כבר למעלה מעשור, פחות או יותר, מנסים ללמד אותנו גורואי הדייטינג למיניהם שדייטים הם בעצם סוג של מדע. שאי אפשר לצאת עם מישהו בלי שיהיו לכם תחומי עניין משותפים, בלי ששניכם אוהבים את אותם הדברים בדיוק, בלי ששניכם מילאתם עשרות שאלונים מייגעים באתרי היכרויות ועיבדתם את כל זה בטבלאות, גרפים ומשוואות שונות. כדי להגיע אל האחד שלכם, אמרו לנו, צריך לעבור הרבה מאוד מספרים בדרך.

ובכן, אפליקציה חדשה שעלתה רק השבוע מוכיחה, אם לסכם את כל זה במילה אחת: פחחחח.

הכירו את הלהיט החדש בתחום הדייטינג: Crazy Blind Date, או "פגישה עיוורת משוגעת", בתרגום קלוקל משהו, מטריף את הרווקים בארצות הברית. למרות שעלתה לאוויר רק לפני כשבוע, על פי הדיווח של אתר "מרקט וואטץ'" מבית ה"וול סטריט ג'ורנל" זכתה האפליקציה ליותר מ-100,000 הורדות ביום הראשון, והיא צפויה ליותר ליותר מחצי מיליון משתמשים פעילים כבר בחודש פברואר.

בקיצור, תשכחו משאלונים ושיחות מייגעות אל תוך הלילה בניסיונות להכיר אחד את השניה. הפגישות העיוורות חוזרות, והן פופולריות מתמיד.

מחזירים את המסתורין לאופנה

אז, איך, בעצם זה עובד? פשוט מאוד. מורידים את האפליקציה, מכניסים כמה פרטים בסיסיים כמו גיל ומה אתם מחפשים, וזהו. אן המשתמש מתעקש לפרסם תמונה התוכנה "מבלבלת" אותה, כלומר חותכת אותה ומפזרת את חלקיה באופן רנדומלי כמו פאזל לא מסודר. הכל כדי שלא תדעו אחד על השני כמעט כלום.

אחר כך מכניסים איפה רוצים להיפגש, ומתי. האפליקציה, אם להאמין למפתחיה, נועדה להוריד את הלחץ מהדייטים ולהפוך אותם למשהו שאתה עושה "בדרכך לחדר כושר או לראות משחק עם חברים". מסמנים לאפליקציה באילו שעות אתם פנויים (ניתן אפילו לתת לה להסתנכרן עם היומן שלכם באייפון) ואת האזור שבו תרצו להיפגש (ניתן גם לבקש מקום ספציפי, אולם הוא חייב להיות ציבורי. בתים פרטיים אסורים) וכל מה שנשאר לכם עכשיו הוא לשבת במקום שבו ביקשתם להיפגש, ולחכות.

"דייטים הפכו לעסק מאוד מלחיץ, שמתכוננים אליו במשך ימים ושבועות וחודשים" אומר סם יאגאן, מנכ"ל החברה שפתחה את האפליקציה. "זה נהיה עולם מטורף שבו אנשים משקיעים המון מאמץ בדייט אחד ומפספסים המון אנשים בדרך, או שחלק מהאנשים לא מוכנים להשקיע את כל העבודה הזו, ולכן נשארים לבד. אין שום סיבה שאנשים לא יצאו לדייטים כל הזמן. אם השעה עכשיו חמש בערב ומישהו רוצה לצאת לדייט עוד שעתיים, עם האפליקציה שלנו הוא יכול. בנוסף, אתה באמת יכול להכיר את הבן אדם שמולך, ולא אחרי שעשית עליו דוקטורט עם חיפוש בפייסבוק, בלינקדין ובפרופיל שלו באתר ההיכרויות. אנחנו מחזירים לדייטים לא רק את הספונטניות, אלא את מה שכל כך נעלם מהם בשנים האחרונות: המסתורין".

ובאמת, נראה שהאמריקאים מאוד בעניין, נכון לעכשיו. גם אתמול, יומה השני של האפליקציה, נרשמו 133,000 הורדות, נתון מרשים ביותר בהתחשב שהאפליקציה זמינה בינתיים רק לאייפון. תופעה או קאמבק מסחרר לבליינד דייטס? כנראה שהאופציה השנייה היא הנכונה.

6,000 אירועים המוניים בשנה

למרות שכאן בארץ פגישה עיוורות היא לרוב מילה נרדפת למחלת מין או משהו דומה, 2012 בהחלט היו השנה שבה הבליינד דייטס חזרו לאופנה, לפחות בארצות הברית. האפליקציה החדשה אמנם לקחה אותה לשיאים חדשים, אבל את המגמה ניתן היה לזהות בקלות.

אין אתר היכרויות רציני, למשל, שלא מאפשר פגישות עיוורות. אתרי שידוכים ענקיים כמו "מטץ'" ו"אוקיי קיופיד" מאפשרים מזה כמה חודשים אפשרות של "הגרלת" דייט, ולא מעט אתרים כבר יזמו "פגישות עיוורות קבוצתיות" בדמות סדנאות בישול לרווקים, הקרנת סרט לרווקים בלבד או פגישה בבר שנסגר לרווקים בלבד. על פי הדיווחים, רק אתר "מטץ'" ארגן כ-1,600 אירועים בשנה החולפת שאליהם הגיעו 150,000 איש. על פי הודעה שהוציאו לעיתונות, הם מתכננים השנה כמעט לרבע את הפגישות הללו, ולקיים כ-6,000 אירועים המוניים בשנה.

"אלמנט ההפתעה נעלם מעולם הדייטים בשנים האחרונות", אומרת מנכ"לית "מטץ'", מנדי גינסברג, "כולם יודעים הכל אחד על השני, מה שלא נותן לכמעט אף אחד הזדמנות להציג את עצמו כמו שהוא היה רוצה. הפתעה היא חלק קריטי ברומנטיקה, ובלעדיה הרבה יותר קשה ליצור כימיה ומכנה משותף. אנחנו כל פעם נדהמים מחדש מה יכול לצאת מחבורת אנשים שמעולם לא פגשו אחד את השנייה ורק מחפשים אהבה".