>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

שלט צהוב ברחוב דיזנגוף מפנה אל חצר רחבת ידיים של בניין סמוך. חמש מדרגות היורדות מטה מקומת הרחוב מובילות אל חלל התצוגה והעבודה החדש של מותג האביזרים מדוזה, בעיצובן של גילי רוזין ועדי זינגפר, שנפתח היום אחר הצהריים לקהל הרחב. "לאחר שנתיים בהן מכרנו בחנויות או אצלנו בבית, הרגשנו שצריך לצאת החוצה" אומרת זינגפר. "מדוזה רוצה לפגוש את הקהל שלה".

הבחירה לפעול במקום אינטימי ונסתר מהעין, כמעט בהיחבא, נובעת מהרצון של המעצבות לשמור על הקשר הסימביוטי בין מלאכת העבודה בסטודיו והמפגש עם לקוחות בחלל המכירה הסמוך. "הרבה נשים אוהבות לבוא ולראות את המעצבים בפעולה", אומרת זינגפר. "רצינו שלקוחות ירגישו בנוח לשבת על הספה ולשתות קפה, ולהתלבט בנינוחות איזה צבע ודגם של תיק או תכשיט הן רוצות".

הכניסה לסטודיו המרווח מעלה תחושה של מפגש ראשוני עם חנות ממתקים. רצפת הלינולאום בדוגמת משבצות של שחור ולבן משמשת ניגוד מתבקש לתיקי הפלסטיק הצבעוניים ולכרי הדשא הקטנים שפזורים בחלל הסטודיו. חלק מהרהיטים הם בעצם איורים של ספה וכסאות, מעשה ידיו של המעצב גיא טמם בשיתוף רוזין וזינגפר, ויש בהם כדי להאיר את גוף העבודה המרכזי של מדוזה: משחק תמידי בין דו ממד ותלת ממד.

גילי רוזין ועדי זינגפר. ''מדוזה נולד ותוך ארבעה חודשים הרמנו קולקציה'' (צילום: עומר מסינגר)
גילי רוזין ועדי זינגפר. ''מדוזה נולד ותוך ארבעה חודשים הרמנו קולקציה'' (צילום: עומר מסינגר)

לרגל הפתיחה משיקות המעצבות באופן רשמי את מדוזו, קו היוניסקס של המותג, שעוצב יחד עם גיא טמם וכולל מספר דגמים מפתיעים ועשויים לעילא, שוודאי ישמחו את הגברים האופנתיים שביניכם. הבולט שבהם הוא האבטיפוס של הקו החדש - תיק נשיאה בינוני העשוי מחומר פלסטי המשמש לייצור כריות אוויר של מכוניות, שחלקו האחורי עשוי PVC עם הטבעה של דוגמת מעוינים. דגם חדש נוסף הוא "מדוזו קטן" - תיק נשיאה עם רצועה ארוכה המופיע בשילוב של שני צבעים: שחור עם כחול, ולבן עם בז'.

סיפור צמיחתו של המותג מדוזה הוא שיעור חשוב למעצבים צעירים בישראל, שעל פי רוב מתלוננים על כוחות השוק הדורסניים. כן, גם לזינגפר ורוזין לא פשוט, אבל שנתיים מאז שהקימו את המותג הן מחזיקות סוכן המשווק את מוצריהן ב-40 נקודות מכירה באיטליה, ועיצוביהן מוחזקים בחנויות העיצוב הבולטות בישראל: הביטאט, סוהו וחנות מוזיאון תל אביב.

  (צילום: עומר מסינגר)

בנוסף, 80 אחוז מהפריטים של מדוזה נמכרים לבעלי החנויות, ורק 20 אחוז מהם נסחרים בשיטת הקונסיגנציה – שלאחרונה הוגדרה כאויב הגדול של מעצבים בתחילת דרכם."זו היתה החלטה עסקית שלקחנו - מי שרוצה אותנו, פשוט יקנה", הן מסבירות. ויש עוד כמה דברים חשובים שניתן ללמוד מההתפתחות העסקית של מדוזה. שיעור ראשון: הקפדה תמידית על מקוריות וחדשנות. שיעור שני: בניית עסק בצעדים קטנים המותאמים לגבולות היכולת של המעצבות. והשיעור השלישי והחשוב ביותר: צניעות.

הן הכירו במחלקה לצורפות בשנקר, ושיתוף הפעולה ביניהן נולד כבר במהלך שנת הלימודים הרביעית, עם ההחלטה לעבוד יחד בפרויקט עיצוב חלונות ראווה. בהמשך החליטו להגיש יחד הצעה לתחרות החשובה ITS המתקיימת מדי שנה באיטליה, והגיעו לשלב הגמר. "לא זכינו", אומרת רוזין, "אבל לפחות ראינו את טריאסטה". פריטים מתוך העבודה Creative Wonder שהציגו אז, תלויים בסטודיו החדש וחושפים את תהליך העבודה הסיזיפי שלהן, למשל במקרה של שאל עשוי חוליות זעירות מצופות זהב, עליו עבדו יחד במשך מספר חודשים.

  (צילום: עומר מסינגר)

בסיום הלימודים הבינו שעליהן לפלס לעצמן דרך משלהן. רוזין, שפיתחה בשנה ג' אביזרים העשויים בטכניקת הטבעה על חומר פלסטי, החלה לחשוב יחד עם זינגפר על פיתוח החומר לכדי קולקציה מגובשת. "הכול היה תוך כדי תנועה", נזכרת רוזין. "מדוזה נולד ותוך ארבעה חודשים הרמנו קולקציה". בעקבות ההשקה שקיימו ב-2009, תיקי הפלסטיק הצבעוניים שהציגו כיכבו כמעט בכל הפקת אופנה שהתפרסמה באותה שנה. הצבעוניות המתריסה, החומר הפלסטי שכמעט ולא נעשה בו שימוש בתעשייה המקומית, וההבנה כי משהו חדש נוצר כאן - סימנו אותן כמעצבות ששווה לעקוב אחריהן.

למרות הדימוי הזול של הפלסטיק, הלקוחות הצביעו ברגליים. "אנחנו בתקופה שמעודדת פלסטיק, אז המוצרים מקבלים יותר ויותר במה", הן מסבירות. "אבל כן, זה לוקח זמן". לא במפתיע, דווקא קהל הלקוחות שלהן אינו מורכב מצעירות בנות 16, שמצופה כי יתלהבו מאביזרים שנראים כמו עוגות קאפקייקס. "הפתיע אותנו לגלות בשווקים ובירידים כי ציבור הלקוחות שלנו מורכב מנשים בנות 40 ומעלה", הן אומרות לסיכום. "במבט ראשון המוצרים שלנו אולי נראים מפלסטיק, אבל במבט לעומק, אתה תמיד מגלה בהם משהו חדש. זה החיבור בין הדו ממד לתלת ממד שמפתיע אנשים".

מחירים: מדוזה, 540-299 שקל; מדוזו, 1,200-290 שקל. לרגל הפתיחה יוענקו הנחות.

סטודיו מדוזה (בתיאום מראש), דיזנגוף 110 (בחצר), תל אביב, טל' 052-2746689 (עדי), 052-6202628 (גילי).

  (צילום: עומר מסינגר)

השורה התחתונה

מדד האיכות: טוב מאוד.

מדד הסטייל: גבוה. קו היוניסקס החדש, מדוזו, הוא הדבר הכי טוב שקרה לתעשיית האביזרים המקומית בשנה האחרונה.

למי מתאים: לנשים ולגברים כאחד.

כמה להוציא: 1,200 שקל לתיק מדוזו שישדרג לכם את ההופעה בכל מצב.