"מקימי" היא רשת אופנה צעירה לנשים, שהחלה את דרכה לפני כחמש שנים כמותג שפונה לנשים במגזר הדתי.

"הרעיון להקים את הרשת התחיל כששני השותפים שלי ואני,שהגענו מתחום הטקסטיל, זיהינו את הצורך ברשת אופנה שלא קיימת, עבור נשים במגזר הדתי. כאלה שמעדיפות את המראה הקלאסי האירופאי והשיקי", מסבירה שי לי הללי –הכהן, מעצבת הבית ששימשה בעבר כמעצבת הבית ברשת רנואר.

מוקפדת ועדכנית

"בהתחלה פנינו לאשה במגזר הדתי, כיום קהל הלקוחות התרחב וגם נשים חילוניות מוצאות בקולקציות שלנו פריטים שעונים על טעמן האישי. מצאנו שקיימת דרישה למראה מוקפד ומכובד (כדוגמת ז'קט וחצאית) בקרב נשות קריירה, עורכות דין, מורות, פסיכולוגיות ועוד.

לצד רשתות האופנה המתחרות מן המגזר החילוני, "מקימי" ממשיכה לצמוח ומרשת שהחלה את דרכה לפני כשלוש שנים עם שלושה סניפים, כיום היא מונה שלושה עשר סניפים ברחבי הארץ.

אופנתית והלכתית (צילום: שי יחזקאל)
אופנתית והלכתית (צילום: שי יחזקאל)

"מה שמייחד את מקימי,היא העובדה שהבגדים שלנו לא פרובוקטיביים, אנחנו פונים למקום הסולידי, והקלאסי - ואצלנו סולידי זו לא מילה גסה. לעומת מותגים אחרים שמשווקים באגרסיביות את המראה הסקסי" מספרת שי לי. "אנחנו לדוגמה, כן נציע שמלה מחוטבת בגזרת עפרון עם קו מותן מחמיא וחיתוכים מהצד, אבל נקפיד שהיא לא תהיה קצרה מידי". היא מסבירה.

לפני כשנה הצטרפה לצוות העיצוב רחלי זילבר-ליכט. מעצבת אופנה מהמגזר הדתי ויחד עם שי לי יוצרת בכל עונה את הקולקציה. שי-לי מספרת שדווקא בגלל שהיא עצמה הגיעה מהתעשייה החילונית, הפרובוקטיבית לדבריה, היא מרגישה שהיום היא במקום בו היא מרגישה נוח הרבה יותר עם העשייה שלה. "אני מעצבת בגדים שמכבדים יותר את גוף האישה. אני בהחלט משלבת אלמנטים מהעולם החילוני, ומוצאת את עצמי גם באופן אישי נהנית מהבגדים".

משמשת השראה כאייקון אופנה, קייט מידלטון (צילום: gettyimages)
משמשת השראה כאייקון אופנה, קייט מידלטון (צילום: gettyimages)

קייט-הכוכבת של המגזר

האייקון האופנתי של נשות המגזר הדתי היא הנסיכה שסוחפת את כולן אחריה. "קייט מידלטון היא אורים ותומים במגזר הדתי, היא מתלבשת קלאסי ושיקי ועדיין שומרת על מראה מכובד וצנוע, כולן פשוט רוצות להיראות כמותה".

ומה בקטלוג

בהצצה בקטלוג החורף של הרשת, חדות העין יכולות להבחין שמדובר במותג שבמקור פונה לנשות המגזר הדתי. הקולקציה רחבה ומגוונת ונוגעת בכל הטרנדים הבולטים לחורף; הדפסי פפיטה,שילובי דמוי עור בחצאיות /שמלות/ז'קטים, ווסטים דמויי פרווה ועוד.

למעט שימוש בצבע האדום (שאסור מבחינת ההלכה) ובדגמי מכנסיים - מככבים על הקולבים חצאיות מאורך ברך ועד מקסי בשלל גזרות (עפרון, איי,מקסי) שמלות,ז'קטים וחולצות, חלקם רלוונטים למראה יומיומי מוקפד, כדוגמת חליפת ז'קט וחצאית עפרון, לצד שמלות מטופלות (עיטורי פייטים/חרוזים/טקסטורות),שיתאימו לאירועי ערב.

הצילומים, בעיקר אלו של החורף (שלובי שכבות), מזכירים לוקים של מותגי אופנה מתחרים מהמגזר החילוני ולא מרמזים על קשר ישיר למגזר.

גם שם המותג, שהגיע מהמקורות (ולפני סדרת הטלוויזיה), "מקימי",המילה הראשונה שפותחת פסוק בתהילים,"מקימי מן העפר" (מחייה אותי) כתוב באנגלית, כך שבמידה ולא טרחת לברר, לא בטוח שתדעי מהו מקור השם וזהות הרשת.

  • טווח מידות: 36-46. טווח המחירים: 119-639 שקל.(לא סופי אעדכן בהמשך היום)
  • להשיג בסניפי הרשת, פרטים באתר: www.mekimi-fashion.co.il