תצוגת האופנה של מותג בגדי הים הקליפורני Hot as Hell, שהתקיימה במסגרת שבוע בגדי הים במיאמי שיינעל היום (שלישי), הובילה לסערה ברשתות החברתיות כשהגולשים האשימו את המותג ב"ניצול מיני של ילדות". התגובות הנסערות הופנו כלפי המעצבת ובעלת המותג שרלין ארנסטר, שבחרה להעלות למסלול ילדות בנות 10-7 לבושות בגדי ים בגזרת ביקיני, לצד דוגמניות מקצועיות. בין הדוגמניות הצעירות היו גם שתי בנותיה של ארנסטר. תמונות שפורסמו מהתצוגה בתקשורת, כמו גם בעמוד האינסטגרם של המותג, הובילו להצפה של תגובות אשר טענו כי התיוג של ילדות קטנות כלהיט על המסלול, כמו גם פוזות עם שרבוב שפתיים בסגנון "פני ברווז", מאפשר חפצון של בנות צעירות.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
אחד הפוסטים שהסעירו את הגולשים שייך לדוגמנית האנה קירקלי, שחתמה את התצוגה. קירקלי פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה עם שלוש ילדות בביקיני צהוב על המסלול, וכתבה: "תודה שהוזמנתי לנעול את התצוגה. לצעוד עם שלוש הלוהטות האלה היה חלום". הגולש מת'יו קרמר שאל אותה בטוויטר האם בעיניה "הילדות הקטנות הן לוהטות", וגולשת אחרת, בת משפחה של אחת הבנות, הוסיפה כי המילה "לוהטות" לא צריכה להיות מקושרת לילדות קטנות: "אל תזמינו ילדות קטנות אל המסלול, זה הופך אותן לאובייקט מיני". שעות ספורות לאחר מכן הסירה קירקלי את התמונה.
מול הביקורות שהציעו למותג להיצלות באש הגיהנום, היו גם לא מעט תגובות חיוביות, שראו בנוכחות של ילדות על המסלול קוריוז חמוד, מתוק וחינני. בכל זאת, ילדים תמיד גונבים את ההצגה, ואפשר לראות ילדות לבושות ביקיני גם בחוף הים או בבריכה. מדוע, אם כך, עוררה התצוגה סערה? לפי דברי המבקרים, הבעיה אינה ילדות בביקיני, כי אם הקונטקסט שבו הן מופיעות: תצוגה לנשים המתקיימת בשבוע אופנה לבגדי ים.
לא רק ההתייחסות לדוגמניות כאובייקט מיני עלתה מהדיון סביב התצוגה, כי אם גם נושא הדימוי העצמי, שרגיש במיוחד בילדות צעירות. היילי ואן זוואננברג, פסיכיאטרית המתמחה בילדים ומתבגרים בבריטניה, הסבירה כי בעוד ילדה בביקיני על חוף הים יוצרת מראה תמים למדי, הצגתו של מראה זה על מסלול עלול להוביל ילדים להיות שיפוטיים כלפי עצמם והמראה שלהם. "אסור לעודד ילדות קטנות ללבוש ביקיני כדי להיות יותר אטרקטיביות, ואסור לנסות להפוך אותן למושכות עבור אחרים", אמרה בראיון ל-yahoo. "צריך לעודד ילדים להישאר צעירים ולגלות שאננות לגבי המראה שלהם, במיוחד בתקופה שבה נערות גדלות בחברה שדוחפת להן באופן תמידי סטריאוטיפים של מה שנקרא, אישה מושלמת".
בעלת המותג ארנסטר לא הגיבה בצורה ישירה לפרשה. בחשבון האינסטגרם של המותג פורסמה הלילה תמונה של הדוגמנית השחורה אקילה פירסון, שצעדה על המסלול עם בתה, ובו היא כותבת כי היתה זו זכות גדולה לצעוד על המסלול. "זה היה רגע מיוחד ושמחתי לחלוק אותו עם בתי", כתבה פירסון. ארנסטר, לעומת זאת, העלתה בחשבון הפרטי שלה את שירו של צ'רלס בוקובסקי "ללכת עד הסוף", שמדבר על ללכת עם האמת כנגד כל הסיכויים. "לך עד הסוף, אין הרגשה שדומה לזה. תהיה לבד עם האלים, והלילות יוארו בלהבות של אש", כתב בוקובסקי, "זה הקרב הטוב היחיד שיש. לך עד הסוף. ולא, אל תתחיל בכלל".
ואיך הפכו נעלי הפלטפורמה לטרנד לגברים?