בשבועות הקרובים צפויה להגיע לחנויות סנונית ראשונה מקולקציית הביכורים שעיצב טום פורד לנשים תחת שמו. למרות שמעולם לא נפרד מזירת האופנה – ומאז שעזב את קבוצת גוצ'י ב-2004 שמר על קווי בשמים, משקפיים ובגדי גברים מוצלחים – טום פורד גרסת 2011 הוא מעצב מפוכח. בראיון מרתק לעיתונאי ג'ון קורין הוא מתגלה כאשף של מילים שאינו חושש לשחרר אמירות פרובוקטיביות, ומספק אבחנות חדות על הדינמיקה התקשורתית המתקיימת בין מעצבי אופנה, עיתונאים וקוראים; על הרצון לספק את מנהלי תאגידי האופנה על חשבון חדוות העיצוב; ועל אופני השיווק של אופנה במדיה. אבל טום פורד מודל 2011 נחשף גם כמגלומן המאוהב בעצמו ובעיצוביו, וגרוע מזה, מאוהב בדימוי של צמד המילים "טום פורד".

בראיון לגיליון מרץ של מגזין אינטרוויו פורד מצוטט כך: "יש בי תשוקה לנשים יפות. ראשית, אני אוהב נשים. אבל תאוותי לנשים יפות זהה לתאווה שלי לפסל יפה או למכונית יפה – אמירה שוודאי תכניס אותי לצרות. יש רגעים שאני נמשך מינית לנשים, אבל זו תשוקה ליופי. העבודה שלי היא לגרום לנשים ולגברים להיראות טוב. כאשר אני מודד בגד על דוגמנית אני מפסל את הזהות שלה, אבל אני בהחלט מודע לעובדה שהנשמה והאישיות של הלובשת היא חיונית. יופי אמיתי הוא השילוב בין האישיות לבין הבגד. יש אנשים יפים מאוד פיזית, אבל הם לא מעניינים ולכן הם לא יפים בעיניי. לכן התשוקה שלי לנשים שווה לתשוקה שלי ליופי. לא מחשבה של 'או מיי גוד, אני רוצה לפסק את הרגליים שלה ולזיין אותה'. זו הסיבה שאני חושב שהומואים הם מעצבי אופנה טובים יותר".

פלא שהוא מציע לקיים את הריאיון בעירום מלא?