אוקיי, זהו, ארצות הברית התחרפנה באופן סופי.

נכון, יש די הרבה נקודות לאורך ההיסטוריה שבהן אפשר להגיד את המשפט הנ"ל וזה יהיה נכון לגמרי ובכל זאת, עושה רושם שהמדינה הזו הצליחה לשבור גם את שיאי הגיחוך של עצמה.

ובכן, גבירותיי ורבותיי, הנה משפט לעולם לא האמנו שנכתוב - והיי, אנחנו הכתרנו כבר כמה סמלי סקס הזויים כאן מאז שעלינו לאוויר - קבלו את הדמות הנשית (והוא בכלל גבר, אבל רגע, תיכף נגיע לזה) הרותחת ביותר בימים אלו: ביג בירד.

כן, מרחוב סומסום.

וכן, אנחנו רציניים לגמרי.

כאילו, אתם יודעים, עד כמה שאפשר להיות רציניים כשמדווחים על דבר כזה.

המלאי אזל תוך שעות

אז במה הדברים אמורים? ובכן, טוב ששאלתם. הרשו לנו רגע להחזיר אתכם לדיון הנשיאותי הראשון שנערך בין מיט רומני הרפובליקאי לברק אובמה, הנשיא המכהן. בין שלל הדברים הלא ממש חשובים (לפחות לדעת הקהל האמריקאי) שדיברו עליהם שם, עלה נושא אחד חשוב ביותר: עתידו של הערוץ הציבורי PBS המשדר, בין היתר, גם את רחוב סומסום האהוב.

רומני, שרואה בעייה בכך שהערוץ שותה את כספי הציבור, איים שיסגור אותו ואמר "אני אוהב את ביג בירד, אבל אם אני אבחר לנשיאות אני אפטר אותה". והמשפט הקטן הזה הספיק, כמו שבוודאי כבר הבנתם, להצית מהומת אלוהים.

למעשה, גם בחלומותיו הצהובים ביותר, לא חלם רומני שדווקא דבריו על רחוב סומסום יעוררו מהומה כה גדולה. יום אחרי כבר קיבלו שלל החנויות התחפושות בארצות הברית, המתכוננות לחג ההלווין המסורתי, מבול של טלפונים האם, במקרה, יש להם תחפושת של ביג בירד למבוגרים. והחנויות, שמעולם לא קיבלו פנייה מוזרה כזו, החלו לשבור את הראש מאיפה, לכל הרוחות, משיגים תחפושת צהובה וגדולה.

עכשיו, הבהרה: ביג בירד היא ציפור ממין זכר. ובכל זאת, עושה רושם שצופי רחוב סומסום לא ממש שולטים בפרט הטריוויה הזה, שכן התחפושות מיועדות אך ורק לנשים, ואפילו אובמה התייחס לביג בירד כנקבה לכל דבר. לכן, אם תרשו לנו, גם אנחנו נתייחס אליה כאל נקבה, אבל שלא תגידו שלא אמרנו לכם.

חזרה למבול הטלפונים: שבירת הראשים, אגב, השתלמה ובגדול. אם להאמין לעיתון ה"יו.אס.איי טודיי" (וכן, אנחנו נאמין לו), ביג בירד היא התחפושת הנמכרת ביותר להלווין. ולא סתם ביג בירד, אלא תחפושת "ביג בירד סקסית" שהחלו החנויות בארצות הברית למכור, ונחטפו כלחמניות חמות.

נחטפות כלחמניות חמות. תחפושת ביג בירד סקסית (מתוך halloweencostumes.com)
נחטפות כלחמניות חמות. תחפושת ביג בירד סקסית (מתוך halloweencostumes.com)

"זה טירוף. טירוף!", אמרה מרלין וויק, בעלת הרשת "עולם התחפושות", שמחזיקה יותר מ-30 סניפים בכל ארצות הברית. "יש לי תחפושת אחת של ביג בירד שאני שומרת בשבילי במחסן, אבל זה כל מה שנשאר לנו. בכל החנויות שלנו, ללא יוצא מהכלל, אזלה הסחורה. בחלק מהחנויות זה אפילו לא הספיק להגיע למדפים, אלא נחטף מיד כשזה הגיע".

"בעבר זו אף פעם לא הייתה תחפושת פופולרית", אמר מרלון היימרל, הבעלים של אתר Halloweencostumes.com ל-AP. "אז אפשר להגיד שהיו לנו סטוקים של מאות מהשנים הקודמות, אבל פתאום אנשים רצו רק את זה. כל מה שהיה לי נגמר תוך שלושה ימים, והתחפושות החדשות שהצלחתי לשים עליהן יד נמכרו תוך פחות מ-12 שעות. אני לא זוכר טירוף כזה בעשרים השנים האחרונות. בטח לא סביב ביג בירד".

ברחוב סומסום לא שמחים

אתם מכירים את האמריקאים: אחד קונה, כולם קונים. אם מקדונלדס הייתה קמה בצרפת, הרי, היא הייתה נסגרת אחרי שבועיים. אבל דומה שמעבר לעובדה שתחפושות הביג בירד הסקסיות מתעופפות להן מהמדפים, מדובר במשהו קצת יותר עמוק מזה: "גדלתי על רחוב סומסום", מסבירה אנג'לה בטנקורט בת ה-30, אחת המאושרות שזכו להחזיק בתחפושת. "חייבים להשאיר אותה באוויר. כולנו גדלנו עליה, ואם יש לנו אפשרות להביע בה תמיכה, אז מה טוב".

ובעוד שאנשים מתווכחים האם ביג בירד שייכת לשמאל או לימין וכל אחת מנסה למשוך איזו כנף (בדיון השני האשים אובמה את רומני שהוא ישלח את ביג בירד ללשכת האבטלה, ללמדכם שגם בדיון השני מתעסקים בנושאים הבוערים באמת) מי שמתחלחל מהשימוש הסקסי שעושים בביג בירד היא דווקא התוכנית רחוב סומסום עצמה, שלא ממש מקבלת אגורה שחוקה מכל הקרנבל הצהוב הזה.

תפוטר או לא? ביג בירד (צילום: EvelynGiggles, cc)
תפוטר או לא? ביג בירד (צילום: EvelynGiggles, cc)

למעשה, ברחוב סומסום כבר מתכננים תביעת ענק נגד האתרים והחברות שמשתמשות בציפור הצהובה ללא אישור: "התחפושת היחידה המותרת היא זו שיש עליה את הסמל המסחרי שלנו", נכתב בהצהרה שפירסמו ראשי רחוב סומסום. "המחלקה המשפטית תשתמש בכל הכלים שברשותה על מנת להגן על המותג ועל הדמויות המופיעות בו".

אבל למרות מורת הרוח שנושבת מהרחוב עם הסומסום (שמתכננים לתבוע גם את אובמה על שהשתמש בביג בירד בפרסומת לקמפיין שלו), הציבור האמריקאי, כך נראה, יתלבש צהוב וסקסי. אנחנו מחכים לתחפושות קיפי סקסיות במיוחד. יש לנו הרגשה שזה יהיה להיט.