אחד המעצבים הצעירים, המוכשרים והמסקרנים בברזיל הוא גיליירמה טורס (Guilherme Torres), שעיצב את הדופלקס הזה במגדל מגורים בעיר סאו פאולו. שטחו הכולל 50 מ''ר בלבד, אך תכנון חכם ורעיון מבריק כמו תקרה שכולה מראה מגדילים את תחושת המרחב. יחד עם נגיעות נועזות של צבע (בעיקר אדום), סגנון תעשייתי ובחירות משועשעות, התוצאה היא דירת רווקים גברית וקלילה.

בחלל המרכזי שילב טורס רצפת עץ בגוונים חמים עם קירות מחופים בטיח אפור. על הרקע הנייטרלי בולטים פריטים צבעוניים ומלאי הומור, כמו מקרר רטרו אדום, שהוצב בשטח הלא מנוצל שמתחת לגרם המדרגות. בעל הבית הוא רווק עירוני שמעדיף לאכול בחוץ או להזמין, ולכן אין בדירה מטבח של ממש: המטבח הפצפון הוכנס לתוך ארון כתום עם תריס גלילה. לעומת זאת, לארח הוא כנראה אוהב, כי יש בדירה הקטנטנה שתי פינות ישיבה נוחות.

כדי להבין איך היא מחולקת נתחיל הפעם דווקא בתוכניות. בקומה התחתונה יש שתי פינות ישיבה - אחת "סלונית" יותר והשנייה במרפסת סגורה בזכוכית - פינת אוכל שלצידה הארון שמכיל את המטבחון, וחדר רחצה קטן, שבו מקלחת ושירותים, ומחוץ לדלתו, ליד המקרר, הכיור. בקומת הגלריה יש פינת עבודה, פינת שינה, חדר רחצה נוסף וארון שקוף גדול.

רעיונות עם טאץ' תעשייתי: הכיור הוא חבית בירה שעברה הסבה (אבל עדיין אפשר להניח בו פחיות ובקבוקים, כשעורכים מסיבות). המנורות תעשייתיות ופשוטות וצינורות החשמל חשופים.

ניצול מצוין של השטח מתחת למדרגות: האדום המתוק הזה עושה שמח בעיניים, ולא רע לשים עליו דווקא פריטים אדומים, על רקע כל כך אפור.

אפור, תכול ואדום: מעל הספה תמונה עם פרספקטיבת עומק, שמגדילה את החלל. לידה מנורה עומדת עם אהיל מלבד, בעיצוב טום דיקסון (Tom Dixon), אחד המעצבים הבריטים המובילים בזמננו.

זו לא טעות אופטית: התקרה המונמכת (בגלל קומת הגלריה שעליה) חופתה במראה שמכפילה גם את גובה החלל וגם את תחושת העומק. שימו לב שגם המזגן מחופה מראה.

במקום שולחן קפה שמקטין וחוסם את זרימת החלל - שרפרף אדום (גם הוא של טום דיקסון), שמתחבר ויזואלית למקרר ולתמונה, ונותן קונטרה לכחולים.

באמצע החלל שולחן אוכל איקוני מ-1956 בעיצוב אירו סרינן ( Eero Saarinen ), וכיסאות תעשייתיים.

מטבחון קטנטון ופונקציונלי בתוך ארון עם תריס גלילה, שנסגר בשעת הצורך ומסתיר הכל.

קיר שהפריד את המרפסת מהחלל המרכזי נפתח ברובו. מצדו השני ארון כתום תואם, שבו פינת הכביסה.

קיר שכולו חלון הוא רקע לפינת ישיבה עם ספה נפתחת לאורחים ושרפרף תעשייתי שמשמש כשולחן צד.

כיסא שמיועד לשימוש בחוץ, בעיצוב רון ארד, לחברת "מורוסו".

הצמחייה שבחוץ הופכת לחלק מהבית.

בכניסה לבית, למרגלות המדרגות שעולות לקומת הגלריה, הצהרת כוונות: בר משקאות בעגלת הגשה של מטוס.

וזו תוכנית הקומה השנייה, הקטנה יותר: חדר שינה שבינו לבין חדר הרחצה מפריד ארון שקוף, ופינת עבודה שמשקיפה אל החלל הפתוח למטה.

שולחן הכתיבה צמוד למעקה. גם את הכיסא הזה עיצב טום דיקסון.

מול שולחן הכתיבה הקיר שמעל המטבחון, שעליו יוצרת צנרת החשמל החשופה צורה גיאומטרית פיסולית, שתוכננה בקפידה.

גם כאן הכיור הוא חבית בירה לשעבר וגם כאן מראה גדולה לכל גובה הקיר מכפילה את החלל. ארון הבגדים וחדר הרחצה שקופים, כדי להכניס פנימה אור. הארון פשוט: מוט תלייה וארונית ארוכה על הרצפה.

שוב תמונה עם פרספקטיבת עומק, גב מיטה צנוע ומעליו אותו גוף תאורה תעשייתי שמאיר בשאר חלקי הבית.

אל"ף בי"ת: אז מה למדנו מהבית הזה?

- אפשר לסגור מטבחון שלם עם תריס גלילה.
- אם רוצים למנוע אי הבנות לגבי אורח החיים של בעל הבית, כדאי לשים לב להצהרת הכוונות שבכניסה, בר משקאות למשל.
- מראה על התקרה מתאימה להרבה יותר מחדר השינה.

ציון : 4.3 מתוך 5 במדד מצל"ח (מדד צביה ל-wow וחלושע'ס).

עיצוב : Guilherme Torres