המבקרת: יעל רגב

אלכסנדר וונג ל-H&M

מה מוכרים לנו? קולקציה מיוחדת שיצר מעצב האופנה אלכסנדר וונג ל-H&M, אשר נוחתת הבוקר בחנות בקניון עזריאלי בתל אביב ומסמנת את השנה העשירית בשיתופי הפעולה המפורסמים של רשת האופנה. הקולקציה כוללת 23 פריטים בסגנון ספורטיבי מעוצב, ביניהם מעילים, סווטשירטים, מכנסיים, תיקי ספורט, משקפי שמש, שמלות ומעילי רוח. הקולקציה כולה בצבע שחור, כאשר על פריטים רבים מופיע באופן בולט שמו של המעצב, WANG, כלוגו.

האם קנינו את זה? כן, מדובר בשיתוף פעולה מנצח של שני הצדדים. הקולקציה גדולה, עשירה, עשויה היטב ומתאימה בדיוק לזמן שבו היא נוצרה בזכות התמקדות בטרנד הלוגואים הבולטים בהשראת הניינטיז והמראה הספורטיבי.

נקודות האור

האיכות והחדשנות. אפילו ביחס לשיתופי פעולה קודמים של הרשת עם מעצבים, בקולקציה הנוכחית בולטת לטובה העבודה וההקפדה יוצאת הדופן על כל פרט. הבגדים נעימים למגע, עשויים היטב ומלאי טריקים (כמו וסט פנימי נשלף) שמוסיפים לקסמם.

הז'קטים והמעילים. הקולקציה אומנם מתמקדת בחלקים עליונים (לעומת כמות קטנה יותר של חלקים תחתונים), אך אלה אטרקטיביים ביותר. וונג השתמש באלמנטים שהופיעו בקולקציית המסלול האחרונה שלו – כמו כיסים גדולים, רוכסנים וקווילט (שנעשה בתהליך של הזרקות סיליקון ללא תפרים), והביא אותם לשיתוף הפעולה עם H&M. התוצאה היא קו של מעילים וז'קטים עדכניים במיוחד.

אפקט היוניסקס. למרות שהקולקציה מחולקת לקו נשים וקו גברים, רבים מהפריטים יכולים לנדוד בבטחה בין המינים. יתרון זה מגדיל את ההיצע הסגנוני עבור גברים ונשים, וגם את טווח המידות המוצע.

נקודת החושך

הפרקטיות. הקולקציה של אלכסנדר וונג ל-H&M אומנם נראית מסחרית במבט ראשון – בעיקר בגלל הבחירה בצבע השחור – אך בחינה מדוקדקת של הפריטים מגלה כי לא מעט מהם מאתגרים למדי ללבישה, אולי בגלל החלטת המעצב לשמור על סגנונו ללא פשרות. כך, למשל, שמלות הגרבונים יחמיאו למעט מאוד נשים, הסווטשירטים והמעילים הנוקשים אינם נוחים במיוחד לתנועה וגם נעלי הספורט עם עקבי הסטילטו רחוקות מלהיות פריט יומיומי.

מחירים: 1,799-79 שקל.

להשיג בחנות H&M בקניון עזריאלי בתל אביב בלבד.

מיה וואלאס

מה מוכרים לנו? בוטיק חדש שנפתח ביולי האחרון על ידי הסטייליסטית וקניינית האופנה איה ארגוב, מתוך שאיפה לייצר קומפלקס ייחודי הכולל גם סטיילינג אישי. הבוטיק מציע אוסף המשלב בין פריטים של מעצבים ישראלים – ובהם חולצות טי של המאיירת Liman Art, תיקים של פלאן די, קימונו ושמלות של דנה שאול, מכנסיים ופריטי בייסיק של טלי קאשי, שמלות וחולצות של KT – לצד פריטי ייבוא מאירופה.

האם קנינו את זה? כן, בחסכנות. החזון של ארגוב מסקרן, עיצוב הבוטיק מזמין והקולקציה מציעה לא מעט הפתעות מסוגננות. עם זאת, ניכר כי מדובר בבוטיק בתחילת דרכו, שזהותו עדיין לא התעצבה במלואה ויש לו עוד תהליך של מיקוד לעבור.

נקודות האור

הקונספט. ארגוב מעודדת את לקוחותיה להגיע למקום לפגישה אישית ללא תשלום כדי להכיר את טעמן ולהתאים להן פריטים מהקולקציה, ומאפשרת גם שירות של קניינות אישית בחינם. בשיטה זו, היא מאתרת עבור הלקוחות פריטים חדשים שלדעתה יתאימו להן, ושולחת אותם לבית הלקוחה עם שליח. הלקוחה יכולה למדוד את הבגדים בביתה בנוחות, ולשלם רק על אלו שהיא בוחרת להשאיר אצלה.

המותגים. הבוטיק מציע מגוון של מותגים חדשים בשוק האופנה המקומי לצד מותגים בייבוא בלעדי. המאיירת Liman Art, למשל, יצרה קולקציה נפלאה ועכשווית של חולצות טי בעיטור דיוקנאות של אושיות אופנה כמו אנה ווינטור וקרל לגרפלד. גם הפריטים המעטים של מותג הייבוא Rich Room מהונג קונג, מוצלחים בזכות שילוב בין שיק ילדותי טרנדי למידות שפויות.

נקודת החושך

העומס. בדומה לעסקים חדשים רבים, נראה כי מיה וואלאס מנסה כרגע לפנות לקהל לקוחות רחב ככל האפשר. לפעמים יש חן באקלקטיות, אך במקרה של הבוטיק הקטן היא גולשת לעומס של פריטים מסגנונות שונים ומתנגשים על הקולבים. מכיוון שכוחו של בוטיק, בניגוד לרשת אופנה, מבוסס על התמקצעות וייחודיות, היינו שמחים לראות צמצום של כמות הפריטים, או לחלופין – הגדלה של החלל וחלוקה לאגפים לפי סגנונות.

מחירים: 499-99 שקל.

להשיג בבוטיק מיה וואלאס, דיזנגוף 227, תל אביב.

ביקל

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג האופנה ביקל, ובה פריטים המעוצבים בקווי אורך ורוחב המחלקים את הבגד והגוף על ידי חיבורים מודגשים, הדפסים בהשראת טקסטורות של שתי וערב, ושילוב בין צבעים חמים של שלכת לצבעים קרים ומתכתיים.

האם קנינו את זה? לא. הקולקציה של ביקל לבישה, מעוצבת בצבעוניות נפלאה ועשויה היטב, אבל אין בה חידושים יוצאי דופן לעומת קולקציות קודמות של המותג או ערך מוסף לעומת פריטים העשויים מבדים טבעיים שנמכרים בחנויות אחרות במחירים נמוכים יותר.

נקודות האור

הסריגים. קבוצת הסריגים של המותג מתאימה בדיוק לחורף הישראלי – היא מאפשרת התכרבלות מפנקת, אך גם קלילה במידה. בהיצע העונתי: סריגי משי, סריגים בעבודת יד, עליוניות קווילט ועליוניות כותנה.

האביזרים. תמהיל האביזרים המוצע בחנויות המותג מוצלח מאוד ומשדרג את המינימליזם העיצובי של הקולקציה. תצוין לטובה מעצבת התכשיטים דניאלה בייר, שמציעה תכשיטי עץ צבעוניים ומעוצבים בתמחור נגיש.

נקודות החושך

לא לכל טעם. לבגדים של ביקל סגנון ברור ומובהק, המתבסס על מראה האוברסייז הנזירי. גם הגזרות בסיסיות בהתאם, ואין ניסיון להתאים אותן לטרנדים של העונה. זה מראה על מותג עם קו עיצובי ברור, אך לא מתאים למי שמחפשת בגדים סקסיים או נוצצים יותר.

לא לכל כיס. כשחולצת כותנה פשוטה עולה 400 שקל, אין ספק כי המחירים של ביקל פונים בעיקר לקהל יעד של נשים אמידות שמוכנות להשקיע לא מעט בכל פריט שהן מכניסות לארון.

מחירים: 850-390 שקל.

להשיג בחנויות המותג.

המבקר: איתי יעקב

קלארקס

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג הנעליים הבריטי קלארקס. בקולקציה לנשים מגוון רחב של דגמים: מנעליים בסגנון אוקספורד על עקבים רחבים וגבוהים, דרך מגפיים עם עקבי פלטפורמה, ועד מבחר של נעלי עקב אלגנטיות. לגברים מוצעת קולקציה הכוללת נעלי הליכה במראה קז'ואל ומגפונים אלגנטיים עם חרטום מעוגל.

האם קנינו את זה? לא. בניגוד לעונות קודמות, בקלארקס לא הצליחו הפעם לבנות קולקציה נחשקת. למעט הפריטים בעיצובה של אורלה קיילי, דגמי המותג לנשים ולגברים מציגים מראה חסר חן.

נקודות האור

הנוחות. קלארקס מכריזים על עצמם כ"מותג הנעליים הנוח בעולם", ומדידה של הנעליים בקולקציה בהחלט תומכת בהכרזה. הנעליים נוחות באופן יוצא מגדר הרגיל, הודות לריפוד פנימי באזור כרית כף הרגל, המאפשר נוחות מרבית. חבל שלפעמים הנוחות הזאת מגיעה על חשבון העיצוב.

השת"פ עם אורלה קיילי. נקודת האור האופנתית בקולקציה היא ללא ספק שיתוף הפעולה המתמשך עם המעצבת אורלה קיילי, היוצרת שילובים מעניינים של צבעים וחומרים, למשל, בנעליים בצבע יין מדגם Dotty המשלב פוני סקין עם עור מט.

נקודות החושך

קולקציית הגברים. כאמור, קו הגברים של קלארקס לא הצליח לשחזר העונה את הצלחות העבר, כך שחלק ניכר מהפריטים החדשים נראים מגושמים, גסים, או פשוט סתמיים. בדיקה שערכנו באתר החברה באנגליה מצאה כי הקולקציה הנמכרת בלונדון מציעה דגמים נוספים, מוצלחים יותר מאלה שהגיעו לישראל. יש לקוות כי בעונה הבאה ישקלו מחדש את הבחירות ויחזרו להציע לגברים מגוון רחב וחתרני יותר מן ההיצע של המותג.

המחירים. שיטוט באתר החברה הבינלאומי מגלה פערים בלתי סבירים בין מחירי הקולקציה בישראל לבין המחירים בארצות הברית, באירופה בכלל ובאנגליה בפרט. המגמה ברורה: בישראל זה יעלה לכם יותר. הנה שתי דוגמאות בולטות לפערים שמצאנו בבדיקה אקראית של מספר דגמים לנשים: נעלי אוקספורד על עקב לנשים, מדגם Ciera Pier, נמכרות בישראל ב-699.90 שקל, ואילו באתר החברה באנגליה עומד מחירן על 59.99 פאונד (360 שקל), בגרמניה המחיר הוא 99.95 יורו (475 שקל) ובארצות הברית הנעליים נמכרות כעת במחיר מבצע של 90 דולר (342 שקל), כשגם מחירן המקורי היה זול בהרבה מהמחיר בישראל - 150 דולר (570 שקל).

פערים משמעותיים נמצאו גם במקרה של דגם נעליים בעיצובה של אורלה קיילי, שנמכר בישראל במחיר של 1,299.90 שקל, בהשוואה ל-130 פאונד (780 שקל) באנגליה, 180 יורו (855 שקל) בגרמניה ו-260 דולר (988 שקל) בארצות הברית.

מחברת קלארקס נמסר בתגובה: "רשת Clarks ישראל מציעה קולקציות מעודכנות לעונה הנוכחית, תוך הקפדה על פריטי המפתח לצרכן הישראלי וקניינות מדויקת אשר באה לבחור את התמהיל המושלם ללקוח. מדיניות התמחור נקבעת על פי מדדים אובייקטיביים שיאפשרו לכל לקוח ליהנות משילוב של חוויית קנייה בינלאומית, עיצוב, טרנדיות ואיכות. עם זאת, ישנם הבדלים בין המדינות, הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית כגון עלויות נדל"ן, תפעול ושינוע, מכס, כוח אדם, שילוח ועוד".

מחירים: 1,799.90-299.90 שקל.

להשיג בחנויות קלארקס.

בוס

מה מוכרים לנו? קולקציית בגדי הגברים של חברת האופנה BOSS, הכוללת את ארבעת הליינים של המותג, המרכיבים את שלל סגנונות הגברים שאליהם פונה המותג: בלאק (היקר והאלגנטי לגבר המבוגר והשמרני), גרין (הספורטיבי), אורנג' (הבייסיקי) והוגו (הצעיר והאופנתי).

האם קנינו את זה? בעיקר את קו הוגו הצעיר, שהצליח לקלוע לטעמנו. בשאר הקווים אנו מעריכים את האיכות, ופחות מתחברים לסגנון האופנתי.

נקודות האור

הסריגים. בכל אחד מן הקווים מצאנו מספר סריגים מחמיאים ומחממים, החל מסריגים במראה ספורטיבי עם צווארון גולף ורוכסן בקו האורנג', ועד לסריגים דקיקים ומחממים בקו הבלאק, העשויים מתערובת של כותנה וקשמיר. המחירים אינם זולים, 1,045 שקל לסריג כחול נייבי מקו הבלאק עם סריגה גיאומטרית מקשמיר וכותנה, אך החומר הקל ואיכותו משחקים כאן תפקיד משמעותי.

הז'קטים. היצע הז'קטים המגוון של בוס מצדיק את מעמדו כמותג גברים בעל מאפיינים אלגנטיים. אנחנו שמנו עין על כמה פריטים בגזרה זו מקווים שונים: ז'קט בייבי קורדרוי בצבע קאמל, ז'קט קל ולא מבוטן מג'רסי וז'קט שחור אלגנטי עם שילוב של עור בדש ובגזרה קרובה אל הגוף. חבל שבקו הוגו אין יותר חליפות וז'קטים שיתאימו לקהל צעיר יותר, שמחפש ז'קטים אלגנטיים ואופנתיים, שלא נראים כאילו נלקחו מארון הבגדים של סבא.

נקודת החושך

הצבעוניות. יש משהו מקובע ומעט מיושן בצבעוניות של הקולקציה. צבעים כמו ניביי, ג'ינס ולבנדר אומנם נתפסים כחדשניים בקרב גברים שמרנים, אך הם רלוונטיים לאופנת בגדי גברים מלפני עשור. הדבר זוכה להדגשה באופן הצגתם של הבגדים בחנות, בחלוקה לפי קבוצות צבע, כך שייתכן שניסיון דווקא לערבב בין הצבעים יעשה חסד עם הקולקציה עצמה.

מחירים: חולצות, 990-390 שקל; מכנסיים, 1,190-690 שקל; סריגים, 1,290-690 שקל; ג'ינסים, 1,090-890 שקל; ז'קטים ומעילים, 2,490-1,990 שקל; חליפות, 3,990-3,490 שקל.

להשיג בחנות הדגל של המותג, ה' באייר 40, כיכר המדינה, תל אביב, וברשת חנויות ונדום.

ג'י סטאר

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג הג'ינסים ההולנדי G-STAR, שבעונה שעברה עשה עלייה מחודשת לישראל והשיק חנות דגל במתחם שרונה. הקולקציה החדשה רחבה יותר מקודמתה, והיא כוללת, לצד מבחר ג'ינסים לנשים ולגברים, גם פריטי לבוש כמו מעילי פוך מחממים, ז'קטים ספורטיביים מניילון עם הדפס קמופלאז' וקו מחויט לנשים. בנוסף, העונה משיקים במותג את שיתוף הפעולה האקולוגי Raw for the Ocean עם המוזיקאי פארל וויליאמס, שהוביל לקולקציה שהופקה בין היתר מפסולת פלסטיק שנאספה מהאוקיינוס.

האם קנינו את זה? לגמרי ואפילו בכמויות, אם רק היינו יכולים להרשות לעצמנו את המחירים.

נקודות האור

הצבעוניות. קווי הגברים והנשים של המותג שומרים על שפה אחידה של צבעוניות, שמשרתת נאמנה את הגזרות הצבאיות שבקולקציה. פלטת הצבעים נעה על הסקלה שבין כחול נייבי, כחול בהיר, קמופלאז' וחאקי ומייצרת תמונה כללית של קולקציה עם אמירה עיצובית מגובשת, חד משמעית ומרשימה.

הגזרות. בג'י סטאר מתגאים בהיותם החברה הראשונה שמעצבת את המכנסיים והז'קטים מג'ינס בצורה תלת ממדית, המאפשרת תנועה חופשית יותר בבגד, ומי שלא מדד את הפריטים לא יצליח להבין זאת. שרוולי ז'קט הג'ינס, למשל, נראים ממש עקומים על הקולב, אך על הגוף תגלו עד כמה הם מייצרים תחושה נינוחה באזור הידיים. כך גם בחלק מדגמי הג'ינסים, שהפכו למוצר המזוהה ביותר עם החברה.

הז'קטים והמעילים. גולת הכותרת של הקולקציה היא ללא ספק המעילים, שמגיעים במספר אורכים, הרכבי חומרים וצבעים. אהבנו מאוד את הז'קטים מעור בעלי המראה הנוקשה והמחוספס, וגם את המעילים הארוכים במראה הצבאי – שממשיך לככב כאחד הטרנדים הבולטים באופנה גם העונה.

נקודת החושך

שיתוף הפעולה עם פארל וויליאמס. במהותן, קולקציות קפסולה מסוג זה מאפשרות מבט אחר, נוסף על הקו הכללי של החברה, ומציעות ללקוחות הנאמנים של המותג מוצר שחורג מהשפה השגרתית ובמקביל, מקרבות אל המותג לקוחות חדשים. אלא שבמקרה של שיתוף הפעולה של ג'י סטאר עם המוזיקאי פארל וויליאמס, לא הצלחנו לזהות את הבשורה העיצובית החדשה, כך שנותרנו עם אמירה אקולוגית ריקה מאופנה. הפריטים כולם נראים כאילו נשלפו מהקו המרכזי של המותג, כולל הצבעוניות, הגזרות והשפה העיצובית, כך שקשה להגדיר את האוסף הנ"ל כקולקציית קפסולה ועוד יותר קשה להבין בשביל מה טרחו על מיתוגה בנפרד מיתר הקולקציה.

מחירים: חולצות, 599-199 שקל; ז'קטים ועליוניות, 3,390-990 שקל; מכנסיים וג'ינסים, 1,300-499 שקל.

להשיג בחנות G-STAR, מתחם שרונה, תל אביב.