פיגוע הטרור שהתרחש לפני 11 שנים בניו יורק נחשב עד היום לאחד האירועים הוויזואליים ביותר שהעולם ידע. שני גורדי-שחקים מלבניים שקורסים תאום אל תאומו, ענני האש העצומים ברגע התנגשות המטוסים, אנשים שקופצים אל מותם על רקע טקסטורת חלונות אינסופית, המוני אדם מאובקים בלבן שרצים ברחובות של מה שנראה כמו מנהטן, ותאריך אחד מקולל, שמורכב משתי ספרות כה אירוניות, ירכיבו לימים את אוסף הסמלים של היום שבו הסתיים עידן התמימות.

נכון, זאת לא חוכמה. בהיסטוריה לא תמיד היו טלוויזיות מרובות ערוצים, וטלפונים ללא חוטים בגודל של ארנקי כיס שיעדכנו איש את רעהו במה שקורה תוך שניות, או מאות גופים שיעבירו בשידור חי מהחלל החיצון אירועים מקצה אחד של הגלובוס לקצה השני היו רק בגדר פנטזיה. ועדיין, ספק אם אפילו אוסאמה בן-לאדן שיער לעצמו שבאותו בוקר זוג המגדלים, שכבר אז היו לאייקונים עולמיים, באמת יפלו. ממאסטרים בעל שם עולמי, ועד לסטודנטים מתחילים, ליקטתי עבורכם כמה מעבודות העיצוב והאיור המוצלחות של העשור האחרון, שממחישות מהו כוחו של דימוי.

עיצוב: Marcin Plonka

עיצוב: Vincent Gabriele

עיצוב: Ziad Alkadri

עיצוב: Brian Niemann

איור: Andrea Levi

איור: Hector Csasanova

עיצוב: Dmitri Siegel

עיצוב ואיור: Christoffer Erneholm

עיצוב: Haas Design עבור Aiga

עיצוב: Toni Rogers עבור CNN

איור: R.O Blechman

עבודת הדפס של Stout Kramer ממחישה את כוחו של הדימוי

עיצוב כרזה לסרטו של מייקל מור "פרנהייט 9/11": Katsunori Aoki

עיצוב: Milosevic Branislav

עיצוב: Steff Geissbuhler

עיצוב: Terry Smith

מתוך סדרת הכרזות בעיצובו של: Andrei Michailov

מתוך סדרת הכרזות בעיצובו של: Andrei Michailov

מתוך סדרת הכרזות בעיצובו של: Andrei Michailov

מתוך סדרת הכרזות בעיצובו של: Andrei Michailov

שימוש שונה באייקוני המגדלים. לוגו ופתיח לCNN לציון עשור לאסון. עיצוב: Belin Berisaj

עיצוב: Belin Berisaj

עיצוב: Belin Berisaj

עיצוב: Belin Berisaj

פרסומת לעיתון היומי Moscoow News / עיצוב: BBDO Russia

פרסומת פיקטיבית למותג הפתקיות הצהוב Post It, עיצוב: Burak Kaynak

אחת ההוכחות לכוחו של הדימוי ניתנה בשנה שעברה כשרשת הטלויזיה AMC פירסמה ברחבי מנהטן טיזרים לקראת עליית העונה החדשה של הסדרה המופתית MadMen. הכרזות ושלטי החוצות הענקיים והמינימליסטיים, ובעיני גם מבריקים, הציגו ציטוט חזותי מתוך פתיח הסדרה, שבה רואים את דמות הפרסומאי שצונח בין בניינים וכרזות. השימוש הנאיבי לכאורה בדמות הנופלת והחיבור עם הנוף המנהטני היה או מהלך גאוני, או סתם טעם רע ופרובוקטיבי.

לחצו לצפייה:

עיצוב: The Refinery

שלטי החוצות בניו יורק / צילום: AMC

ההקשר המתבקש

שער הניו יורקר ימים לאחר האסון. בעיצובם של המאסטרים Art Spiegelman ו Francoise Mouly

מילטון גלזר מעדכן את הלוגו האייקוני בעיצובו מאמצע שנות ה70 "I Love New York"