רזילי

מה מוכרים לנו? רשת הבוטיקים הישראלית הוותיקה רזילי משיקה קונספט חדש לחורף: Get The Razili Look. מטרת הקמפיין היא לייצר לוקים נבחרים משפע העיצובים שמוצעים בחנויות, כדי לעזור לפאשניסטות הישראליות להרכיב טוטאל לוק בקלות. על מנת לממש את האג'נדה, רזילי מאגדת פריטים של מעצבים ישראלים נבחרים, ובהם דינה גלס, אווה מנדלבאום, פיו פיו, נעמי מערבי ורומר.

האם קנינו את זה? כן. רזילי לא שוקטים על השמרים, וזה ניכר בקולקציה הנוכחית. הצוות רענן, הקניינות מסקרנת, הפריטים מעודכנים ומזמינים.

נקודות האור

הקולקציה של מעצבת הבית. ז'קטים מתוקים, שמלות כותונת בובתיות ועוד פריטי אופנה כובשים – מירית רודריג, מעצבת הבית של רזילי שהמותג לקח כבת טיפוחיו ויוצר יחד איתה קולקציות עונתיות, בהחלט מצליחה להתבלט בהיצע המעצבים המנוסים והחזקים שמשולבים ברשת.

הקניינות האמיצה. רזילי הוא מותג ותיק, וככזה הוא יכול לבחור בין שני אפיקים – להמשיך עם מה שעובד כלכלית וללכת על בטוח, או לנצל את מעמדו ולקחת סיכונים. ברשת בוחרים במסלול הנועז יותר, ומציגים מעצבים שאינם בהכרח מסחריים באופי עיצוביהם – מה שמוסיף לתמהיל הטרנדי בגדים ואביזרים ייחודיים.

נקודות החושך

הקולקציות הבינלאומיות. כשיש לך מותג עם די.אן.איי מובחן ומנצח, אין סיבה לנסות לכבוש את כל העולמות. אפשר בהחלט להשאיר את הפריטים של סטלה מקרטני לאדידס ומותגים נוספים בסגנון זה, לחנויות ייעודיות. הקסם והזהות של רזילי מבוססים על האג'נדה של בית לאופנה ישראלית – וזו הסיבה לחזרת הלקוחות לחנויות פעם אחר פעם.

שמלות הערב. באופן מפתיע, דווקא מחלקת בגדי הערב – שנחשבת לחזקה בתחום עיצוב האופנה הישראלי – היא החלשה והדלילה ביותר בחנויות. נדמה כי בניגוד לתפיסה כי הלקוחה הישראלית משקיעה את כספה בבגדים לאירועים, ברזילי החליטו ללכת על בגדי היום השימושיים יותר. למרות שלא התרשמנו מקו בגדי הערב, אנחנו מעריכים את ההחלטה האמיצה.

מחירים: בגדים, 2,500-150 שקל; תכשיטים, 1,850-150 שקל.

להשיג ברשת חנויות רזילי.

רזילי. כדאי להתמקד במעצבים הישראלים (צילום: רותם ריצל חן)
רזילי. כדאי להתמקד במעצבים הישראלים (צילום: רותם ריצל חן)

הארטברייקר

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג האופנה הארטברייקר בעיצובה של אורי פישרמן, שהצליחה לנסח בשמונה שנות פעילותו סגנון אופנתי קולי, נינוח ואגבי. בקולקציה החדשה, "פוקהונטס פאנק", עסקה פישרמן בחיבור בין השראות מעולם הפאנק-רוק (למשל, מכנסי מוריסון ע"ש סולן להקת The Doors) לאלמנטים הלקוחים מפולקלור אינדיאני. "נכון שזה מזכיר את הלוגו של ראש אינדיאני?", אומרת פישרמן ומצביעה על חולצה עם אפליקציה מהקולקציה. "בגלל סגנון הקז'ואל שלי, אני חולמת להחיות מחדש את מותג האופנה המנוח טופר".

האם קנינו את זה? כן. פישרמן העמידה קולקציה מגובשת ועתירת ניואנסים, שכיף לגלות בה רבדים נוספים.

טווח המידות: XS- XL.

נקודות האור

המכנסיים. גזרה צרה, חגורת גומי, חמישה כפתורים לא מוסתרים ושני כיסים קטנים בישבן – המכנסיים של הארטברייקר הצליחו להפוך לסמלו המסחרי של המותג, ולפריט שזוכה מדי עונה לאינטרפרטציות בחומרים וגזרות חדשות. חובבות הטרנדים יוכלו לרכוש אותם מקטיפה מנומרת או בהדפס נחש בשחור ולבן; נערות הגראנג' יוכלו להשתחל אל מכנסי מוריסון בצבעוניות אבסטרקטית של גווני אדום ומנומר; ומי שאוהבות את המכנסיים שלהן בסגנון אורבני, ימצאו אותם בגווני אפור ושחור קודרים.

החומרים. התשובה לשאלה כיצד הצליח הארטברייקר להפוך למותג מעניין, טמונה בטקסטיל הייחודי שלו. פישרמן מספרת כי חלק מהחומרים מיובאים על ידה באופן בלעדי למותג, וחלק מהסריגים אף נסרגים בעבודת יד עבורה. ניכר כי היא מקפידה על חומרים בעלי ייחוד ובוחרת גם סווטשירטים חמימים ונעימים למגע, מהסוג שכיף להתכרבל איתם בחורף.

נקודת החושך

הג'ינס. העונה מציעים בהארטברייקר לראשונה שני דגמים של מכנסי ג'ינס בגזרה צרה וגבוהה. נראה כי המעצבת משקיעה מאוד כדי לייחד את המוצר, כולל כיסים מעוטרים ביריעות עור חתוכות בלייזר בצורת לב, אשר חוברו אל הכיס ברקמה ידנית. אלא שמשהו בטוטאל לוק הכללי לא עובד – כנראה בגלל השטיפות של הג'ינס והקרעים המלאכותיים שנוצרו במכנסיים. ייתכן וחיפוש אחר מפעל ג'ינס בעל יכולות טקסטיליות מתקדמות יותר, היה מסייע במלאכה זאת. כרגע, הרצון להתרחב לתחומים נוספים לא ממש צולח.

מחירים: מכנסיים, 649-395 שקל; חולצות וסווטשירטים, 439-259 שקל; ז'קטים וסריגים, 725-549 שקל.

הארטברייקר, דיזנגוף 203, תל אביב.

הארטברייקר. השקעה בטקסטיל (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
הארטברייקר. השקעה בטקסטיל (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

שופרא

מה מוכרים לנו? קרוב ל-30 מותגי נעליים לנשים ולגברים מרחבי העולם, הנמכרים ב-16 חנויות רשת שופרא ברחבי הארץ. כפועל יוצא של קשת המותגים, גם הסגנונות בחנות מדלגים בין מראה ארכיטקטוני של המותג הגרמני Trippen, נעלי נוחות עם סוליות עשויות גומי ממוחזר של המותג הספרדי el naturalista ודגמים אוונגרדיים בצבעוניות מטורפת ושילובי חומרים של המותג הבריטי Irregular Choice.

האם קנינו את זה? לתחושתנו, מרוב עצים לא רואים את היער.

טווח המידות: נעלי נשים, 41-35; נעלי גברים, 46-40.

נעליים של G-STAR בשופרא
נעליים של G-STAR בשופרא

נקודת האור

המותגים Trippen ו-Irregular Choice. בחנות הדגל של שופרא במתחם התחנה בתל אביב, המאכלת את כל מותגי החברה, הופרד החלל כדי לייחד "חנות בתוך חנות" לשני המותגים Trippen ו-Irregular Choice. לכאורה, אין מנוגדים משניהם: האחד הוא מותג אליטיסטי מגרמניה, המפגין איכויות מדהימות של שימוש בעור והוקם על ידי שני אדריכלים; השני – מותג חצוף וצעיר מאנגליה, שלא מפחד לנפץ טאבואים עיצוביים ולעשות חיבורים שיכולים להיחשב כטעם רע. ועדיין, שניהם חולקים שפה מובחנת וטון אוונגרדי. אהבנו מאוד את מגפי העור של Trippen המותאמים לנשים ולגברים כאחד, ובעיקר את סוליות הפלטפורמה החצויות של הנעליים, שעל אף גובהן, נוחות מאוד להליכה.

נקודת החושך

עודף המותגים. קרוב ל-30 מותגי נעליים בחנות אחת – זהו מקור לעודף אינפורמציה. כאשר לקוח נכנס לבוטיק, הוא לרוב מייחל שהבחירות הסגנוניות כבר סוננו ונעשו עבורו קודם. זה ההבדל בין בוטיק לבין רשת אופנה גדולה. ביקור בסניפי שופרא מעלה תחושה של קניינות מסורבלת ואינספור דגמים, שלפעמים רק מקשים למצוא את הייחוד בכל מותג. בביקורנו בחנות מצאנו מספר מותגים שמייצרים כמעט בדיוק את אותו הסגנון, באופן שמקשה להבדיל איזה מותג עומד מאחורי כל דגם.

מחירים: 1,800-250 שקל.

להשיג בחנויות שופרא .

טנטי בקי. קצת מכל פריט, אבל המון פריטים בסך הכול (צילום: דנה קרן)
טנטי בקי. קצת מכל פריט, אבל המון פריטים בסך הכול (צילום: דנה קרן)

טנטי בקי

מה מוכרים לנו? פריטי אופנה לנשים בייבוא של בוטיק טנטי בקי משנחאי והונג קונג. מכיוון שהמידות של הבגדים המיוצרים במזרח לרוב אינן תואמות את מבנה הגוף הים תיכוני, החליטו בבוטיק להתמקד בחלקים עליונים ובעיקר בגזרות אוברסייז הכוללות העונה סריגים בטרנד הגראנג', עליוניות, קרדיגנים מקרושה וחולצות אריג רפויות. בחנות גם מחלקת כלות קלילה, הכוללת שמלות ופריטים משלימים.

האם קנינו את זה? כן. התמהיל של הבוטיק אומנם מוגבל בהיקף הגזרות וסוגי הפריטים, אבל הוא בהחלט מפצה על כך בקניינות מדויקת ומלאת טעם.

טווח המידות: 40-36.

נקודות האור

הסגנון המובהק. יש סיבה טובה לכך שבוטיק טנטי בקי התל אביבי פועל כבר למעלה מחמש שנים, ואף פתח בשנה שעברה סניף נוסף ברמת השרון. בניגוד לבוטיקים רבים אחרים, בטנטי בקי הצליחו לבנות שפה אחידה שפונה בדיוק ללקוחות – תל אביביות עם נטייה היפסטרית קלה, או צעירות שרוצות להתחפש לכאלה. כך שומרת הקניינות הנבונה על שילוב מדויק בין טרנדיות לא מתאמצת למסחריות שמחליקה בקלות בגרון.

החלוקה לצבעים. מכיוון שהבוטיק מציע רק סוג מסוים של פריטים, החלוקה על הקולבים נקבעה על פי הצבעוניות. לכאורה מדובר בעניין קטן וטכני, אך הוא תורם רבות לחוויית הקנייה המזמינה.

נקודת החושך

העומס. בעלת המותג מביאה קצת מכל פריט – אבל היא מביאה המון פריטים. התוצאה היא מבחר מרשים וכיפי מצד אחד, אבל גם עומס שמקשה לסקור את הסחורה במהירות. הפתרון, לטעמנו – הרחבת החנויות או צמצום הרפרטואר מעט.

מחירים: סריגים, 450-238 שקל; מכנסיים, 360-280 שקל; שמלות, 950-300 שקל; אביזרים, 300-78 שקל; שמלות כלה, 3,800-1,600 שקל.

טנטי בקי, בר כוכבא 63, תל אביב, טל' 03-5255995; אוסישקין 47, רמת השרון, טל' 03-5277779.

O-shan. גווני השחור השונים
O-shan. גווני השחור השונים

O-shan

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים בעיצובה של שלי לימור, המתגוררת בהוואי ועוסקת גם בגלישת גלים. בהתאם, המותג O-shan משלב השראות מתרבויות אקזוטיות עם מראה מערבי. קולקציית החורף מוקדשת לתרבות האוריינטלית ומכונה "אלף לילה ולילה", כאשר הסיפורים המדבריים של נסיכויות ערב מתבטאים בתכשיטים בצבעוניות של זהב ושחור ואלמנטים תואמים כמו עגילי מגל וחרב, תליוני טיפה מזרחית ושרשראות מדורגות עם חרוזים ופנינים.

האם קנינו את זה? פחות מתמיד. ללימור יש יכולת מופלאה להרשים גם מתוך האנדרסטייטמנט, והפעם זה לא קרה. גם הבחירה לוותר העונה על ההבלחות הצבעוניות הדומיננטיות שמעטרות בדרך כלל את הקולקציות של O-shan, הופכת את התכשיטים לבולטים פחות. התחושה היא שחסרים כמה פריטים שיהפכו את הקולקציה מנחמדה בהחלט, למרגשת באמת.

נקודת האור

גווני השחור. במסגרת מגבלות הצבע של הקולקציה, השכילה לימור להשתמש בחומרים מוכרים בצורה חדשה. לדוגמה, השחלת פאייטים אחד על גבי השני, מה שהפך את המרקם שלהם ממנצנץ ושגרתי למט המזכיר מעט אבן בזלת.

נקודת החושך

הפליז. במקום אבנים, עץ וחומרים מסקרנים נוספים שבהם מקפידה המעצבת בדרך כלל להשתמש, הפעם היא התמקדה בפנינים, חרוזים ופליז זהוב – שילוב שיוצר מראה לא יוקרתי במיוחד, שאינו תואם את תמחור הדגמים.

מחירים: 695-275 שקל.

להשיג בחנות המותג, בעלי המלאכה 17, תל אביב; וברשת חנויות רזילי.

פייפר ג'אם. 15 דגמים הממשיכים את סגנונה של המעצבת טל צור (צילום: אסף רייז)
פייפר ג'אם. 15 דגמים הממשיכים את סגנונה של המעצבת טל צור (צילום: אסף רייז)

פייפר ג'אם

מה מוכרים לנו? עונה שלישית למותג האופנה הישראלי פייפר ג'אם, מבית קבוצת המותגים 911 (בעלי רשת חנויות Story) ובעיצובה של טל צור. הקולקציה מורכבת מ-15 דגמים, הממשיכים את כתב היד של המעצבת – סגנון אורבני בקווים גיאומטריים וצבעוניות מונוכרומטית של שחור, אפור וכחול, עם נגיעות צבע קלות של ירוק וסגול. העיסוק בניואנסים ובתיפורים ייחודיים בולט בכל פריט, ובדומה לקולקציות הקודמות – גם כאן שב וחוזר מוטיב סיכות המדליה, התלויות על סריגי פרנץ' טרי נעימים למגע. לדברי צור, בעונה הבאה יוכפל גודל הקולקציה, והיא תשווק בחנויות אופנה נוספות ברחבי הארץ.

האם קנינו את זה? לא ממש. למרות הקו העיצובי המעניין של הסריגים, על המותג לעבור עוד כברת דרך ארוכה כדי לנסח קו מקורי שישתלב בנוף המותגים של הרשת.

מידות: S- L.

נקודת האור

הטכניקה. מעצבת המותג טל צור הגיעה אל התחום מעיצוב תעשייתי, והדבר ניכר באופן שבו היא מטפלת בגזרות הבגדים. היא מספרת כי את מוטיב התיפורים שמעטר את אזור הכתפיים בסריג בצבע אפור, למשל, יצרה לאחר שלא מצאה דרך לחבר את כריות הכתפיים לסריג. התוצאה: אלמנט עיצובי שנולד כמעט במקרה, והפך למוטיב שחוזר גם בסריג אחר.

נקודת החושך

הבנאליות. חובבות הניואנסים הקטנים יוכלו למצוא בעיצובים של צור עולם ומלואו, אך לעתים נראה כאילו העיסוק במיקרו מגיע על חשבון המקרו. מרוב ירידה לפרטים, צור לא הצליחה לייצר קולקציה שיש בה לפחות פריט או שניים שמעוררים תשוקה אמיתית. הכול מאוד יפה, עשוי טוב, אבל קצת משעמם. האם בעולם רווי מותגים יש הצדקה לעוד מותג שעושה קז'ואל חביב ותו לא?

מחירים: חולצות וסווטשירטים, 499-249 שקל; קרדיגנים וז'קט, 499-459 שקל; חצאית, 549 שקל; שמלות, 599-549 שקל.

להשיג בחנויות Story, בחנות האונליין של הרשת , ובבוטיקים הילה בר, בית 211, כפר הס; מודה, הרי יהודה 54, גני תקווה; ו-Chacha, שדרות מוריה 98, חיפה.