>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

זה ודאי יישמע שטחי, אבל יש כמה צירופי מילים אשר נראה כי נוטים לעורר תחושת התרגשות פבלובית. למשל, "אהבת אמת", "70 אחוז הנחה" או "חופשת שופינג". בעוד שני הצירופים הראשונים הפכו כבר לנפוצים עד מאוסים – גם אם אין להם, לרוב, קשר ישיר למציאות – המושג השלישי והחמקמק יותר עומד בבסיסו של דיל חדש שמציעה חברת התעופה ישראייר לחודשים נובמבר ודצמבר: 36 שעות ברומא, כולל לינה במלון ארבעה כוכבים והסעות משדה התעופה ובחזרה אליו, שמטרתן ביקור באאוטלט מותגים אופנתי ושופינג פרוע ברחבי העיר. מחיר התענוג: 499 דולר. הבזבוזים עליכם כמובן.

כמו הרבה חלומות אחרים, גם החלום על שופינג ברומא מתחיל בטיסת צ'רטר מנתב"ג. הטיסה יוצאת בימי שני ב-7:15 בבוקר, ונוחתת שלוש וחצי שעות מאוחר יותר בבירה האיטלקית. לזכות ישראייר, אפשר לציין שהחיסרון הגדול ביותר שהורגש בטיסה היה הסרט המעט מלחיץ "כוכב הקופים: המרד", שהוקרן בה. אבל גם הוא נגמר במהרה, וסוף סוף אפשר לדרוך על אדמה איטלקית. ביציאה משדה התעופה, רגע לפני שנכנסים להסעה שמארגנת ישראייר כחלק מהדיל, אפשר לנופף לבניין גדול הנמצא בצד השני של הכביש ונושא את השם "אמפוריו ארמאני".

אאוטלט קסטל רומנו. 105 חנויות של מותגי אופנה
אאוטלט קסטל רומנו. 105 חנויות של מותגי אופנה

ההסעה המאורגנת לוקחת אותנו היישר אל אאוטלט המותגים קסטל רומנו (Castel Romano), הנמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה. בזמן שהנהג שומר על התיקים, יורדים הנוסעים לסיבוב הקניות הנכסף. קסטל רומנו שייך לקבוצת מק'ארתור גלן הבריטית, המחזיקה 21 מרכזי קניות באירופה, חמישה מהם באיטליה. למרות שהמילה "אאוטלט" מעלה אסוציאציות של מחסן מבולגן, מתברר שכאן חוויית קנייה יוקרתית היא חלק מהעניין.

המתחם מעוצב כמעין מדרחוב מתפתל של חנויות נפרדות ומרווחות, אשר כל אחת מהן מעוצבת בהתאם לסגנון המותג וכוללת מוכרים אדיבים, קולבים מסודרים וטווח מידות רחב. בכל אחת מהן ניתן למצוא את הקולקציה של השנה שעברה (כלומר, כרגע מחזיקות החנויות את קולקציית סתיו-חורף 2011-12), הנמכרת בהנחות של 70-30 אחוז. בתור תיירים, אנחנו זוכים בכניסה בכרטיס הנחות מיוחד, המעניק 10 אחוזי הנחה נוספים ברוב החנויות (ובעיקר ביקרות מביניהן). למי שרוצה לחסוך עוד קצת, כדאי לזכור שבשדה התעופה ניתן לקבל החזר מס על רכישות בסכום הגבוה מ-150 יורו – רק לא לשכוח לבקש את טופס החזר המס בחנות.

עכשיו בחנות ולנטינו באאוטלט קסטל רומנו: קולקציית סתיו-חורף 2011-12 (צילום: gettyimages)
עכשיו בחנות ולנטינו באאוטלט קסטל רומנו: קולקציית סתיו-חורף 2011-12 (צילום: gettyimages)

105 חנויות יש בקסטל רומנו, המשלב בין אאוטלטים של מותגי יוקרה כמו ברברי, ולנטינו, אייסברג, רוברטו קוואלי, אטרו וזניה, לבין מותגי אמצע דוגמת דיזל, קמפר וסטפנל, ומותגי ספורט כמו אדידס, ריבוק ונייקי. קבוצת הבזבזנים שלי החליטה להתחיל מלמעלה: החנות של ברברי, הניצבת בגאווה בפתח המתחם. מה יש לומר, ההנחות יפות ואמיתיות (רובן באזור ה-40 אחוז), אך לא במיוחד קל להוציא מהכיס 175 יורו עבור ז'קט צבאי או 300 יורו עבור מעיל טרנץ', גם אם מחיריהם המקוריים היו כפולים בדיוק. מצד שני, השירות האדיב של המוכרים – הלבושים כולם בחליפות – והידיעה כי זו, בעצם, המטרה שלשמה נפרדנו מהשגרה ל-36 שעות, מקלה קצת על הבזבוזים.

האווירה הקלילה והאלגנטית של קסטל רומנו אכן מאפשרת בילוי ארוך במקום, גם למי שמתקשה בדרך כלל לבלות זמן מיותר באתרי קניות. אחרי סיבוב נרחב בחנויות הוחלט שמעיל מהקו רד של ולנטינו ב-350 יורו (אחרי 50 אחוז הנחה, לפני 10 אחוזי הנחה נוספים) הוא ללא ספק אפשרות מוצלחת, וגם המבחר הגדול של נעלי הספורט של נייקי במחירים מוזלים במיוחד (20 יורו לנעלי ילדים, 50-30 יורו לנעלי מבוגרים) אטרקטיבי במיוחד. אפילו בחנות של המותג מנדרינה דאק אותרו מציאות, כמו תיק עור כתום במחיר המדהים של 50 יורו בלבד.

לא הכול נוצץ. רומא של הרומאים (צילום: shutterstock)
לא הכול נוצץ. רומא של הרומאים (צילום: shutterstock)

הגיע הזמן להיפרד מהאאוטלט ולחזור להסעה, שתיקח אותנו למלון. כחלק מהדיל, אפשר לבחור במלונות Nh Leonardo, White, Tiziano, B.W blu או B.W rivoli – כולם על בסיס לינה וארוחת בוקר. למרבה ההקלה – על המצפון ועל הארנק – לא חייבים עדיין להתחייב לרכישות: ביום השני של השהייה ברומא יש אפשרות לחזור לאאוטלט עצמאית על ידי שירותי שאטל היוצאים בשעות קבועות משתי תחנות ברומא (מחיר כרטיס הלוך-חזור: 13 יורו), או לבלות בסיבוב שופינג בעיר בעזרת דף מידע עם רשימת חנויות מומלצות ואזורי קניות, שמספקת ישראייר.

עם הכניסה לרומא בדרך למלון, זוכים לחלוף על פני רחובות העיר, המסתחררים מול העיניים כמו סצנת פתיחה בסרט של וודי אלן. בניינים עתיקים, פסלים מרשימים, בתי קפה קטנים ואינספור גברים לבושים בחליפות הנוסעים על וספות. הרומאים, מספר לנו המדריך אורי חרש, נמצאים כעת בתקופה כלכלית קשה במיוחד – עסקים מקומיים רבים קרסו מול התחרות שהציבה הגלובליזציה, המשכורות נמוכות ולא תואמות את יוקר המחייה, וצעירים רבים מחליטים שלא לעזוב את בית הוריהם, לעולם. הם פשוט ממשיכים לגור עם ההורים, עד שההורים נחשבים לאלו שגרים איתם.

אבל כשמסתובבים ברחוב Via Cola di Rienzo, המציאות הזו נראית רחוקה מאוד. הרחוב אינו תיירותי באופיו, והוא מלא בחנויות אופנה. המחירים, למרבה הצער, מתחילים לרוב באזור ה-100 יורו – בין אם מדובר בסוודר של סטפנל או בחולצה של דיזל, בחצאית של Liu Jo או בחלוק של זארה הום. הפתרון, למי שמעדיף לשמור על 500 השקלים שלו בארנק: דוכני שוק זולים המציעים צעיפים, תחתונים, גרביים ומעט פריטי לבוש שאף אחד לא יתגאה במיוחד ללבוש.

חנויות אופנה ב-Via De Giubbonari
חנויות אופנה ב-Via De Giubbonari

אחרי שנת לילה מוצלחת מאוד, הוחלט להמשיך את המסע בעקבות השיק האיטלקי ברחבי העיר, לפחות בשלב ראשון. כיכר Campo De'fiori מלבבת במיוחד בשעות הבוקר, ומציעה שוק פרחים, אוכל ודוכני אביזרים. רק טיפ קטן: היזהרו ממוכרת הפירות הממורמרת, שלא במיוחד חובבת תיירים. מהכיכר אפשר להמשיך ל-Via De Giubbonari, רחוב צר של חנויות אופנה קטנות וחמודות – רובן בסגנון שנפוץ מאוד ברומא: צעיר למדי וטרנדי, אבל לא ממש במובן המעניין של המילה. כשמתעייפים, אפשר לעצור במעדנייה המקסימה Roscioli, הנמצאת במורד הרחוב.

הדרך למדרגות הספרדיות. בוטיקים של מותגי יוקרה, חנויות אופנה ורוכלים המציעים תיקים באמצע הרחוב (צילום: pio3/Shutterstock)
הדרך למדרגות הספרדיות. בוטיקים של מותגי יוקרה, חנויות אופנה ורוכלים המציעים תיקים באמצע הרחוב (צילום: pio3/Shutterstock)

תחנה שנייה: המדרגות הספרדיות, הנחשבות לאתר חובה עבור כל תייר. מלבד המוני תיירים יפנים, אפשר למצוא לצדן גם את הרחוב Via Dei Condotti, המוצף בחנויות יוקרה של מותגי על. אפשר לפסוע בו, להגיד שוב שלום לוולנטינו, ולהחליט שמעיל המותג שנמכר באאוטלט ב-350 יורו הוא בעצם עסקה ממש טובה. בנקודה הזאת, אפשר לחזור לאאוטלט ולקנות אותו. אבל אפשר גם להציץ בחנויות המעוצבות של לואי ויטון והרמס, לנופף לבוטיקים של מקס מארה ודולצ'ה וגבאנה, ולהרגיש – בעיקר בזכות מוכרים ידידותיים באופן לא רגיל – כמו אנשי העולם הגדול. את הבוטיקים של המותגים היוקרתיים מקיפות המון חנויות נוספות, זולות בהרבה, המציעות פריטי אופנה בסגנון הנע בין טרנדי וצעיר למחויט ומהוגן. לצדן, על שפת הרחוב, משדלים רוכלים את העוברים ושבים לרכוש תיקים מזויפים של פראדה, שאנל ולואי ויטון.

חלון ראווה ב-Via Del Governo Vecchio
חלון ראווה ב-Via Del Governo Vecchio

השעון מתקתק, ויש עוד כל כך הרבה רומא להספיק. אז ממשיכים היישר ל-Piazza Navona התיירותית, שבה ניתן לרכוש העתקים של עבודות אמנות, רק כדאי מאוד להיזהר על הארנק. פנייה נכונה אחת ונמצאים ב-Via Del Governo Vecchio, אולי הסמטה המקסימה ביותר שיצא לנו להיתקל בה. זה המקום לחובבי אופנה מקצועיים ולמי שמחפש פריטים מיוחדים יותר. חנות יד שנייה חמודה בשם אומרו אנד ססילה מציעה מגוון רחב של בגדי וינטג' (כולל מעילי ברברי קלאסיים ב-250-160 יורו) והבוטיק שמולה מציע את הקולקציה של המותג הנחשב סקוטש אנד סודה. המחירים, למרבה הצער, עדיין לא ממש זולים. 100 יורו יספיקו לפריט חדש אחד, או לשני פריטי יד שנייה (בהנחה שהם לא של ברברי, כמובן).

  (צילום: shutterstock)

מהמחירים הגבוהים בתוך העיר ומהתשת הקניות אפשר להתנחם כשלוקחים הפסקה מהשופינג וקופצים לביקור מהיר בפנתיאון. שם אפשר, בלי שום תשלום, להציץ על היסטוריה בת אלפיים שנה ולהיזכר שבגד חדש לעונה הוא לא הסיבה היחידה לבקר ברומא.

בשעה 17:00, יום שלישי, אוספת ההסעה המאורגנת של ישראייר את הנוסעים מהמלון היישר אל שדה התעופה. רק יומיים עברו, מי היה מאמין. עוד טיסה קצרה, ושוב נהיה בחזרה בנתב"ג, וחלום השופינג האיטלקי יישאר רק כזיכרון רחוק.