קריירת הדוגמנות של חלימה עדן בת ה-19, הדוגמנית המוסלמית אמריקאית הראשונה העטויה חיג'אב, זוכה השבוע לזינוק משמעותי בעלייה, עם פרסום תמונותיה מקמפיין הדנים החדש של חברת הג'ינסים אמריקן איגל. זהו קמפיין האופנה הבינלאומי הראשון של עדן, שעד כה זכתה להצטלם רק לאתר האופנה The Modist, הפונה לאישה המודרנית והצנועה. הפעם מדובר בקמפיין של רשת אופנה אמריקאית בפריסה בינלאומית, המחזיקה בחנויות גם בישראל.
בקמפיין החדש של אמריקן איגל מככבים עוד דוגמנים ודוגמניות מקבוצות אתניות שונות ובעלי מראה וצבע עור מגוון, ומלווה אותו הצהרה של החברה כי בתוצר הסופי לא נעשה שימוש בריטוש באמצעות פוטושופ, בדומה לאסטרטגיה הננקטת מזה תקופה ארוכה במותג הלנז'רי של החברה, Aerie. את תמונות הקמפיין מלווה גם ההאשטג ican#, הקורץ לסלוגן הבחירות של נשיא ארצות הברית השחור הראשון, ברק אובמה, Yes, We can. בתמונות הקמפיין מופיעה עדן בשני לוקים שונים - בצילום מהגב היא לובשת ז'קט כחול עם הכיתוב Honesty (כנות), ובצילום הפרונטלי היא לובשת מכנסי ג'ינס שחורים ומעליהם מעין שמלה פרחונית, חולצת ג'ינס וז'קט בומבר בצבע זית, וחיוכה הרחב חושף את טבעות הברזל על שיניה – את שני הצילומים מלווה כמובן החיג'אב לראשה, אקססורי שהולך איתה לכל מקום.
הפעם עדן לא הביאה את החיג'אב שלה מהבית. היא מצולמת כשלראשה פריט חדש וראשון מסוגו באמריקן איגל - חיג'אב ג'ינס עשוי 100 אחוז ויסקוזה, הנמכר בחנויות הרשת ב-19.95 דולר. בתיאור המוצר בדף החברה נכתב:Wear it your way. Make it as original as you are . (לבשי אותו בדרכך. הפכי אותו למקורי כמוך). זוהי מחווה ראשונה מצד אמריקן איגל לשוק המוסלמי, והיא מצטרפת למותגים כמו יוניקלו, נייקי ומנגו, שהציעו בעבר מוצרים ייחודיים למוסלמים, כמו חיג'אבים וקולקציות ייעודיות לתקופת הרמאדן. פנינו לזכייני אמריקן איגל בישראל, על מנת לברר אם החיג'אב החדש יגיע גם לחנויות הרשת בארץ, ולדבריהם, "רשת אמריקן איגל נמצאת בעיצומה של עונת הקיץ, ובשלב זה טרם הוחלט על נראות קמפיין קולקציית החורף שיעלה בארץ, והפריטים שיוצעו למכירה בישראל".
הקמפיין החדש הוא חיזוק משמעותי מצד עולם האופנה לקריירה של עדן, שהתפרסמה לפני כשנה וחצי בתחרות יופי במינסוטה, כשעלתה על הבמה בבוריקיני, שעה שהמתמודדות האחרות לבשו ביקיני. מאז הספיקה לצעוד בתצוגות האופנה של מקס מרה, אלברטה פרטי וקניה ווסט, ולהופיע על שעריהם של מגזיני האופנה CR Fashion Book, גיליון יוני של ווג ערבייה, וגיליון יולי של מגזין האופנה האמריקני Allure. בכל המקרים, ליווה אותה החיג'אב הצמוד. הכתבה במגזין Allure לוותה בסרטון וידאו בו משוחחת עדן עם נערות מוסלמיות צעירות, ומספרת להן ולגולשים על מגבלות הצניעות שלה, גוף וצוואר מכוסים, הילדות במחנה פליטים בקניה למשפחה שנמלטה מסומליה, ומה צריך כדי להצליח בתעשיית הדוגמנות.
בראיון למגזין סיפרה עדן כי החלה לחבוש חיג'אב לפני שמונה שנים, "כמו כל ילדה שמסתכלת על אמא שלה". היום, כשהיא נחשבת לשגרירתו העולמית של כיסוי הראש המוסלמי, היא מספרת כי חבישת החיג'אב צריכה להיות בחירה אישית של כל אישה. "בחברות פטריארכאליות לנשים מוסלמיות אין זכות בחירה בכל הנוגע ללבושן, אורחות החיים ואפילו הגבר לו הן נישאות", אמרה חלימה, והוסיפה כי היא עצמה רואה בחיג'אב אביזר שמשחרר אותה מהמבט החיצוני. "יש לי הרבה יותר מה להציע מעבר לחזות החיצונית שלי", סיפרה, "והחיג'אב שומר עליי מתגובות כמו 'את רזה מדי', 'את מלאה מדי', 'תסתכלו על מותניים שלה'". זוהי אמירה קצת מוזרה מפיה של צעירה שבחרה להתפרנס מדוגמנות, ענף בו כולן נמדדות קודם כל על פי המראה החיצוני.
_________________________________________________________
ומה חושב מעצב הנעליים סטיוארט ויצמן על השלום במזה"ת?