה, והיא פינתה את הבמה כולה לבנה. בעבר עיצבה לחברה אשתו לשעבר, טרייסי סדינו, וכיום הוא מאורס לבחורה בריטית ממוצא ישראלי ומגיע לבקר בישראל כמה פעמים בשנה באופן קבוע. להגדרתו, הוא יהודי סמי-דתי, השומר שבת, צם ביום כיפור וחוגג את החגים היהודיים. "החברה שלי מכריחה אותי לעשות את זה", הוא צוחק, "אני משתדל לשמור שבת, אבל לא כל שבת. זה נחמד לשמור על מסורת, לפחות באופן רוחני. אני מאמין באנרגיה חיובית. כל דבר טוב שאתה עושה – חוזר אליך".

             

            A post shared by Linda Farrow (@lindafarrow) on

             

            איך התרשמת עד כה מסצנת האופנה בתל אביב?

            "אני מבקר כאן בקביעות – אבל אני לא עושה כאן שופינג. כשאני נוחת בישראל אני ישר עושה סוויץ' ומבלה בעיקר על חוף הים ובמסעדות הטובות של העיר. לתחושתי, אין ממש מרכז יוקרה בתל אביב, אבל כן יש לקוחות שמחפשים יוקרה. יש כאן הרבה תיירים ותושבים צרפתים, שהם מאוד מתוחכמים ורוצים מוצרים טובים יותר ממה שמציעים להם. מצד שני, כבעל חברה אני יכול לומר לך שלא קל לייבא מוצרי יוקרה לישראל. הייבוא לישראל מאוד מסובך, ולכן אתה צריך שותף טוב שיקל עליך".

             

            "יש בישראל הרבה תיירים ותושבים צרפתים, שהם מאוד מתוחכמים ורוצים מוצרים טובים יותר ממה שמציעים להם"
              "יש בישראל הרבה תיירים ותושבים צרפתים, שהם מאוד מתוחכמים ורוצים מוצרים טובים יותר ממה שמציעים להם"

               

              כמי שמבקר כאן בקביעות, בטח נתקלת במודעות הבולטות של קרולינה למקה בנתב"ג.

              "אי אפשר שלא", הוא צוחק.

               

              בניגוד למשקפיים של לינדה פארו, שמשווקים בארץ על ידי דיוק אופטיקס ונמכרים בטווח מחירים של 5,200-2,800 שקל, בקרולינה למקה מציעים עכשיו שני זוגות משקפיים ב-200 שקל. איך מתמודדים עם מחירים כאלה?

              "זה כמו להשוות בין חליפה מפריימארק (רשת אופנה במחירי רצפה, א"י) לבין חליפה של בריוני (מותג חליפות יוקרה, א"י) – זו קטגוריה אחרת לגמרי. העדשות שלנו עשויות בעבודת יד בצרפת, והמוטות עשויים טיטניום יוקרתי מיפן. אם אתה קונה מתכת זולה – רואים את זה".

               

              "אמא שלי מאמינה שעיצוב הוא ביטוי אישי של אמנות, ולכן היא גם לא נותנת לי פידבק". אגנס דין במשקפיים של לינדה פארו (צילום: Gettyimages)
                "אמא שלי מאמינה שעיצוב הוא ביטוי אישי של אמנות, ולכן היא גם לא נותנת לי פידבק". אגנס דין במשקפיים של לינדה פארו(צילום: Gettyimages)

                 

                מדוע בחרתם לשמור על השם לינדה פארו?

                "כי זה הרבה יותר טוב מסיימון ג'בלון", הוא צוחק, "אמא שלי היתה חלוצה, האישה הראשונה שהחזיקה במותג משקפיים על שמה ובין הראשונות שהפכו את המשקפיים לאביזר אופנה. ענף האופטיקה והמשקפיים הוא תחום מאוד גברי, עם טסטוסטרון גבוה יותר מזה שבעולם האופנה. חשוב לנו לשמור על המורשת שלה".

                 

                "ענף האופטיקה והמשקפיים הוא תחום מאוד גברי, עם טסטוסטרון גבוה יותר מזה שבעולם האופנה". שיתוף הפעולה עם NO21
                  "ענף האופטיקה והמשקפיים הוא תחום מאוד גברי, עם טסטוסטרון גבוה יותר מזה שבעולם האופנה". שיתוף הפעולה עם NO21

                   

                  האם היא מעורבת בעסק?

                  "היא תמכה בהחלטה שלי להקים את המותג מחדש, אבל היא לא רוצה להיות מעורבת בו. היא מאמינה שעיצוב הוא ביטוי אישי של אמנות, ולכן היא גם לא נותנת לי פידבק. אם מישהו אוהב או לא אוהב – זה לא משנה. אבל כאמא שלי, היא שמחה במה שאני עושה ובבחירה שלנו להמשיך הלאה עם קולקציות חדשות. לא מעניין אותה הווינטג' שעשינו. היא אשת אופנה, ועבורה כמו גם עבורי, אופנה פועלת לדחוף את הגבולות קדימה ולהמציא את עצמך מחדש".

                   

                  ______________________________________________________

                   

                  ומי הנסיכה שמעדיפה ללבוש זארה ולא לשלם למותגי יוקרה?

                  מה עומד מאחורי בחירות הלבוש של ביאטריס בורומאו? לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)
                  מה עומד מאחורי בחירות הלבוש של ביאטריס בורומאו? לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד