סוגיות כמו זהות אישית, מגדר, הגירת עבודה, דמות החלוץ העברי ומפלצות בעולם הילדים, עמדו אמש במרכז 20 הפרויקטים של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה. את הערב פתחה ראשת המחלקה החדשה, מירב לביא, בוגרת המחלקה שהחליפה בתפקידה את רן שבני, שכיהן בתפקיד בשמונה השנים האחרונות. יחד עם נשיא המרכז, פרופ' דוד אלכסנדר, העניקה לביא בתחילת הערב תעודת הוקרה למעצב האופנה ששון קדם, "על פעילותו רבת השנים בתעשיית האופנה". במוסד האקדמי שואפים להעניק תעודות הוקרה מדי שנה למעצבים ישראלים, במטרה לקרב ולחבר בין התעשייה המקומית למחלקה הצפונית והמעט אאוטסיידרית, שבמאמץ רב מפלסת מדי שנה את נתיבה בסצנת האופנה הישראלית.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- מי את סוניה בן עמר? הכירו את היורשת של ג'יג'י חדיד
- זה בראש שלך: הכובעים היפים לקיץ בשמש
- השראה, העתקה או צירוף מקרים? סערה סביב גוצ'י
נראה כי כניסתה של לביא אל המחלקה מבשרת גם על עידן חדש בויצו חיפה, כפי שניכר מהשיפור המשמעותי בפרויקטים שעלו אמש על המסלול בתצוגה שהפיקה סמדר גנזי. רובם ככולם הציגו נושא מגובש וקוהרנטי בתוספת זווית מעוררת עניין, בין אם זו התבוננות על פרופורציות גוף, כפי שהדגימו מאיה להט בפרויקט האתנו-סייבר The Afronaut, רחל כץ בעבודות הסריגה המרהיבות שלה בפרויקט "גאוות הלוחמות", שהלכו לאיבוד על גזרות שבלוניות ולא מעניינות, והליין ארונהיים עם סטיילינג מינימלי ומדויק שתמך בפרויקט Shinobi שחקר את עולם הנינג'ות.
שתי עבודות מסקרנות שיכלו לפרוח עם עריכה נחרצת יותר של המנחים, היו הפרויקט "בת הנגר" של אורפז רוטנברג, שהציגה פיתוחים מעניינים על ג'ינסים, כמו אוברול ג'ינס רקום עם רצועת שזורות בתוך הכיסים, מקטורן עם רקמת כלי עבודה בגבו, ואביזרים משבבי עץ, שהיו הטובים ביותר על המסלול. פרויקט נוסף שבלט היה Pink Matter של הסטודנטית אנסטסיה פוקלונסקי, שהביא אל המסלול הומור מהול בביקורת חברתית על מקומן של נשים בעידן הגירל פאוור, עם פריטים שלכדו את העין בצבעוניות של אדום, ורוד ולבן, כמו אוברול סרוג שכיסה גם את פני הדוגמנית והותיר חורים לעיניים ולפה, קשתות עשויות מרגלי בובות ברבי ותיקי גב בדמות דובונים ורודים.
על אף התחושה כי בויצו ממקדים את האנרגיה במקומות הנכונים, בניגוד לשנים קודמות הפעם לא מצאנו פרויקט שהציג מקוריות, חריצות וגזרות מעניינות גם יחד. לא מעט מהחולשות של הפרויקטים היו נטועות בהאכלת הצופים בכפית, וביחס ישיר ונטול עיבוד בין נושא הפרויקט לאופן הצגתו על המסלול, כמו בעבודה "חיפושיות זבל מטאליות" של בר קולקופסקי, שיצרה קונסטרוקציות ממתכת של חיפושיות, או העבודה "אומרים שהיה פה שמח" של הגר גייטס, שעסקה בדמות החלוץ העברי ואימצה אלמנטים וכיתובים כדי להבהיר את המובן מאליו. פיתוח עבודת המחקר של הסטודנטים, כמו גם חיזוק תהליכי החשיבה העיצובית במחלקה הם בדיוק מסוג האתגרים שיהיה על לביא להתמודד איתם בשנה הבאה.
______________________________________________________
ולמה כל סלב רוצה להיות מעצב אופנה?