אל תוך לוח הזמנים הצפוף במעצבים ישראלים שיציגו את מרכולתם לקיץ הבא בשבוע האופנה גינדי תל אביב, השתחלה תצוגה אחת מפתיעה וקצת יוצאת דופן של אמריקן איגל. לא מדובר במעצב, ואפילו לא במותג ישראלי, אלא ברשת אמריקאית שנחתה בישראל בתחילת השנה ומציעה בגדי קז'ואל ואקססוריז לצעירים וצעירות בגילאים 35-14.

המותג אמריקן איגל נוסד בשנת 1977 בפנסילבניה על ידי האחים ג'רי ומארק סילברמן, ובתחילת שנות ה-90 נרכש על ידי משפחת שוטנשטיין מאוהיו, מהקמעונאיות המצליחות בעולם, שהצעידה אותו קדימה. כיום למותג מעל 1,000 חנויות ברחבי העולם וכ-30,000 עובדים.

  (באדיבות AMERICAN EAGLE OUTFITTERS)

לרגל התצוגה החריגה בנוף שבוע האופנה הישראלי, הכנו עבורכם עשר עובדות על המותג. שלא תבואו לא מוכנים.

1. מחזור המכירות השנתי של American Eagle outfitters מתקרב ל-4 מיליארד דולר בשנה.

2. לחברה מספר מותגי בת, ביניהם מותג ההלבשה התחתונה Aerie, מותג הילדים Kids77 ומותג הפעוטות Little77.

3. בקמפיינים הפרסומיים של אמריקן איגל לא משתמשים בדוגמנים מנוסים ולא עובדים עם סוכני דוגמנים. התפיסה המובילה את אסטרטגיית הפרסום של המותג היא שהפרזנטורים הטובים ביותר לייצג את המותג הם הלקוחות עצמם. החל בעונת החורף הנוכחית הם משתמשים בלקוחות המותג שנכנסו לאתר והציגו את מועמדותם. בקמפיין האחרון כיכבו בלוגרית, גולש, עורכת, סטודנטים ולקוחות אחרים של המותג. הקהל הרחב הוא זה שהצביע עבור הפרזנטורים המועדפים עליו. הרשימה, אגב, סגורה כבר לעונה הבאה, אך ניתן להציג מועמדות לעונות הבאות באתר של המותג.

4. רק בשנת 2010 החל המותג להתרחב גם מחוץ לגבולות ארצות הברית וקנדה. החנות הראשונה נפתחה בדובאי ומאוחר יותר נוספו למותג חנויות גם בכווית, הונג קונג, רוסיה ושנחאי.

5. בשנת 2009 שברה החברה את שיא המכירות של ג'ינסים בתקופת החזרה לאוניברסיטה, במהלכה נמכרו 4.2 מיליון זוגות מכנסי ג'ינס בחנויות המותג ברחבי ארצות הברית.

6. רק בשנת 2003 הושק הנשר כלוגו של המותג, ואיתו הסלוגן שהפך למוטו של המותג: Live Your Life.

  (באדיבות AMERICAN EAGLE OUTFITTERS)

7. בשנת 2009 נפתחה חנות הדגל של המותג בטיימס סקוור בניו יורק. המבקרים בחנות נהנים מאטרקציה ייחודית במסגרתה הם יכולים להצטלם בתמונות סטודיו מהירות המוקרנות על מסכי ענק חיצוניים בטיימס סקוור, תחת הכותרת "תביא את פרצופך לכאן, כנס פנימה ל-15 שניות של תהילה".

8. בשוק הבינלאומי של המותג, מחוץ לצפון אמריקה, ישראל הינה המדינה בעלת פריסת החנויות הגדולה ביותר, ביחס לגודלה כמובן - עם 16 חנויות ברחבי הארץ לאחר עשרה חודשי פעילות בישראל.

9. כיאה למותג שפונה לצעירים, אמריקן איגל פעיל בכל נישה אפשרית באינטרנט: טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ועוד. באינסטגרם יש לו כ-130,077 עוקבים, בטוויטר 171,003 עוקבים והשיא המשמעותי נרשם בפייסבוק עם 7,321,596 גולשים שעשו לייק לדף המותג. גם למותג הילדים 77kids יש דף פייסבוק, עם 253,357 עוקבים.

10. מאז 1999 נתבעה אמריקן איגל שלוש פעמים על ידי חברת אברקומבי אנד פיץ' על העתקת העיצובים והפרסומות של המותג. אמריקן איגל טענו להגנתם כי אין היגיון בתביעה, שכן גם אם העיצובים דומים אין הגנת זכויות יוצרים על עיצובים בארצות הברית. בנוסף, טענו שהפריטים של אמריקן איגל נושקים לסגנונות הווינטג' והרטרו ואילו הפריטים של אברקומבי אנד פיץ' מעט יותר יוקרתיים. השופטים פסקו כי אם יעניקו לאברקומבי אנד פיץ' בלעדיות בדרך מסוימת זה יהיה אנטי תחרותי ולא סביר.