יש אנשים שהולכים לאיקאה כדי לקנות רהיטים או לפחות להסתכל ולבדוק מה חדש: בקבוצה הזו נמצאים מן הסתם רוב הלקוחות של התאגיד השוודי. אבל יש גם אנשים שאיקאה בשבילם היא תחליף לחדר השינה הביתי: הם באים לחנות, מטיילים, בודקים שולחנות חדשים, מתרשמים מהדגמים האחרונים של המטבחים - וכשהם מגיעים בסוף, אחרי שוטטות ארוכה ומפרכת, למחלקת חדרי השינה, כל שנותר להם לעשות זה לצנוח על אחת המיטות או הספות ולשקוע בשינה עמוקה. זה מה שקורה לאחרונה בסניף איקאה בבייג'ינג שבסין.

הרשת עושה בשנים האחרונות מאמצים לספק את המעמד הבינוני הסיני, שמתרחב בצעדי ענק, ומתוך עשר החנויות הגדולות ביותר שלה ברחבי העולם, שמונה נמצאות במעצמה העולה. מנהלי החנות מעודדים את הלקוחות לשהות אצלם שעות ארוכות, אפילו יום שלם, ולא אכפת להם שהרהיטים שבתצוגה משמשים לשינה: הם אפילו הדביקו על חלק מהדגמים פתקים שמזמינים את הציבור לחטוף תנומה. אולי הם מקווים שהלקוחות יחליטו שהמיטה כל כך נוחה ונעימה, שירצו לרכוש אותה מיד כשיתעוררו. מעניין אם התופעה תגיע גם לסניפי הרשת בישראל.

התנוחה הזו לא נראית נוחה במיוחד (צילום: gettyimages)
התנוחה הזו לא נראית נוחה במיוחד (צילום: gettyimages)

זאת דווקא הסתדרה ממש טוב (צילום: gettyimages)
זאת דווקא הסתדרה ממש טוב (צילום: gettyimages)

לילה טוב גם לכם (צילום: gettyimages)
לילה טוב גם לכם (צילום: gettyimages)