אחרי אינספור שמועות, השיקו בשבוע שעבר את גרסת הבטא של הרשת החברתית לבית גוגל: גוגל פלוס. מאחר שמדובר בגרסה ניסיונית בלבד, לא כולם מוזמנים לחגיגה ולמעשה רק מעטים זכו להתנסות בגוגל פלוס ובכל זאת השמחה רבה. במיוחד לאור העובדה שברשת החברתית הטריה מאפשרים למשתמשים לתייג תמונות, ממשק שנרשם כפטנט בלעדי של פייסבוק. אם בפייסבוק יחליטו להגיש תלונה על הסיפור, זה יתפרש כהכרה באיום של רשת חברתית מתחרה, ולכן כרגע החבר'ה של צוקרברג משתדלים לשמור על שקט בכל הנוגע לגוגל פלוס.

האופציה לתיוג רשומה כפטנט בלעדי של פייסבוק

המעגל החברתי

מי שהספיק לעשות סיבוב על גוגל פלוס, זיהה ממשק היסטרי שוודאי מדיר שינה מעיניהם של החבר'ה בפייסבוק והוא המעגלים החברתיים. אלה נמצאים בבסיס התפיסה של גוגל פלוס, כשההתנהלות ברשת חברתית זו היא לפי המעגלים השונים, לרבות בני משפחה, חברים מהצבא, חברים מהאוניברסיטה ועוד. זה בהחלט עושה חשק להישאר בגוגל פלוס, אבל לעזוב את פייסבוק מבחינתי זה בדיוק כמו להחליף את הבלאקברי שלי לסמארטפון אחר או לחילופין לעשות מנוי לחברת כבלים אחרת; הדילמה אכן קשה, ולעת עתה אני מתקשה להיפרד מהפייסבוק שלי.

צוקרברג נותן בראש

ובינתיים בראש רשימת המשתמשים הפופולריים ביותר בגוגל פלוס, אפשר למצוא את לא פחות ממייסד פייסבוק מארק צוקרברג שזוכה לעשרות אלפי גולשים שעוקבים אחריו. די ברור שמדובר בפרופיל מזויף ורק ימים יגידו מה תהיה מידת ההצלחה של הרשת החברתית של גוגל. בינתיים, כולנו נשארים בפייסבוק. עד 120.

צוקרברג זוכה לפופולריות ברשת החברתית של גוגל (סריקה מתוך גוגל פלוס)