

אירועי ביוטי סיטי נפתחו הבוקר בתצוגת אופנה של המעצבת דודו בר אור, ששבה להציג לאחר שנה וחצי ללא תצוגת אופנה. לבושה מכנסי ג'ינס שחורים של ליווי'ס, חולצת טי עם מחשוף עמוק, ושרשרת אבנים נוצצת עם עגילים תואמים מהקולקציה החדשה, שנעשו בשיתוף פעולה עם המעצבת אפרת קסוטו, היא מפגינה קוליות מאחורי הקלעים. אבל אל תתנו לאטיטיוד להטעות אתכם. "חשבתי שאני כבר מעבר להתרגשות, אבל איך שהכול התחיל אני בהיסטריה", מספרת בר אור בשיחה עם Xnet לפני התצוגה. מסביבה המולה אופיינית לרגעים האחרונים לפני העלייה למסלול, כשהדוגמניות חן יאני, עדה זמורה, שון לוי ושני זיגרון נמצאות בהכנות אחרונות של איפור-שיער, ובמקביל - החבר הטוב עידו איז'ק מתעד כל צעד ושעל של המעצבת עם המשפחה והחברים, ובין הרגליים מסתובבת בתה הבכורה של בר אור, מונה בת השש, שנראה כי היא נהנית ללכת עם אמא לעבודה בחופש הגדול.

התצוגה התקיימה על רקע שירה חיה של הזמרת זהבה בן, שמשום מה הפסיקה כשנגמר השיר ("טוב, זה קורה", אמרה נבוכה למיקרופון), למרות שהדוגמניות המשיכו לצעוד על המסלול לקול מחיאות הכפיים הסוערות שהחליפו את המוזיקה. "אני זוכרת שלפני עשרים שנה הבאתי הביתה להורים שלי בהרצליה פיתוח קלטת עם השיר 'אני זוכרת ימים יפים' (שם השיר המקורי הוא "חוף זהב", א"י)", נזכרת בר אור ומתחילה לזמזם יחד עם מונה, "אמא שלי חשבה שהיא מתעלפת. אתמול היא בכתה כשהיא שמעה את השיר 'אהבה אסורה', שילווה את התצוגה".

עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- לא מחכים לחופש הגדול: ילדי העולם בקייטנת אינסטגרם
- קפסולה? קלישאה! למה כל סלב רוצה להיות מעצב
- השראה, העתקה או צירוף מקרים? סערה סביב גוצ'י

במובנים מסוימים, התצוגה הבוקר היתה המשך ישיר לתצוגה האחרונה שקיימה בר אור בשבוע האופנה של גינדי, הזכורה יותר כ"תצוגת הכאפיות". אז שילבה בין השראות שליקטה מהמיד-ווסט האמריקאי לבין הכאפייה הפלסטינית, והיום היתה זו אומנות הפיליגרן התימנית שחוברה למערב הפרוע.

בר אור מספרת כי ההשראה לקולקציה היתה הלבוש והרקמה התימנית, עם בגדים רקומים וכפתורי כסף ששובצו בהם. "יצאתי משם לבגדים מתוכשטים", היא מסבירה. "הבגד מתוכשט ברקמות, שיבוצי אבנים, חרוזים. על פי שיטת המעמדות שהיתה בתימן, ככל שהבגד שלך היה מתוכשט יותר, כך המעמד שלך היה גבוה יותר". התצוגה לוותה גם בנעליים מתוכשטות, שעיצבה בר אור בשיתוף עם מעצבת הנעליים שני לקס. לסטיילינג הזה נוספו לפרקים גם כובעי מצחייה שחורים, כנראה בניסיון "לקחת" את המראות לסגנון סטריט וור, אולם לטעמנו הם נראו מיותרים על המסלול.


התצוגה נפתחה בקבוצת שמלות "בנדנה" מבדי פייזלי בצבעי שחור ואדום עם עיטורי דנטלים ושרוולים ארוכים, שהתפתחו בהמשך לחטיבה דומיננטית של פריטי לבוש שחורים מעוטרים רקמת כסף בצורת איקסים, חרוזי זהב ושיבוצי אבנים, שיצרו שורה ארוכה של מראות מתוכשטים עם נוכחות גבוהה על המסלול. בין 60 הלוקים שהציגה בלטו במיוחד שמלת קטיפה שחורה בגזרת כפתן עם רקמת אבנים, ז'קט שחור עם רקמת איקסים כסופה ופרחים כסופים על השרוולים, ושמלת קומות בצבעים שחור וזהב, שהזכירה בגזרתה את אחת משמלות הכאפייה המוצלחות ההן, שזכתה לפרמוט חדש בקולקציה הנוכחית.


בדרך אל צנעא, שרעב, דמאר ועדן עשתה בר אור סיבוב ארוך באמריקה של המערב הפרוע, ואף הרחיקה אל הגבול עם מקסיקו, עד כי ההשראה התימנית היטשטשה. זה גם הכוח של בר אור, שלא נצמדת להשראות כאילו היו תורה מסיני, אלא מאפשרת לעצמה מעין "נדידת עמים" אופנתית, ושותלת בתוך ההשראה המרכזית עוד תתי-סיפורים שמעניקים רובד נוסף לקולקציה.
______________________________________________________
ואיך נראתה התצוגה של גליה להב בשבוע הקוטור בפריז?