"בחרנו לצלם נשים אמיתיות כי בכותון אנחנו מאמינים שאת הבגדים שלנו לובשות נשים אמיתיות, והן נהנות ללבוש אותן ומצטלמות נהדר. הן לא דקיקות ולא דוגמניות אבל הן אמיתיות והן מהממות. מספרת בחיוך אורית זמוש, המעצבת הראשית.

"זו לא פעם ראשונה שאנחנו מצלמים נשים אמיתיות, אבל זו פעם ראשונה שהקמפיין הזה נחשף להרבה יותר נשים מאשר ללקוחות שלנו. אם פעם צלמנו את המוכרות שלנו, את הלקוחות, הפעם יצאנו בפרסום הרבה יותר רחב והגיעו יותר מחמישים אחוז נשים שהן בכלל לא לקוחות של כותון", מספרת גלית ברוידא-מעודד, מבעלי המותג.

בשלב הראשון פורסמה ברשת הפייסבוק הודעה שהציעה לכלל הנשים שמעוניינות להשתתף בצלומי הקטלוג להגיש מועמדות. לשני ערבי המיונים, הגיעו כמאתיים נשים, שמתוכן נבחרו לבסוף שמונה נשים.

את הקמפיין נבחרה להוביל אילנה ממן, מפסלת וקרמיקאית במקצועה, ובחייה אמה של מלכת היופי הנוכחית, מור ממן.

"הופתענו מכמות הנשים ומכמה מקומות ותחומים הגיעו אלינו, הצלחנו ליצור מגוון של משתתפות, ומשתתפות אומנית קעקועים, אשת אקדמיה, מנהלת מוזיאון , נשים מאוד מגוונות שכולן הגיעו דרך הרשת".מוסיפה ברוידא-מעודד.

ההשראה לעיצוב הקולקציה הגיעה מהסרט, "השיבה הביתה", בבימויו ובכיכובו של השחקן טומי לי גונס. בסרט מככבות שלוש נשים בתקופת המערב הפרוע (שנת 1950),שמתמודדות עם הקשיים החברתיים והתרבותיים שנלווים לעצם היותן חלוצות.

קולקציית החורף מאופיינת בגזרות נינוחות ומחמיאות, חלקן רחוקות מהגוף, וחלקן צמודות יותר, במראה שכבתי ונשי. "בעקבות הצביעה המקורית, הבדים זוכים למראה ייחודי ולטקסטורות מקוריות וייחודיות" מספרת זמוש. החומרים כמיטב המסורת,טבעיים ונעימים למגע, וכוללים: בדי כותנה, ויסקוזות, פשתן, צמר וכו.הצבעוניות מגוונת ולצד השחורים והאפורים שלא נס ליחם, כוללת הבלחות של שמנת, חמרה, חרדל, סגלגל, ירקרק ועוד.

"בכותון אנחנו מנסים להתאים את הבגד לאשה, ולא שהאשה תצטרך להתאים את עצמה לבגד", מסכמת ברוידא-מעודד. הצצה על סט הצלומים ודפדוף בפריטי הקולקציה בהחלט המחישה את דברייה. הנשים על הסט נראו נינוחות,הבגדים החמיאו לכל אחת מהן,בהתאם למבנה גופן, והתוצאה הייתה מעצימה וייחודית.