דיאטה

    עזבו רגע את הזוגיות,
    אהבה עצמית זה מרזה?

    ט"ו באב הוא הזדמנות מצוינת לדבר גם על שינוי תזונתי שעושים באהבה. ורד לוביץ' נותנת לכם טיפים שיעזרו לכם להתחיל את התהליך ברגל ימין ולהצליח בו

    ורד לוביץ'

    |

    07.08.17 | 08:18

    תתחילו מלהתאהב בעצמכם ובתהליך (צילום: Shutterstock)
    תתחילו מלהתאהב בעצמכם ובתהליך (צילום: Shutterstock)

    מידי יום מגיעים לקליניקה בה אני עובדת אנשים הרוצים לעשות שינוי תזונתי. חלקם נשלחו לרזות על ידי רופא המשפחה, חלקם מנסים להבין את הקשר בין ההרגשה הכללית הרעה לבין התזונה שלהם וחלקם פשוט לא מרוצים מעצמם ומהמראה שלהם. המכנה המשותף של רבים מהם הוא ביחסם לתהליך המסתכם בתחושת חוסר ברירה, כאילו יש משהו המאלץ אותם לעבור אותו. כבר כאן חשוב להתעכב ולהפנים כי שינוי תזונתי המגיע מתוך אהבה עצמית, יהיה מוצלח יותר ויהווה חוויה מעצימה וחיובית.

     

    בעיני חשוב להתייחס לשינוי תזונתי כתהליך כייפי שיאפשר לכם לגדול, לפתח את ראיית העולם שלכם ולשנות את האופן שבו אתם מסתכלים על האוכל. אם תתייחסו לכך כעונש תפספסו את האפשרות הנדירה ללמוד על עצמכם ולהיחשף לדברים חדשים שלא הייתם מגלים ללא התהליך.כאשר שינוי תזונתי מגיע ממקום חיובי החוויה היא אחרת, מעצימה ומלווה בפחות חששות.

     

    תתחילי את התהליך ממקום חזק ותצליחי (צילום: Shutterstock)
      תתחילי את התהליך ממקום חזק ותצליחי(צילום: Shutterstock)

       

      כך תעשו את זה נכון:

      • תגיעו לתהליך של שינוי תזונתי כאשר אתם פתוחים לשמוע דברים. אל תהיו 'נעולים' בתוך התפיסות שלהם, גם אם אתם בטוחים בהם לגמרי. תעשו את השינוי ממקום של שמחה ללמוד דברים חדשים ושונים. תאפשרו לעצמכם להתאהב בדרך בלי לחשוב בכל נקודת זמן על הסוף. השינוי אומנם מתחיל באוכל אך הוא יכול להוביל לעוד הרבה דברים חיוביים בחיים. מהר מאד תרגישו רעננים וקלילים יותר אם תשתחררו ותשחררו.

      • בכל סיום יש התחלה חדשה: כאשר נפרדים ממזונות מסוימים מתחילים להיחשף לאחרים. התחלות חדשות תמיד יכולות להיות שמחות ומעניינות אם מאפשרים להן ולא חושבים רק על מה שמפספסים.
      • היזהרו: שינוי אמיתי הוא יותר מאהבה - זאת התמכרות.

       

      ממש אוהבים שוקולד? תבדקו, אולי דווקא לא (צילום: Shutterstock)
        ממש אוהבים שוקולד? תבדקו, אולי דווקא לא(צילום: Shutterstock)

         

        • תפנימו שהכול בראש: אתם חושבים שאתם אוהבים מתוק אבל הרבה פעמים זו לא באמת אהבה והרבה יותר קל להיגמל ממנה ממה שנדמה לכם. לא פעם מטופלים נשבעים באהבתם הכנה לעוגות, גלידות, שוקולד ומתוקים אחרים, והם נדהמים לגלות אחרי שהפסיקו, שהצורך הזה במתוק כבר לא מנהל אותם יותר. משום שכרגע הם במקום של בחירה מתי, כמה והאם בכלל לאכול את הממתקים שכל כך אהבו.
        • לא פעם אנשים שנכנסים לקליניקה פותחים במשא ומתן לגבי המאכלים שהם חייבים להוריד מהתפריט. הם חייבים לשמוע סיבות מפורטות והסברים שישכנעו אותם שזה אכן הצעד הנכון. עבורם במיוחד קיים הטיפ הכי יעיל שלי: טיפ ה-איזה יופי! כלומר, כאשר אתם עושים שינוי, מן הסתם הוא ייראה לכם מוזר ולא תדעו מיד איך להתמודד איתו ולכן אמרו לעצמכם: איזה יופי! יש לי הזדמנות ללמוד משהו חדש ויש לי הזדמנות לשנות את החיים שלי ולעשות את זה אחרת מתוך בחירה. שינוי הגישה הזה יכול לעשות פלאים, לא רק בתחום בתזונה אלא גם במקומות אחרים בחיים שלכם, ובטוח יגרום לכם להרגיש יותר טוב ובשליטה.

         

        תחליטו שאתם מנסים דברים חדשים בחיוך (צילום: Shutterstock)
          תחליטו שאתם מנסים דברים חדשים בחיוך(צילום: Shutterstock)

           

          טיפים שנוגעים ישירות באוכל:

          רוצים לתת אהבה לגוף שלכם ולהרגיש טוב יותר? תאכלו דברים שטובים עבורו. תורידו את המזונות ה'לבנים' ותרשמו שיפור מדהים בחיים. אני ממש לא היחידה שאומרת כי אנחנו אוכלים יותר מידי חיטה ולכן זה החוק הבסיסי עבורי. נסו תזונה נטולת חיטה למשך חודש  (לא לבלבל עם תזונה ללא גלוטן - תזונה ללא חיטה היא לא בהכרח תזונה ללא גלוטן) ותראו כיצד הגוף שלכם מגיב. אפשר להחליף מוצרים כמו לחם (גם מחיטה מלאה), פיתות, פסטות, קוסקוס, בורגול, פתיתים ועוד במוצרים כמו לחם שיפון או כוסמין, לחם עשוי 100% מחמצת, קינואה, כוסמת, אורז ועוד.

           

          אהבה עצמית בקערה (צילום: Shutterstock)
            אהבה עצמית בקערה(צילום: Shutterstock)

             

            המזון ה'לבן' השני הוא הסוכר: הורידו סוכר על גווניו מהתפריט שלכם: עוגות, גלידות, שוקולד, פירות יבשים, ממתקים, משקאות קלים, כממתיק למשקאות חמים ועוד ועוד.

            • המזון ה'לבן' השלישי הוא מוצרי חלב: מוצרי חלב הם בעייתיים מכיוון שנתפסים כמוצרים בריאים וכמקור לחלבון, סידן, ברזל וחומרים מזינים נוספים. עם זאת, הם עתירי שומן והערך שלהם עבורנו נטול בספק. מה גם שבהחלט ניתן להחליף אותם במזונות בריאים יותר שיספקו לנו את כל מה שהגוף שלנו דורש. 
            • הטיפ האחרון אומנם שקוף אבל הוא חשוב מאוד: שתו מים. שומעים את זה מכל כיוון אך עם זאת אני נתקלת באנשים שלא שותים מים כמעט בכלל וזה לא טוב כי הגוף לא יכול לייצר תהליכים של שינוי בלי מים. תתחילו לשתות ותהפכו את זה לדבר הטוב שאתם עושים לעצמכם כל יום.

             

            ורד לוביץ' היא נטורופתית ומטפלת בצמחי מרפא ופרחי באך

             

            -------------------------------------------------------------------------------------

             

            האכילה שלכם דווקא מלאת רגשות? כך תתמודדו עם אכילה רגשית

             

             

             לחצו על התמונה כדי להגיע לכתבה (צילום: Shutterstock)
            לחצו על התמונה כדי להגיע לכתבה (צילום: Shutterstock)

             

             

             
            הצג:
            כל התגובות לכתבה "עזבו רגע את הזוגיות, אהבה עצמית זה מרזה?"
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד