בדיוק שנה לאחר שפורסם לראשונה ב-Xnet כי בקסטרו שוקדים על קו בגדי ילדים, ולמרות ההכחשות שמסרו אז נציגי המותג, הודיעה חברת האופנה הישראלית הבוקר (שלישי) על כניסתה הרשמית לשוק בגדי הילדים. האירוע התקיים על רקע לוגו של ביצה אנושית עם פרצוף סדוק וקו אדום במרכז, המרפרר לשפה העיצובית של המותג. קו בגדי הילדים החדש יהפוך את קסטרו למותג אופנה לכל המשפחה, בדיוק כמו המתחרים הגדולים שלהם: H&M, פוקס וגאפ. הקו יושק רשמית לקראת פתיחת שנת הלימודים וראש השנה, ויציע בגדים במידות NB (עד שישה חודשים), תינוקות (24-6 חודשים) וילדים (14-2).

המיתוג של קו בגדי הילדים החדש (צילום: אודי דגן)
המיתוג של קו בגדי הילדים החדש (צילום: אודי דגן)

"המחירים של הקו סופר-סופר תחרותיים. זה שוק תחרותי, הילדים גדלים והבגדים מתלכלכים. אנחנו רוצים לבנות ערך למותג", אמר במסיבת העיתונאים מנכ"ל קסטרו גבי רוטר. אין זה סוד שכניסתם של מותגי אופנה זרים לישראל העמידה את חברות האופנה הישראליות בתחרות מתמדת, וצורך ליישר קו עם המחירים, הטרנדים וההיצע הרחב "לכל המשפחה" של המתחרים. המצב הכלכלי העגום אליו נקלעו חברות אופנה ישראליות רבות מביא אותן לחיפוש קריאטיבי אחר קהלים חדשים ומיתוג מחודש.

לאחר שהשיקה את קו Black עם קולקציות שמתאימות לקהל צעיר שמחפש אחר אופנה מחויטת יותר, פונה קסטרו אל שוק בגדי הילדים. מהלך זה מגיע לאחר שעמדה קסטרו לאחרונה לקראת רכישה של אחוז מהפעילות של קבוצת Hoodies של איש העסקים יוסי גביזון, אך העסקה התפוצצה לאחר משא ומתן ארוך. קבוצת Hoodies כוללת שלוש רשתות אופנה: רשת אופנת הבייסיק Hoodies (כ-40 סניפים), רשת האקססוריז TOP TEN (כ-40 סניפים) ורשת משקפי השמש קרולינה למקה (כ-30 סניפים).

האיורים של קו בגדי הילדים החדש של קסטרו (צילום: אודי דגן)
האיורים של קו בגדי הילדים החדש של קסטרו (צילום: אודי דגן)

הקולקציה תימכר בחודש הראשון ב-23 חנויות המותג לצד קו הנשים והגברים, וכן בשתי חנויות ייעודיות בירושלים ואשקלון. הקולקציה תגיע ל-25 החנויות במקביל באותו היום, בפריסה ארצית ובהשקעה של 18 מיליון שקל. לצד קולקציית בגדי קז'ואל יומיומיים ואופנתיים, יהיו בקולקציה בגדים מיוחדים ומעוצבים לאירועים חגיגיים. הקולקציה תימכר גם בחנות האונליין של קסטרו.

"הקולקציות מגיעות מאותו בית אופנה. צוות המעצבים עובד יחד בסטודיו ובאופן טבעי ההשראות משותפות, והנגזרות הן מאותו כתב יד. אני לא יכול לומר שזה אחד לאחד מהאם והבת - אבל תזהו בכתב היד מוצר של קסטרו", אמר הבוקר רוטר. "היתה לנו משימה שיווקית להביא בשורה חדשה באופנת הילדים, ולהוביל שוק אופנה בקטגוריית הילדים. אנחנו נכנסים לשוק שיש בו שחקנים שמטפלים באופנה לילדים. מחיר תחרותי לא מספיק וחשוב לנו להביא שפה עיצובית חדשה".

"התחלנו חשיבה פנימית בחברה על מנועי צמיחה אורגניים. חשבנו על כך יחד עם המעצבים, וכדי לשכנע אותנו המעצבים בחברה הביאו תמונות של הילדים שלהם על רקע בית עיריית תל אביב עם שלטים כמו 'העם דורש צדק אופנתי!', 'לא רק לגדולים!', 'ואיפה אנחנו נתלבש'. קו הילדים הופך את המותג שלנו למותג משפחתי". השפה העיצובית של הקו החדש מחלקת את גילאי הקולקציה על פי איורי ילדים כמו ינשוף, רובוט ילדותי, חצי ירח ושני כוכבים, מוצץ וכתר של נסיך. כל מחלקה תתאפיין באיור אחר המזוהה איתה. לדברי רוטר, שוק בגדי הילדים מגלגל בשנה למעלה ממיליארד שקל, והוצאה ממוצעת של משפחה לחודש היא 360 שקל. לטעמנו, מדובר כנראה במשפחה ממוצעת מצפון תל אביב.