על אף שאורחת הכבוד בתצוגה של גולברי הבוקר היתה הפרזנטורית איילת זורר, שנחתה בישראל לרגל המאורע, צלמי הפפראצי המתינו על השטיח האדום דווקא ליהודה לוי, כדי לתפוס את תמונת הזהב שמעידה כי למרות שהוא מכחיש עדיין את הזוגיות החדשה עם הדוגמנית שלומית מלכה, לוי בכל זאת הגיע לצפות בה הולכת על המסלול. למרבה האכזבה, לוי לא הגיע לבסוף לאולמי הטראסק בנמל תל אביב, והצלמים הרעבים לפיסת רכילות נאלצו להסתפק בדמויות כמו מיכל אמדורסקי, אוולין הגואל, רווית אסף ומיכל שפירא, ששיתפו עמם פעולה ודפקו פוזות על השטיח האדום.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

את התצוגה פתחה הדוגמנית ההריונית שירז טל, שעלתה לבמה כדי לבשר כי העונה משיקה גולברי קו בישום חדש, הכולל ארבעה ניחוחות חדשים שיימכרו בבקבוקים של 100 מ"ל ובמחיר אחיד של 199.90 שקל. אנחנו הספקנו להריח את הניחוח Four Seasons המתקתק, קליל ואביבי, שיתאים בול לעונה הקרובה.

נחתה בישראל לרגל המאורע. איילת זורר בתצוגה של גולברי (צילום: אלעד גוטמן)
נחתה בישראל לרגל המאורע. איילת זורר בתצוגה של גולברי (צילום: אלעד גוטמן)

עוד בערוץ האופנה

ואז הגיעו הבגדים, ועלילת האירוע החלה מסתבכת עם בליל של סגנונות שעלו על המסלול בזה אחר זה, ללא שום אמירה מלכדת ברורה לעונה. זה התחיל עם סדרה ענפה של שמלות אדומות בגזרות קרובות לגוף, ובהן כמה דגמים מוצלחים, כמו שמלת סריג אדומה עם שרוולים קצרים, שמלת מקסי אדומה מלייקרה עם שסע קדמי עמוק, ושמלת מיני אדומה עם שרוולים קצרים ורוכסן חיצוני בגב, שעשו חסד עם גוף הדוגמניות. בין לבין, ובאופן מפוזר למדי, עלו שמלות עם הדפסי פרחים, שנראו תלושות מההקשר העיצובי של התצוגה, כמו שמלה ללא שרוולים בהדפס פרחי מים צבעוניים, או שמלת מיני אדומה בהדפס מטפחות, שנדמה כאילו נשלף מקיץ 2013. עריכה אגרסיבית יותר, כמו גם סטיילינג פחות מסויג, היו עוזרים לתצוגה להיראות מגובשת יותר ולייצר עניין רב יותר על המסלול.

לכל אורך התצוגה שמרו בגולברי על מראה מאופק ואלגנטי, שהורכב בחלקו הארי משמלות יום וערב, כשאל הקבוצה האדומה ואל השמלות הפרחוניות הצטרפו שמלות רבות בצבעי לבן ושחור, כך שמי שפספס את שמלת הלייקרה האדומה עם השסע הקדמי, למשל, קיבל אותה שוב בלבן ואחר כך גם בשחור. אלא שלצד הבעייתיות שעלתה מהחזרה על אותם דגמים על המסלול, בלט גם כוחה של גולברי כרשת אופנה – היכולת לבנות גזרות מחמיאות. כל השמלות, כמעט ללא יוצא מן הכלל, היו בעלות גזרה מחטבת, שהצליחה להחמיא הן לדוגמניות דקיקות כמו נעם פרוסט ונטלי איידלמן, והן לעסיסיות יותר, כמו טהוניה רובל ונטלי דדון.

פריטי בסיס יומיומיים הצליחו להרכיב לוקים לבישים וזוהרים. גולברי (צילום: אלעד גוטמן)
פריטי בסיס יומיומיים הצליחו להרכיב לוקים לבישים וזוהרים. גולברי (צילום: אלעד גוטמן)

מאידך, נקודת החולשה של גולברי התגלתה בחומרים, כשרוב השמלות היו מבדים חלקים עם נוכחות גבוהה של סריגים ובדים מעורבים הכוללים לייקרה, שלא תמיד הצליחו לזהור על המסלול. כמו כן, מרשת בעלת 80 סניפים ברחבי הארץ ומערך ייצור נרחב, היינו מצפים להציג מבחר הדפסים חדשים ומקוריים, ולא את הדוגמאות הסתמיות והלא מעודכנות ששטפו את המסלול בזו אחר זו.

נקודת המפנה המפתיעה על המסלול נרשמה בשלב שבו הוצגו מספר אנסמבלים בסגנון ספורט-אלגנט, שיתאימו לאישה העובדת, עם פריטי בסיס יומיומיים שהצליחו להרכיב לוקים לבישים וזוהרים. למשל, מכנסי סקיני שחורים, שנלבשו עם חולצת שיפון לבנה עם שרוולים ארוכים ומקטורן שחור שהונח על הכתפיים בנונשלנטיות, או מכנסי סקיני שחורים ששולבו עם גופיית שיפון שחורה בעלת הדפס שחפים לבנים וז'קט שחור תואם. הסגנון הנינוח והלא מתאמץ שנשב מהמראות הללו יצר את ההפוגות המתבקשות מהשמלות הרבות שנפלטו אל המסלול על אוטומט וללא סינון.