המבקר: איתי יעקב

g של קום איל פו

מה מוכרים לנו? כפי שחשפנו ב-Xnet לפני כחודשיים, בית האופנה קום איל פו משיב לחיים את קו האופנה המוזל g, אשר פעל בין השנים 2003-2007, בעיצובה של מאיה ארזי. הבחירה לשלוף אותו מהבוידעם ולהשיקו מחדש נולדה ברוח המחאה החברתית, שהגיעה אל המותג באיחור של שלוש שנים. בקולקציה כ-20 דגמים, עשויים פשתן, משי וכותנה בצבעים כחול, אדום, לבן, צהוב חרדל, ובדים בהדפסים בלעדיים למותג.

האם קנינו את זה? לא ממש. המילה מוזל לא מסתדרת לנו עם פריטי קז'ואל ב-900 שקל.

נקודות האור

השמלות. מבין כל דגמי הקולקציה בולט במיוחד קו השמלות, שמציע מראה נינוח, קליל ומקומי עם פריטים מהסוג שכיף לזרוק על הגוף ולצאת מהבית. אהבנו במיוחד את שמלת המשי עם הצווארון בדוגמת פסים בצבעי שחור ואדום, שנראית כמו חולצה גברית ארוכה, וגם את שמלות הפשתן הקלילות בצבעים לבן, כחול ואדום, שוודאי ימצאו את דרכן לארונותיהן של נשים שמחפשות בגד על זמני ונוח. רק חשוב לציין שכדי שבד פשתן יהיה נעים על הגוף בחום של יולי-אוגוסט בישראל, יש לכבס אותו מספר פעמים כדי שיתרכך.

נקודות החושך

המחיר. בקום איל פו מתגאים בכך שמחירי הבגדים בקו הישן-חדש זולים ב-30 אחוז מהקו הראשון, עניין שהתאפשר הודות לייצור בהודו במקום בישראל, אך למרבה הצער המחירים עדיין יקרים ביחס למחירי מעצבים בישראל. מחירם של פריטים כמו טוניקת משי מודפסת או שמלת פשתן אדומה ללא שרוולים הוא 890 שקל, ובעבור ז'קט פשתן לא מבוטן תשלמו 950 שקל. על רקע המחירים האלה, הניסיון לרכוב באיחור מה על טרנד המחאה החברתית מרגיש בעיקר כמו עלה תאנה. יתרה מכך, המחירים של הפריטים בקו מעידים על חוסר הבנה של שוק האופנה הנוכחי, או על זלזול בהבנה של הלקוחות, שיכולות בקלות למצוא לפריטים הללו אלטרנטיבה זולה הרבה יותר, ולא בהכרח איכותית פחות, ברשתות האופנה הגדולות.

הקונספט. ההבדל בין g המקורי ל-g בגלגולו הנוכחי נעוץ בעיקר בקונספט. בשעה שבעבר עיצבה ארזי קו חצוף, צעיר וצבעוני, מציע ה-g החדש פריטי בסיס למלתחה ומעט פריטי קז'ואל, שלא מתכתבים עם אף מגמה לעונה. כדי להצדיק קו צעיר (וזול) יש לאפשר ללקוחה של המותג להתחדש בפריטים אופנתיים במחירים שפויים יותר. בשביל בייסיק על-זמני ביוקר היא לא צריכה את קום איל פו.

מחירים: חולצות, 690-490 שקל; מכנסיים, 790-590 שקל; שמלות, 890-690 שקל; ז'קטים, 950-790 שקל; כפכפים, 349 שקל.

להשיג בחנויות קום איל פו.

רוני קנטור

מה מוכרים לנו? קולקציה חדשה של המעצבת רוני קנטור, שהחלה את דרכה בשיפוץ שמלות וינטג' ישנות ממזרח אסיה, וכיום היא חולשת על שלושה קווים של הלבשה, הנעלה ופריטי וינטג'. הקולקציה מציעה מגוון רחב של פריטים במחירים שפויים ובעיצובים שמתאימים להלך הרוח התל אביבי. הקולקציה עוצבה על ידי קנטור ויד ימינה, בוגרת שנקר אורטל מלול, בהשראת הציירת המקסיקנית פרידה קאלו, והצבעוניות בהשראת עבודותיה ניכרת בחלק גדול מן הפריטים. שימו לב לטווח המידות הרחב בנעליים - ממידה 33 ועד מידה 43. הפריטים כולם מיוצרים בתאילנד.

האם קנינו את זה? כן, קנטור מצליחה ליצור העונה קולקציה הרמונית, עשירה בפריטים ותפורה כהלכה.

נקודות האור

השמלות. בקולקציה מבחר שמלות, חלקן הרשימו אותנו מאוד. כל דגם מגיע במבחר בדים והדפסים, כך שאם מצאת גזרה מוצלחת, תוכלי להשיג אותה במספר צבעים ובדוגמאות נוספות. אהבנו במיוחד את דגם "ליליאן", שמלה ללא שרוולים מכותנה בצבע תכלת, עם שתי ליביות של רקמת איקסים תאילנדית בעבודת יד. מי שמחפשת מראה סקסי יותר לערב, יכולה לבחור בין דגם "שושנה מקסי" של שמלת מקסי עם חבלי כותנה קלועים שנקשרים סביב הצוואר, או דגם "פריסילה" המוצלח - שמלת מקסי עם שרוולים קצרים וצווארון, הגזורה באלכסון ונופלת על הגוף באופן מחמיא במיוחד.

הנעליים. קנטור השכילה להציף את ההשראה העונתית שלה גם בקו הנעליים, המורכב ברובו מסנדלים וכפכפים. הנעליים עשויות כולן חומר דמוי עור, כחלק מטרנד הטבעונות הגואה. בנוסף, רוב הדגמים שטוחים והעקב הגבוה ביותר הוא של 7 סנטימטר. בדומה לקו ההלבשה, גם כאן אהבנו בעיקר את הדגמים ששולבו ברקמות צבעוניות ובקליעת חבלים.

עבודות היד. הבחירה לשלב רקמה תאילנדית בעבודת יד מעניקה לקולקציה אופי וייחוד ביחס למעצבים אחרים בזירה. טרנד הרקמה בולט היום אצל לא מעט בתי אופנה מקומיים, אך זאת הפעם הראשונה שאנו מקבלים רקמה מתאילנד, המאופיינת בצבעוניות עזה ובמוטיבים מן הטבע.

נקודות החושך

פריטי הווינטג' המשופצים. בקולקציה הנוכחית מוכיחה קנטור כי היא גיבשה לעצמה כתב יד אישי ושפה ברורה, ואין לה עוד צורך בחיזוקים מבחוץ. לטעמנו, זה בדיוק הזמן של קנטור להיפרד משמלות הווינטג' המשופצות שלה, שלרוב עשויות בדים סינטטיים ולא נעימים למגע. היא אומנם חייבת להן את הפריצה שלה, אבל הן סיימו את תפקידן במותג שבנתה מאז.

מחירים: חולצות, 250-195 שקל; חצאיות, 320-295 שקל; שמלות, 550-330 שקל; נעליים, 440-340 שקל; אביזרים, 220-50 שקל.

להשיג בשד' רוטשילד 64, תל אביב; נחמן 4, שוק הפשפשים, יפו. היום ומחר תקיים קנטור בשתי החנויות אירוע השקת קולקציה המלווה בהנחות .

רוני קנטור. כל שמלה מגיעה במבחר צבעים והדפסים (צילום: דרור בן נפתלי)
רוני קנטור. כל שמלה מגיעה במבחר צבעים והדפסים (צילום: דרור בן נפתלי)

עדי הימלבלוי ל-TO GO

מה מוכרים לנו? קולקציית קפסולה בת תשעה דגמים בלבד בעיצובה של הפרזנטורית עדי הימלבלוי, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו במותג. "היה לי חשוב לעשות דברים שאני אוהבת", סיפרה הימלבלוי בהשקת הקולקציה. "הדברים שנמצאים כאן הם נעליים שאני רוצה בעיקר לעצמי. יש פה לא מעט דגמים של נעליים עם עקב שטוח, כי זה מה שאני בדרך כלל נוהגת לנעול". יחד עם זאת, הימלבלוי לא פסחה על הטרנדים הגדולים בתחום הנעליים לעונה.

האם קנינו את זה? חלקית. מצד אחד, אין כאן בשורה אופנתית מרעישה. מצד שני, כאשר המחיר הוא 130 שקל לשני זוגות, יד ראשונה מידוען, מי בכלל חושב פעמיים לפני שהוא פותח את הארנק.

נקודות האור

המחיר. הימלבלוי מספרת כי היה חשוב לה מאוד לשמור על רמת מחירים זולה. "לא רציתי שבנות שמעריצות אותי, לרוב לקוחות צעירות, יתמודדו מול מחיר יקר", היא אומרת ל-Xnet. "רציתי לאפשר להן מחיר נגיש". ואכן, טווח המחירים של הקולקציה נע בין 130 ל-180 שקל לזוג נעליים, עם מבצע של 1+1 מתנה. אין ספק שעבור הלקוחה הצעירה של הימלבלוי מדובר בבשורה משמחת.

הקלילות. יש משהו נינוח וקליל בדגמים בעיצוביה של הימלבלוי, שניכר בהם הטאץ' הצעיר, בעיקר בהשוואה לפומפוזיות בקו של TO GO. אהבנו מאוד את הסנדלים הקלועים מעור ואת הנעליים השטוחות עם החרטום המטאלי בצבע תכלת ומפתח הפיפ-טואו.

נקודות החושך

נעלי העקב. בהתאם לדברים שאמרה הימלבלוי, על נטיית לבה אל הדגמים השטוחים, הם גם הדגמים המוצלחים בקולקציה. בנעלי העקב, לעומת זאת, היא הצליחה פחות. התוצאה: נעלי עקב מגושמות מדי ונטולות הרמוניה עיצובית.

מחירים: 180-130 שקל.

להשיג ב-72 סניפי הרשת.

עדי הימלבלוי ל-TO GO. כאשר המחיר הוא 130 שקל לשני זוגות, יד ראשונה מידוען, מי בכלל חושב פעמיים לפני שהוא פותח את הארנק (צילום: עידו לביא)
עדי הימלבלוי ל-TO GO. כאשר המחיר הוא 130 שקל לשני זוגות, יד ראשונה מידוען, מי בכלל חושב פעמיים לפני שהוא פותח את הארנק (צילום: עידו לביא)

המבקרת: יעל רגב

סמפל

מה מוכרים לנו? קולקציה שלישית רשמית בעיצובן של האחיות עינב זיני ונופר מכלוף למותג סמפל, המיועדת לעונת הקיץ הקרובה ומגיעה לאחר שתי הופעות מתוקשרות בשבועות האופנה המקומיים. הקולקציה נוצרה בהשראת אמיליה ארהרט, הטייסת האמריקאית הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד. "יש משהו עוצמתי מאוד ונשי מאוד בדמות שלה", אומרת זיני, "והחלטנו לקחת את המתח הזה ולתרגם אותו לבגדים". בפועל מתבטא המתח הזה בחיבורים בין חומרים רכים למחוספסים, בין גזרות נשיות מתוקות לגזרות גבריות ובין הדפסי פסים שונים לדוגמת קמופלאז' צבאית.

האם קנינו את זה? בהחלט. המותג סמפל ממשיך להוכיח כי הוא אחד הקולות המסקרנים והמתוחכמים ביותר בזירת האופנה הצעירה של ישראל.

נקודות האור

האפיל הבינלאומי. הפריטים של סמפל הם קוליים, מלאי אדג' ותעוזה, ועם זאת – עדיין נוחים וכיפיים. הם מביאים רוח רעננה, מקורית וזרה לשוק האופנה הישראלי, ומצביעים על התפתחות הטעם המקומי בכל הנוגע לסטייל ויישור קו עם מגמות בעולם.

החדשנות. למעצבות של סמפל יש יכולת מופלאה לקחת גזרות קלאסיות, ואפילו כביכול מיושנות, ובהינף מספריים להעניק להן מראה עכשווי וטרנדי. למשל, גזרת וסט גברית עם צווארון ורכיסה כפולה שהופכת לגופייה אוורירית, שמלות קלילות שהופכות למדליקות במיוחד על ידי חיתוכי קאט-אאוט טרנדיים וסרבלי עבודה שהופכים לאוברולים קלילים המתאימים גם לאירועים מעונבים בערב.

הפרטים הקטנים. בסמפל בחרו העונה בצבעים שקטים למדי, אך תיבלו את הפריטים בדיטיילים מוצלחים כמו גומי כצווארון, חוטי קשירה המשמשים כאלמנטים קישוטיים וגם פונקציונליים, ורוכסני זהב שמוסיפים מראה יוקרתי לפריטים הצבאיים.

תרגום הקונספט. ההשראה שנבחרה לקולקציה היתה עלולה לייצר בגדים קלישאתיים במראה חיל האוויר, אך המעצבות הצליחו לייצר גרסאות רכות, נשיות ולבישות למוטיבים הקשוחים ולבדים המחוספסים שעומדים בבסיס ההשראה.

נקודות החושך

מה יגיד בן הזוג? הסגנון של סמפל שייך לקטגוריה שזכתה בעולם האופנה לכינוי The Man Repeller, על שם הבלוג הפופולארי. כלומר, בגדים המעוצבים בגזרות ומבדים שיוצרים מראה עכשווי ומתוחכם האהוב על פאשניסטות, אך עלול להיראות מבלבל יותר מאשר סקסי עבור גברים. בנוסף, כדי להצליח להיראות טוב בגזרות המתוחכמות, כדאי להצטייד מראש בגזרה דקיקה ומחוטבת.

מחירים: 2,800-150 שקל.

סמפל, מרכז שוסטר, אחימאיר 25, תל אביב.

סמפל. עיצוב קולי ומלא תעוזה (צילום: מירב בן לולו )
סמפל. עיצוב קולי ומלא תעוזה (צילום: מירב בן לולו )

מליסה

מה מוכרים לנו? חנות חדשה של מותג הנעליים הברזילאי מליסה, שנפתחה לתקופה מוגבלת מראש של כשתי עונות, כאשר לאחר מכן מתוכננות להיפתח בארץ כמה חנויות קונספט שיוקדשו רק למותג. בחנות תמצאו את כל הדגמים המוכרים של מליסה - כולל שלל נעלי סירה, נעלי בובה ונעלי עקב - שהפכו לפופולאריים מאוד גם בקרב ישראליות הנמנעות מלבישת עור. לצד דגמי הבסיס של המותג, החנות מציעה גם פריטים משיתופי הפעולה עם ג'ייסון וו, ויויאן ווסטווד וקרל לגרפלד. קולקציית הקז'ואל העונתית מתמקדת באלמנטים פרחוניים, המופיעים על כפכפי אצבע ונעלי ערב, לצד פרשנויות של המותג לטרנדים עדכניים כמו נעלי נוחות ונעלי פלטפורמה מסיביות. בנוסף, המותג מציע גם קו נעלי ילדים בסגנון המוכר של מליסה.

האם קנינו את זה? כן. החנות החדשה מגניבה, הקולקציה מוצלחת והמבחר הגדול והמזמין מציע מגוון אפשרויות לחובבי הסגנון והתחושה של הנעליים.

נקודות האור

השקפקפים המעוצבים. מליסה מציעים מגוון נפלא של דגמים בסגנון שקפקפים – מנעליים מטאליות שמופיעות בקולקציה החדשה שנוצרה יחד עם ויויאן ווסטווד, ועד שילובי צבעים מדליקים בליין הקז'ואל של המותג. מעולם לא היה יותר מגניב לצאת לשחייה בריף הדולפינים.

תרגום הטרנדים. למותג עם סגנון ומראה כל כך מובהק, לא פשוט להתייחס לטרנדים עונתיים השונים ממנו בתכלית. ועדיין, במליסה הצליחו לשלב בקולקציה לא מעט דגמים המתייחסים ללוק הספורטיבי המסיבי של הקיץ ואפילו ליצור כמה דגמים מוצלחים בסגנון סנדלים תנכיים עם סוליות טרקטור טרנדיות.

קולקציית הילדים. מליסה הוא מותג מושלם להשתוללות שובבה בגזרת נעלי הילדים, בזכות העיצוב ובזכות החומר הקליל והצעיר למראה. קולקציית הילדים מכילה לא מעט הפתעות שהיינו שמחים לאמץ גם בקולקציית הנשים, כמו סנדלים במראה חלבי בצבעי פסטל או עיטורים במראה של קוביות שוקולד, דובדבנים, חתולים, דובים וארנבים – שהופכים את הקולקציה לחגיגה לעיניים ולרגליים.

נקודת החושך

הנישתיות. לנעליים של מליסה יש סגנון מובהק, לטוב ולרע. מי שאוהב את נעלי המותג, בהחלט ימצא בחנות את מבוקשו העונה. מי שלא מתחבר למראה או לחומר, לא יהפוך בדרך פלא למעריץ מושבע בעקבות הקולקציה הנוכחית.

מחירים: נעלי נשים, 1,199-249 שקל; נעלי ילדים, 299-199 שקל.

מליסה, שינקין 64, תל אביב.

אלף אלף

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ בעיצובן של איילת הרמל ואפרת לוין וחנות חדשה למותג אלף אלף במתחם התחנה בתל אביב, אשר מתווספת לחנות במתחם בזל. הקולקציה החדשה נקראת Color Splash, ומתמקדת בצבע, צורה ומילה תוך שהיא מרחיבה את פלטת הצבעים המוכרת של המותג וחוקרת את נושא הצבע והשפעתו על הרגש האנושי. לצד הצבעוניות המתחדשת התמקדו המעצבות בצורות גיאומטריות ופריטים באורכים שונים, כאשר לכל פריט מוצמדת מילה שעל פי המעצבות מתאימה לרוח הבגד. בהיצע: אוברולים קצרים עם טוויסט של צבע בשרוכי הקשירה, מכנסיים קצרים משני סוגי בדים, גופיות קצרות ורפויות, ומכנסיים ארוכים דמויי ג'ינס עם טקסטורת תפירות וקפלים.

האם קנינו את זה? רק את האוברולים. המנעד הסגנוני הרחב לא יוצר תחושה של קולקציה אחידה, וגם תרגום ההשראה נראה מעט קלישאתי ומיושן.

נקודת האור

לכל מצב. הפריטים של אלף אלף נעים בקלילות על התפר שבין יומיומי ל"חגיגי", וניתן ללבוש אותם למעשה לאורך כל שעות היום – בהחלט לא עניין של מה בכך בהתחשב באורך החיים הקדחתני של נשים ישראליות רבות. לצד הסגנון, גם מגוון הפריטים בקולקציה מספק אופציות כמעט לכל אירוע – מפריטי קז'ואל קלילים לחופשה, דרך חולצות לעבודה ועד שמלות וגלביות לערב.

נקודות החושך

תרגום ההשראה. מעצבות אלף אלף הלכו על קונספט אמורפי למדי לקולקציה: "צבע, צורה, מילה", והתרגום שסיפקו להשראה זו יצא מעט מילולי מדי ולא מספיק מתוחכם עבור מותג שכבר צבר ותק בשוק האופנה המקומי. למשל, הוספת פאנל של בד בצורת משולש לטוניקה קצרה ורפויה כדרך לבטא את הצורה הגיאומטרית.

ההדפסים והטקסטורות. ההדפסים בקולקציה אומנם מגוונים, אך רבים מהם מיושנים. בנוסף, קשה למצוא קשר ברור בין הדוגמאות השונות: לצד רקמות במראה וינטג' נחים הדפסים גיאומטריים, מעט הדפסים בסגנון שבטי ואף טקסטורות פרומות למיניהן. המנעד הרחב שאולי היה עובד ברשת אופנה, נראה מאולץ ולא מהודק בתוך בוטיק של מותג מסוגנן עם קולקציה מוגבלת בגודלה.

מחירים: 720-100 שקל.

להשיג בחנויות אלף אלף, אשתורי הפרחי 9, מתחם בזל; מתחם התחנה, נווה צדק – תל אביב.