פיגוע הטרור שהתרחש לפני 11 שנים בניו יורק נחשב עד היום לאחד האירועים הוויזואליים ביותר שהעולם ידע. שני גורדי-שחקים מלבניים שקורסים תאום אל תאומו, ענני האש העצומים ברגע התנגשות המטוסים, אנשים שקופצים אל מותם על רקע טקסטורת חלונות אינסופית, המוני אדם מאובקים בלבן שרצים ברחובות של מה שנראה כמו מנהטן, ותאריך אחד מקולל, שמורכב משתי ספרות כה אירוניות, ירכיבו לימים את אוסף הסמלים של היום שבו הסתיים עידן התמימות.
נכון, זאת לא חוכמה. בהיסטוריה לא תמיד היו טלוויזיות מרובות ערוצים, וטלפונים ללא חוטים בגודל של ארנקי כיס שיעדכנו איש את רעהו במה שקורה תוך שניות, או מאות גופים שיעבירו בשידור חי מהחלל החיצון אירועים מקצה אחד של הגלובוס לקצה השני היו רק בגדר פנטזיה. ועדיין, ספק אם אפילו אוסאמה בן-לאדן שיער לעצמו שבאותו בוקר זוג המגדלים, שכבר אז היו לאייקונים עולמיים, באמת יפלו. ממאסטרים בעל שם עולמי, ועד לסטודנטים מתחילים, ליקטתי עבורכם כמה מעבודות העיצוב והאיור המוצלחות של העשור האחרון, שממחישות מהו כוחו של דימוי.
אחת ההוכחות לכוחו של הדימוי ניתנה בשנה שעברה כשרשת הטלויזיה AMC פירסמה ברחבי מנהטן טיזרים לקראת עליית העונה החדשה של הסדרה המופתית MadMen. הכרזות ושלטי החוצות הענקיים והמינימליסטיים, ובעיני גם מבריקים, הציגו ציטוט חזותי מתוך פתיח הסדרה, שבה רואים את דמות הפרסומאי שצונח בין בניינים וכרזות. השימוש הנאיבי לכאורה בדמות הנופלת והחיבור עם הנוף המנהטני היה או מהלך גאוני, או סתם טעם רע ופרובוקטיבי.
לחצו לצפייה: