אף על פי ש-75 אחוז מהקוראים בעולם נעזרים במשקפיים, יותר ממיליארד אנשים בעולם לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש זוג. הבעיה הזו אינה רלוונטית רק לקריאה או נהיגה והיא משחקת תפקיד משמעותי ומהותי בחייו -- ומסתבר שגם בכיסו -- של אדם. ממחקרים שונים מתברר, כי משכורתם של מרכיבי משקפיים גבוהה ב-20% מהשכר שהיו מקבלים אם לא היה ברשותם האביזר הבסיסי הזה.

חברת העיצוב "וורבי פארקר" (Warby Parker), בשיתוף עמותת "וויז'ן ספרינג", החליטה להירתם לטובת אלה שטיפולי ראייה ומשקפיים אינם נגישים עבורם. כחלק מהתוכנית העסקית שלה היא מבטיחה שעבור כל זוג משקפיים שהיא מוכרת, אדם שידו אינו משגת זאת -- יקבל משקפיים משלו.


ממצגת בבית ספר לעסקים ועד לחברה שמשנה עולמות

"רצינו ליצור ארגון עם השפעה חיובית על העולם", אומרים מייסדי החברה, ניל בלומנטל ודייב גלבוע. "דרך פרייקט 'קנה משקפיים, תן משקפיים' אנחנו מציעים לצרכנים שלנו דרך ממשית ושקופה לקחת בזה חלק". יתרה מכך, החברה מציעה יותר מצדקה או תרומה חד פעמית: בשיתוף הפעולה עם "וויז'ן ספרינג" הם מכשירים אנשים מעוטי יכולת או בעלי הכנסה נמוכה לפתוח עסקים להתאמה ומכירת משקפיים לתושבי האיזור. כך, מלבד המתנה החד פעמית, הם מאפשרים לאנשים ליזום, להתפתח ולסלול את הדרכם אל עבר עצמאות כלכלית.

לתת להם את העולם בחזרה

"משקפיים הם גם כלי להעצמה: ללמידה בכיתה, להפרדת זרעים בשדה או להשחלת חוט במחט", הסבירו. "אתה לעולם לא מתעייף מלראות מישהו מרכיב משקפיים בפעם הראשונה. זה רגע עוצמתי ובלתי יאומן כשהאדם אומר 'וואו, קיבלתי את העולם בחזרה'".


ניל בלומנטל ודייב גלבוע. פועלים לפתרון בעיות בעולם, לא רק למען הרווחים


באותה רוח חברתית-מהפכנית החליטה החברה לייצר משקפי בוטיק איכותיים במחיר תחרותי במיוחד. משקפי הראייה והשמש שהיא מציעה בשיווק ישיר נמכרים במחיר שאינו עולה על 100 דולר.

כעת, נותר לנו רק לחכות שהם יציעו משלוחים לישראל, עד אז תוכלו להיכנס לאתר שלהם ולקרוא עוד על משקפיים ששינו חיים ואולי לבקש מהדוד מאמריקה שיקנה זוג גם עבורכם.