המבקר: איתי יעקב

אדידס

מה מוכרים לנו? שורה של שיתופי פעולה של חברת אדידס, בין היתר עם מעצב האופנה המדובר ג'רמי סקוט והזמרת ריטה אורה, שקנתה את מעמדה כאייקון אופנה עם קמפיינים ל-DKNY ורוברטו קוואלי. קולקציות הקפסולה בעיצובם של השניים מוצגות לצד קווים נוספים בחנות הדגל של המותג ברחוב שינקין בתל אביב, שעשור לאחר פתיחתה עברה מתיחת פנים כדי לשוות לה אופי של בוטיק, וכעת זוכה כל שיתוף פעולה לפינה משלו בחלל. לצד שני הכוכבים תמצאו את הלהיטים המוכרים של החברה, כמו נעלי סטן סמית' וקיר שלם של תיקים אופנתיים, כמו גם שיתופי פעולה אחרים – ובהם הקולקציה הספורטיבית Lab 84 בעיצובו של קזוקי קוראישי היפני, או הקו Blu, שעוצב במחווה להרכב ההיפ הופ RUN DMC משנות ה-80.

האם קנינו את זה? חלקית. המגוון באדידס מספק קשת רחבה של מוצרים, טובים יותר ופחות. מצד אחד, זה מאפשר לאנשים בעלי טעם שונה למצוא את מבוקשם בחנות. מצד שני, לא לכל הקולקציות יש שפה מגובשת וקו עיצובי מעניין.

נקודות האור

בגדי הגברים. אוסף פריטי הגברים בחנות מציע מגוון ורסטילי בטווח מחירים רחב. בקו Blu תמצאו מספר סווטשירטים מצוינים בצבע שחור, אשר לחלקם גם מכנסיים תואמים מפוטר, עם הדפס גרפי בצבע לבן. מבחר מכנסי הצ'ינו בקבוצה זו יכול להתאים למי שמחפש פריטים סולידיים יותר. בקומה התחתונה של החנות, לעומת זאת, יש פריטים בעלי אופי ספורטיבי יוקרתי של קזוקי קוראישי. אלו בגדים בסגנון היי-טק – קלי משקל, עם רמת גימורים גבוהה וחומרים איכותיים – אולם מחירם הגבוה, כמה אלפים לז'קט, גרם לנו להשאיר אותם על המדף.

שיתוף הפעולה עם ריטה אורה. שיתוף הפעולה של אדידס עם ריטה אורה הוא המוצלח מכולם. הפריטים משלבים בחוכמה בין אלמנטים מאופנת רחוב עכשווית לטרנדים שאנו רואים על המסלולים, ובעיקר הטרנד הספורטיבי. אהבנו מאוד עליונית בצבע ורוד עם שרוולי עטלף שחורים שרקומים במראה של כנפיים, או חזיית סטרפלס מעור עם טלאים וז'קט תואם.

נקודת החושך

שיתוף הפעולה עם ג'רמי סקוט. ג'רמי סקוט הוא הכוכב הבלתי מעורער של התעשייה בשנה האחרונה, בעקבות מינויו לתפקיד המנהל הקריאטיבי של בית האופנה האיטלקי מוסקינו. הקולקציות, הקמפיינים והתיאטרליות על המסלול של מוסקינו ודאי שואבים ממנו אנרגיה רבה, אחרת אין דרך להסביר את הקולקציה חסרת המעוף שהציג העונה לאדידס, כמה רמות מתחת לקולקציות שהציג בעונות הקודמות לחברה. סקוט חבר לאמן הגרפי קני שארף, ויחד הם יצרו אופנת רחוב אקסקלוסיבית שלוקחת את הטרנינג המוכר וממתגת אותו בסמלים של אדידס וצבעוניות ניאון של ירוק, ורוד וצהוב. הטעם הרע של שנות ה-90 מוצג כאן במלוא הדרו, אך למעט יודעי ח"ן שיצליחו ללבוש אותו בסטייל, על רוב האנשים הבגדים ייראו כמו בדיחה לא מוצלחת.

מחירים: בגדים, 3,999.90-199.90 שקל; נעליים, 1,199.90-299.90 שקל; אביזרים, 999.90-129.90 שקל.

אדידס, שינקין 11, תל אביב.

אמריקן וינטג'

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של חברת האופנה הצרפתית אמריקן וינטג', שמשגרת מדי עונה אל החנויות פריטי קז'ואל איכותיים החביבים בקרב לקוחות המחפשים (ובעיקר מחפשות) גזרות קלאסיות, צבעוניות שקטה ובגדים באיכות טובה. העונה התרחבה מעט הנציגות של קו הגברים של המותג בישראל, אך הוא עדיין קטן יחסית וצפוי לגדול עוד בעתיד. מחלקה אחרת שגדלה בחנות מוקדשת לאביזרים, ומציעה מגוון תיקים, חגורות וארנקים במחירים נוחים, כמו 315 שקל עבור תיק קלאץ' בינוני עשוי עור.

האם קנינו את זה? כן. לאחר שנה שלא ביקרנו בחנויות המותג, הופתענו לגלות קולקציה עשירה בפריטים, שפה מגובשת וצבעוניות טובה, שרק עשתה לנו חשק לקנות. בעיקר את פריטי הנשים.

נקודות האור

הז'קטים. חוד החנית של הקולקציה הם הז'קטים הרבים שמציעים באמריקן וינטג': החל במקטורני אוברסייז עם כתף שמוטה בצבעי מנטה, לבן, אפור וחרדל (1,315 שקל), דרך ז'קט אופנוענים עשוי עור נוקשה במראה יוניסקס (שייראה מצוין גם על גברים, 3,289 שקל), ועד ז'קט בומבר במראה צבאי בצבעי שחור וחאקי, שהוא ללא ספק הפייבוריט שלנו בקולקציה (1,115 שקל). למרות שכל אחד מהפריטים מציג שפה שונה, הם מצליחים לעמוד בגבורה יחד על הקולבים ולהציג מראה הרמוני ומגובש.

הסריגים. קבוצה חזקה נוספת במותג היא הסריגים – בעיקר בזכות הרכבי הבד, שמשדרגים את הגזרות השבלוניות והקלאסיות שראינו בעבר. במותג מדווחים על 47 סוגי הרכבים שונים של הסריגים, מה שמבטיח קשת רחבה של מוצרים. אהבנו סריג מצמר מוהר מעורב בחומר סינתטי, וסריג אוברסייז בצבע קפה עשוי צמר אלפקה ופוליאסטר. מי שמחפשת סריגים חמים פחות, כאלה שיתאימו לחורף המקומי, תוכל להתנחם בסריג עם צווארון וי עשוי פשתן וויסקוזה, או קבוצה של סריגים צמודים עם צווארון וי עשויים 100 אחוז כותנה.

האביזרים. הפתעת העונה היתה קו האביזרים של אמריקן וינטג'. הוא אומנם לא גדול, אבל הוא משלים את הקולקציה באופן מדויק. למשל, ארנקים ותיקי קלאץ' העשויים עור בשלושה צבעים (315 שקל לקלאץ') או תיקי קלאץ' מבד במבחר הדפסים אבסטרקטיים (229 שקל), שיוכלו לשמש ככתם צבע בקולקציה המונוכרומטית של המותג.

נקודת החושך

קו הגברים. אנחנו מברכים על כל כניסה לשוק בגדי הגברים המנומנם בארץ, אבל לא בכל מחיר. קולקציית הגברים של אמריקן וינטג' מציעה מבחר מצומצם של פריטים, בעיקר מכנסי כותנה וקורדרוי, סריגים קלים וחולצות טי. בשורות חדשות לא תמצאו כאן, ולכן תג המחיר שמוצמד לפריטים מקומם. האם רק לנו נראה מוגזם לבקש 630 שקל עבור מכנסי פוטר אפורים?

מחירים: גופיות וחולצות, 400-150 שקל; סריגים, 900-400 שקל; מכנסיים, 2,000-500 שקל; שמלות, 1,000-400 שקל; ז'קטים, 3,000-400 שקל; אביזרים, 1,400-200 שקל.

להשיג בסניפי המותג; ובבוטיק בנקר, דיזנגוף 210, תל אביב.

טומי הילפיגר

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של המותג האמריקאי טומי הילפיגר, שעבר בשנים האחרונות מתיחת פנים כפולה: גם באופי הקולקציות המעוצבות במטה החברה באמסטרדם, וגם באופן הצגתו בישראל עם חנות דגל בת שלוש קומות במתחם שרונה שנפתחה השנה. על הקניינות לישראל מופקד בשנה וחצי האחרונות הארט דירקטור והסטייליסט סיימון אלמלם, שמשתדל לקלוע לטעמו של הלקוח הישראלי עם חולצות הפולו וקו הג'ינס העממי יותר, לצד פריטים מקולקציית המסלול – הקו הראשון והיוקרתי של בית האופנה, שנמכר בחנות בשרונה בלבד.

האם קנינו את זה? כן. בעונות האחרונות אנחנו מתחברים יותר ויותר לקו העיצובי של הילפיגר. אולי כי הנורמקור והרטרו לניינטיז הם הטרנדים הבולטים של התקופה?

נקודות האור

המחירים. מתיחת הפנים של המותג בישראל לא באה לידי ביטוי רק בעיצובים ובהנגשה של כל הקווים ללקוח המקומי. בעבר נחשב המותג ליקר יותר מאשר בחו"ל, אך לא עוד. בדיקה שערכנו מול חנויות האונליין של הילפיגר בארצות הברית ובאנגליה, מצאה כי המותג התאים את מחיריו בישראל למחירים בעולם. ברוב המקרים המחירים זהים, במקרים מסוימים גם מצאנו הפרש של עשרות שקלים לטובת הלקוח בישראל.

הז'קטים. קו הטיילור במחלקת הגברים של הילפיגר מתאים לאנשי עסקים צעירים שמחפשים חליפות בגזרה קרובה לגוף (ובמחיר של עד 3,000 שקל) לצד שורה של מקטורנים נאים כמו, למשל, ז'קט כותנה משולב בחוטי משי בצבע אינדיגו. מעבר למראה החיצוני, כדאי להביט על האופן שבו מטופל היטב גם חלקו הפנימי של הז'קט. גם נשים יכולות למצוא לא מעט מקטורנים מוצלחים בקולקציה, כמו ז'קט משובץ עם כפתרה כפולה.

הסריגים. נקודה חזקה נוספת בקולקציה היא קו הסריגים. אהבנו מאוד את סריגי הצמות בקולקציית הנשים והגברים, כמו סריג שחור עם צמות קדמיות בצבעי כחול ובורגונדי. סריגי אוברסייז יפים ראינו גם בקו המסלול של הילפיגר, בעיטור גדילים צבעוניים. אם אתן מחפשות סוודר מחמם ואופנתי, כדאי לעבור בחנות ולבדוק את ההיצע.

נקודת החושך

האביזרים. קו האביזרים של המותג מאכזב מעט, שכן הוא עדיין לא הצליח לייצר את הנחשקות המצופה ממותגי על. נכון, נעלי החברה נוחות מאוד, אך הן נראות כמו פריט המיועד בעיקר לאנשי עסקים מבוגרים. הבעיה האמיתית היא בקו התיקים, שנראה מיושן וחסר את ה"איט פקטור" שיש בתיקים של חברות כמו גוצ'י, סאן לורן פריז ופראדה.

מחירים: חולצות, 850-160 שקל; מכנסיים וחצאיות, 4,900-500 שקל; שמלות, 3,900-500 שקל; ז'קטים ומעילים, 4,900-700 שקל; אביזרים, 2,800-280 שקל.

להשיג בחנויות טומי הילפיגר.

המבקרת: יעל רגב

פקטורי 54

מה מוכרים לנו? מגוון של מותגי ייבוא בינלאומיים נחשבים, המגיעים לחנויות פקטורי 54. התמהיל משלב בין מראה מחוספס באדיבות בתי אופנה כמו איזבל מארה (שזו לה עונה ראשונה ברשת) לסגנונות נשיים ורכים של מותגים כמו רד ולנטינו. בין המותגים הנוספים שמגיעים העונה לחנויות בארץ: מותג בגדי הפנאי המעוצב זואי קארסן, מותג בגדי הריזורט הבריטי אורלבר בראון, קולקציות הגברים של מייקל קורס והוגו בוס, בגדים של המותגים ג'וסי קוטור ופרד פרי, ואביזרים שיצרו טורי בורץ', ורסוס, M מיסוני, אלכסנדר וונג ואחרים.

האם קנינו את זה? כן. בפקטורי 54 ממשיכים לעשות עבודה נפלאה ביצירת תמהיל טרנדי ונחשק מצד אחד, אך גם נגיש ומסחרי. הקניינות מדויקת והמותגים נבחרים בקפידה, כך שהם מתאימים לקהל של הרשת אך גם מפתיעים ומחדשים. אפשר למצוא כאן מעילי עור אלגנטיים וקלאסיים, פריטים מחויטים ובגדי קז'ואל קלילים, וגם החיבור בין מותגים שונים בתכלית כמו ורסאצ'ה, איזבל מארה, קנזו ואלכסנדר וונג מצליח ליצור הרמוניה.

נקודות האור

איזבל מארה. כניסתה של הקולקציה של איזבל מארה לרשת בהחלט מבורכת ומתבקשת, שכן מדובר באחת המעצבות האהובות על הקהל הישראלי (כפי שהוכיח גם שיתוף הפעולה שלה עם H&M). מארה הביאה איתה את סגנון הסמארט קז'ואל שהיא מתמחה בו, כולל השראות מטיולים בדרום אמריקה. הקולקציה הנוכחית שלה כוללת פריטים שיתאימו היטב לחורף הישראלי, כמו מעילי פארקה קלים, שמלות גראנג' משובצות ומראה לבוש אך נונשלנטי.

המעילים. המגוון המרהיב של מעילי הפארקה והטרנץ' שמגיע לחנויות באדיבות רד ולנטינו, קארבן ואיזבל מארה, בהחלט הולם את האקלים המקומי ואת טעמן של הלקוחות הישראליות. לצד אלו תלויים גם ז'קטים מעור במראה אופנוענים או בסגנון מינימליסטי, עם טוויסטים קטנים ומעוצבים. מי שמחפשת מעיל איכותי לחורף ומוכנה לשלם בהתאם, בהחלט תמצא כאן לא מעט אפשרויות מוצלחות ביותר.

נקודת החושך

לא לכל כיס. רשת פקטורי 54 מציעה מגוון מרשים מאוד של מותגים, אך למרבה הצער - המחירים שלהם בהחלט לא פונים לכל אחד ואחת, וכך גם טווח המידות. עבור חלק מאיתנו, הבגדים האלה תמיד יישארו בגדר חלום בלבד.

מחירים: 15,990-89 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

ניין ווסט

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף 2014-15 של חברת הנעליים והאביזרים לנשים ניין ווסט, אשר עוצבה לפי כמה טרנדים בולטים: נעליים נשיות ונוצצות בהשראת שנות ה-20, נעליים צבעוניות וקשוחות בהשראת שנות ה-80, נעליים המשלבות אלמנטים ממוזיקת הקאנטרי והרוק'נרול בהשראת שנות ה-70 ונעליים עם אריגים ומשבצות בהשראת שנות ה-60.

האם קנינו את זה? לא. הניסיון של המותג לשמור על מראה נשי ואופייני מצד אחד, ולתרגם את הטרנדים השונים מצד שני, יוצר תמהיל מבולבל ודגמים שזהותם הסגנונית לא ברורה.

נקודות האור

הוזלת המחירים בישראל. בעקבות הפערים בין מחירי המותג בארץ מול ארצות הברית שעליהם דיווחנו ב-Xnet, ניין ווסט מבשרים העונה על מהלך להוזלת המחירים עבור הלקוח הישראלי ב-20-15 אחוז. אם בעונה הקודמת הגיע טווח המחירים החורפי עד 1,299.90 שקל, העונה הדגם היקר ביותר מתומחר ב-1,199.90 שקל, כאשר רוב מכריע של הדגמים (כולל המגפיים) עולה פחות מ-1,000 שקל. בדיקה שערכנו מול האתר האמריקאי של המותג, מגלה כי המחירים בארץ אכן קרובים יותר באופן משמעותי לאלו בחו"ל יחסית לעבר. זוג המגפיים היקר ביותר באתר החברה העולמי עולה 249 דולר (כ-906 שקל), סכום שעליו יש להוסיף מסים מקומיים. בישראל עולה הזוג היקר ביותר, כאמור, 1,199.90 שקל – כך שהמהלך הנוכחי בהחלט מצביע על שיפור ניכר בתמחור המקומי.

התיקים. דווקא קולקציית התיקים, שבניגוד לנעליים עשויה ברובה מחומר דמוי עור, מצליחה להוות אלטרנטיבה מרעננת. רוב התיקים עשויים היטב, מוקפדים, מלאי כיסים ותאים, ותואמים את הטרנדים של העונה (למשל, תיקי הגב המצוינים). בנוסף, בתוכם מתגלות הפתעות כמו בטנות מודפסות, וגם החומרים מצליחים לחקות את האיכויות של העור. בהחלט הצד החזק של הרשת לעונה.

נקודות החושך

העקבים. מלבד דגמים מעטים על עקבי רוקי ועקבי בלוק קטנים, החלק הארי של הקולקציה (כולל המגפונים) נתמך על ידי עקבי סטילטו דקים – בהחלט לא בחירה המתחשבת באישה הישראלית שקוקטיות ממנה והלאה. לא פרקטי ולא טרנדי.

האבזור. למרות התמחור הלא צנוע והחומרים המוקפדים, הכישרון של הרשת לאבזור מוטל בספק ויוצר פריטים צעקניים מדי ומרובי ניטים בהשראת שנות ה-80.

מחירים: 1,199.90-149.90 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

מאוזנר

מה מוכרים לנו? קולקציה לחורף הקרוב של חברת האופנה מאוזנר, אשר מוסיפה לתמהיל המחויט והמוכר של המותג גם מגמות קלילות ורכות יותר, בהתאם לרוח של תעשיית האופנה העולמית. כך הגיעו לקולקציה גם המראה הספורטיבי וז'קטים ללא בטנה המעניקים לאריג המחויט איכות מרוככת. עוד בהיצע: מגוון מכנסיים, חצאיות, חולצות אריג, חולצות טי וקולקציית עור.

האם קנינו את זה? כן. התמחור אומנם פונה בעיקר למעמד סוציו-אקונומי גבוה (עבור מכנסיים ספורטיביים, למשל, יש צורך בהוצאה של 629 שקל) ולא כל הפריטים עומדים בקו אחד מבחינת העיצוב, אך מאוזנר עדיין מצליחה להציע מבחר מרשים ואיכותי של בגדים לנשים עובדות. גם הבחירה להוסיף לקולקציה אלמנטים רכים וספורטיביים יותר, מבלי לנטוש את המראה שבבסיס האופי של המותג, מתאימה למציאות היומיומית של האישה הישראלית ולאקלים שבו היא פועלת.

נקודות האור

הנגיעות הספורטיביות. ההחלטה להוסיף פריטים ספורטיביים יותר לקולקציה של מאוזנר התגלתה כהצלחה גדולה. החליפות הספורטיביות המשלבות בד רשת מופלאות, המכנסיים עם הקשירה מעולים, והמגמה כולה מוכיחה כי החברה יכולה להשתמש בבדים המסורתיים שלה ולתמרן אותם לכיוונים חדשים ומוצלחים.

השימוש בקישוטים. עיצובי הקולקציה שופעים דיטיילים – רוכסנים, שילובי שרשראות וחיתוכי לייזר – ועדיין, המראה מצליח לשמור על עידון יוקרתי. ברוב המקרים זה נעשה על ידי שימוש בטון על טון, כלומר – הוספת תיפורים וקישוטים באותו הצבע של הבגד על מנת להעניק מראה מעוצב ומטופל, אך לא עמוס. בנוסף, בחינה של פנים הבגדים מגלה שימוש בטכניקות תפירה בעבודת יד, כמו הוספת סרט אלכסון לגימורים של ז'קט.

טווח המידות. הבגדים של מאוזנר מגיעים עד מידה 48, אך מכיוון שמדובר במידות גרמניות (ולא, למשל, ספרדיות או צרפתיות), הן גדולות במיוחד. כך שבפועל, המידה הגדולה ביותר חנות תתאים גם לאישה ישראלית במידה 52. בהחלט טווח נדיב ומבורך.

נקודות החושך

ההדפסים. הקולקציה מציעה בליל אקלקטי של הדפסים, ללא כל קשר או יחס לחיבורים ביניהם. מה לא נזרק לתמהיל? פסים, עיגולים, פרחים, דוגמאות גיאומטריות, מראה שבטי, וכן הלאה. בהחלט היה אפשר להגביל את החגיגה, וכך ליצור מראה יוקרתי ומהודק יותר לקולקציה.

הצבעוניות. מכיוון שהחברה מגבילה את כמות הדגמים ומייצרת בכמויות קטנות יחסית, במאוזנר עובדים בעיקר עם ספקי בדים מקומיים. הצבעוניות של הקולקציה תלויה בהיצע הסחורה, ולכן במקרים רבים התוצאה אינה מתאימה בדיוק לטרנדים של העונה: כחול רויאל במקום כחול קובלט, אדום זרחני במקום גוון פרג כתמתם. רק במחלקת הסריגים, שרובם מיוצרים בהזמנה מיוחדת, הצבעוניות מדויקת יותר.

מחירים: 3,999-269 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.