קצת יותר מחודש עבר מאז הסופרבול שהפגיש את הפורטיניינרס והרייבנס, ודבר אחד כבר אפשר להגיד בודאות: המנצחת הגדולה של הסופרבול השנה היא לא קבוצת פוטבול. כן, היה גם משחק, הייתה גם הפסקת חשמל, אבל 40 יום מאז שריקת הסיום של המשחק השנתי הגדול ביותר של אמריקה, אפשר להכריז על מנצחת ברורה אחת בלבד: קלי רולנד.

למרות שקשה להגיד עליה שהיא לא מוכרת, רולנד מוכרת לציבור הרחב כ"נו, זו מהדסטיני'ז צ'יילד שעושה קולות רקע לביונסה יחד עם השנייה", ולא בכדי. ביונסה – ובעיקר, יש לציין, אמא של ביונסה – עבדו קשה מאוד כדי ליצור הבדלי מעמדות ברורים בדסטיני'ז צ'יילד, ולהשאיר את רולנד והשותפה השלישית, הלא היא מישל וויליאמס, בצל. והצל של ביונסה, יודע היום כל מי שחוסה בו, הוא חתיכת צל לצאת ממנו.

ככה זה נראה בהתחלה. קלי רולנד (מימין) עם ביונסה ומישל וויליאמס (צילום: gettyimages)
ככה זה נראה בהתחלה. קלי רולנד (מימין) עם ביונסה ומישל וויליאמס (צילום: gettyimages)

לכן, זה אך אירוני שאמריקה, ששכחה מרולנד אי שם ב-2007, קצת אחרי אלבום הסולו השני והלא מוצלח שלה, "מיס קלי", גילתה אותה שוב דווקא ברגע השיא בקריירה של ביונסה: הופעת המחצית בסופרבול. הדעות חלוקות לגבי הופעתה של ביונסה: חלק אומרים שהייתה טובה, הרוב הגדול יותר של המבקרים טוען שלא דגדגה את ההופעות הגדולות באמת, אבל על דבר אחד כולם מסכימים: האיחוד של דסטיני'ז היה ללא ספק רגע השיא של ההופעה. וזה גם היה הרגע שבו רולנד חזרה שוב לאור הזרקורים בכל הכוח והפעם, כך נראה, אין לה שום כוונה להיעלם שוב.

הברווזון המכוער בקע

אם ביונסה תמיד הייתה היפה שבחבורה רולנד, איך נאמר את זה בעדינות, הייתה ההיפך המוחלט. עם תנועות מגושמות וניסיון לעשות פרצופים סקסיים למצלמה שבפועל נראו כאילו היא סובלת מעצירות, היה נראה שרולנד זמנית ביותר בעולם הפופ. תוסיפו לזה תספורת קסדה לא ברורה בעליל ותלבושות לא מחמיאות שבחרה לה אמה של ביונסה (יש היאמרו בכוונה תחילה, אנחנו לא נכחיש שזה נשמע סביר), לא ממש קשה להבין למה איש לא שם לב אל קלי רולנד.

וזה מוזר, האמת, כי מבחינת ווקאליות נטו – ולא נראה לנו שמישהו יכול באמת להתווכח על זה – רולנד לוקחת את שתי הבנות האחרות בהליכה אחורה. המגוון הקולי שלה רחב הרבה יותר מזה של ביונסה, ובוודאי מזה של וויליאמס, אבל אם חייתם בשנות התשעים של המאה הקודמת גם אתם יודעים שזה היה העשור שבו מוזיקה לא ממש עניינה אף אחת. אחרת, כאילו, אין לנו הסבר מספיק טוב לבקסטריט בויז.

היכולות הקוליות שלה לא עניינו אף אחד עם כזו תספורת מזעזעת. קלי רולנד (צילום: gettyimages)
היכולות הקוליות שלה לא עניינו אף אחד עם כזו תספורת מזעזעת. קלי רולנד (צילום: gettyimages)

בנוסף למראה הלא מחמיא, היה עוד משהו שהפריע לרולנד בדרך אל התהילה שכל כך מגיעה לה: האופי הטוב שלה. רולנד ידועה כנשמה טובה, וגם זו שהייתה מפשרת תמיד בין וויליאמס לביונסה. אגב, שמועות אומרות שגם בהופעת הסופרבול וויליאמס את ביונסה לא החליפו מילה, ורולנד, כמו תמיד, הייתה זו שהעבירה ביניהן את המסרים.

אבל מרגע שעלתה על במת הסופרבול הכל נעלם. רולנד נראתה בטוחה בעצמה, בהחלט הוסיפה כמה תנועות חדשות למאגר, ואנחנו די בטוחים שזו הפעם הראשונה שבה נראתה בהופעה של דסטיניז צ'יילד עם שמלה שממש מתאימה לה. יחד עם היכולות הקוליות שלה שהשתפרו עוד יותר, לכולם כבר היה ברור מיד אחרי ההופעה: הברווזון המכוער של הדסטיניז בקע מהביצה סוף סוף. בגיל 32, קלי רולנד סוף סוף הגיעה לרתיחה. והפעם, כך נראה, גם היא סוף סוף יודעת מה יש לה ביד.

אם היינו צריכים עוד הוכחה מלבד ההופעה שלה בסופרבול, הרי שקיבלנו אותה בצורת השמלה שלה בגראמי האחרון, אותה הגדיר מגזין ה"רולינג סטון" כ"שומטת לסתות. מי ידע שרולנד נראית ככה?". עם לוק חדש (ובלי תספורת קסדה, תודה לאל), טעם בבגדים ואלבום חדש שמקבל הייפ היסטרי בתעשיה עוד לפני שיצא בכלל, לכולם כבר ברור: לביונסה יש מתחרה רצינית על המקום הראשון בתור נסיכת הפופ החדשה.

נכון, נכון, אנחנו יודעים, כרגע זה נראה מגוחך. בכל זאת, איפה רולנד ואיפה ביונסה, שנראית כאילו קיבלה בטעות כריזמה שהייתה אמורה להספיק ליבשת שלמה. אבל אם יש מישהי שלמדה במשך שנים באופן יסודי את ביונסה, זו רולנד. אם יש מישהי שמכירה את כל השטיקים, הטריקים והמניפולציות של נסיכת הפופ הצעירה, זו רולנד. וכן, אנחנו לגמרי מוכנים לשים את שמנו הטוב ולהמר: אם היא תעשה הכל כמו שצריך, תנו לה שנתיים-שלוש לפני שהיא משאירה אבק לביונסה. ואם זה תלוי בתקשורת האמריקאית, אגב, תנו לה חודשיים-שלושה.

רולנד, וזו לא תהיה הגזמה פראית לומר את זה, מופיעה בכל מקום בחודש האחרון. מאייטמי רכילות בכל האתרים הנחשבים ועד ראיון ענק עם "רולינג סטון", רולנד שוב במרכז הבמה. אחרי שפרצה ב-2002 עם "דילמה" ואלבום שאותו כתבה בשלושה שבועות בלבד ונעלמה ב-2007 אחרי האלבום הלא מוצלח, רולנד נראית בשלה מתמיד והתקשורת האמריקאית, שרק מחפשת בנרות מישהי שתתחרה קצת בפופולריות של ביונסה, לא הייתה יכולה לבקש לעצמה מתחרה טובה יותר.

יותר גבר מגבר

אבל האלבום החדש שלה, Talk A Good Game, לא מעניין רק מבחינה מוזיקלית. אחרי שהצהירה ב"רולינג סטון" שבאלבום הזה היא מתכוונת "להתפשט עד העצם" רולנד עושה מעשה טיילור סוויפט ומצליפה בכל האקסים שלה, והגברים שעזבו אותה. האישה שמעולם לא דיברה על מערכות היחסים שלה (בעיקר, למען האמת, כי איש לא שאל אותה) פותחת הכל, ובשירים כמו "נשיקות למטה" ו"כביסה מלוכלכת" היא לא משאירה יותר מדי מקום לרמזים ופורצת היישר אל תוך המשבצת שהייתה כל כך חסרה לעולם הפופ: הרווקה הרותחת.

בזמן שביונסה מתפננת עם ג'יי זי וריהאנה, לצערנו הרב, משתדלת לא לחטוף שוב מכריס בראון, עולם הפופ שמסודר זוגות-זוגות רק חיכה לאיזו רווקה שאינה פלקטית סטייל טיילור סוויפט, והוא מקבל אותה בריבית ד-ריבית עם רולנד. "אני צריכה להיות בשליטה על הכל", צוטטה רולנד באתר "בוסיפ" כשדיברה על הרווקות שלה. "העובדה היא שאני נורא בוסית, וזה הרס לי כמה דייטים. אני בוחרת את המסעדה, אני פותחת את הדלת לעצמי ולפעמים אני גם משלמת את החשבון. אני יודעת שאני צריכה לתת לגבר להיות הג'נטלמן, אבל אני פשוט לא יכולה. זו כנראה עדיין אחת הסיבות שבגללה אני רווקה. זו אני מפריעה לעצמי כשזה מגיע לגברים".

ובניגוד מוחלט לכוכבות הדור החדש, רולנד לא מתחסדת גם כשזה מגיע לסקס: "זה שאני רווקה לא אומר שאין לי דברים מהצד. גם אם אני לא יוצאת עם אף אחד תמיד יש לי חברים עם הטבות. אנחנו כבר לא ב-1950, אני עדיין מאוד צעירה ויש לי לא מעט זמן עד שארצה להתיישב. בינתיים אני רוצה קצת להנות מהרווקות הזו ולהיות מחוזרת, כי לא תמיד זה היה ככה".

אז נו, בינתיים, כפי שאפשר לראות, רולנד מסתדרת מצויין. ליום ההולדת שלה, שחל גם הוא בחודש האחרון, זכתה למחווה מיוחדת מלא אחרת מאשר ביונסה עצמה, שיחד עם הבעל ג'יי.זי לקחו אותה למסעדה מיוחדת לארוחת צהריים, וגם דאגו שכל העולם ואשתו יצלמו את המאורע. הנאיבים יגידו שנו, באמת, הן בסך הכל חברות טובות. מי שמכיר קצת את ביונסה, שכתבה את ספר הטריקים המלוכלכים כשזה מגיע לעולם הפופ, יודע שביונסה מתקרבת רק אל מי שהיא מפחדת ממנו. עם המראה החדש, הסקסיות המתפרצת והאלבום החדש והמדובר, כנראה שביונסה יודעת שיש לה סיבות לא רעות בכלל לחשוש.