>> הצטרפו ל-xnet בפייסבוק

ראשון לציון מחזקת את מעמדה כיעד טוב לקניות לעיצוב הבית, כשאל איקאה מצטרף במערב העיר One Design Center - מרכז חדש לעיצוב הבית. שתי חנויות ראשונות כבר נפתחו בו, והשאר יפתחו את דלתותיהן אחרי סוכות, ובסמוך מאוד לפתיחתו של מרכז עיצוב חדש באזור התעשיה סגולה בפתח תקווה. שני המרכזים החדשים מצטרפים לדיזיין סנטר הוותיק בבני ברק, ולחנות הכלבוקיקה, שנפתחה לא מזמן בנתניה.

>> קיקה ואיקאה, ראש בראש - מי יותר זול?

>> בני ברק על המפה: מסלול המציאות בדיזיין סנטר

>> ולמה הקמפיין של קיקה מוציא את החשק לבקר בחנות?

טרנד חדש? לדברי שירן גל, מנהלת המרכז החדש בראשון מערב, ריבוי מרכזי העיצוב מצביע על "מגמה צרכנית של כיתות רגליים" בעיצוב הבית - כלומר, הצרכנים הישראלים אוהבים שמרכזים להם מבחר חנויות לרכישות לבית, ולשם כך הם מוכנים לנסוע עד נתניה, פתח תקווה, בני ברק או ראשון.

אז מה בכל זאת שונה במרכז שבראשון? לטענתה של גל, יש בו "ערך מוסף": מעצבים שנותנים במקום ייעוץ ללקוחות, חדר ישיבות לקהל מקצועי, ספרייה מקצועית והרצאות וסדנאות בתחום עיצוב הבית.

הנה כמה נתונים להשוואה:

"הלייף סטייל של כולנו נחלק בין אופנה לבין עיצוב הבית", מסבירה מיכל איתני פארי, מנהלת תקשורת שיווקית ברשת ביתילי ובת למשפחת איתני, בעלת המתחם החדש בפתח תקווה. "הקניונים מתעסקים באופנה וזיהינו צורך במתחמים שמרכזים מגוון תחומים הקשורים בעיצוב הבית, החל ברשתות בהן יש מכלול הצעות ועד חנויות נישה".

משפחת איתני היא מבעלי קבוצת EFD, הכוללת את רשתות העיצוב ביתילי ו-IDdesign ובעלי חברת כרמל. הבחירה בפתח תקווה נבעה, לדברי אביב איתני יו"ר הקבוצה, בהתפתחות מואצת של העיר וכמות יחידות הדיור הנבנות בה. "חיפשנו אזור בהתפתחות שהקהל בו זקוק לכל הקשור בעיצוב הבית בחלל אחד. כמות יחידות הדיור שנבנו לאחרונה בפתח תקווה היא מהגבוהות בישראל".

בניגוד למרכז החדש בראשון, בו חולקות כ-40 חנויות 10,000 מטרים רבועים, בסגולה נחלקים 6,000 מטרים רבועים בין עשר חנויות בלבד. "התרכזנו בהבאת מותגים מובילים בתחומים ובחנויות שמתפרשות על פני שטחים גדולים", אומר איתני.

אפשר להכריז על מגמה חדשה?

"כן. כבר לא מדובר בחנויות רהיטים, כבר אין אזורים בארץ לפי נושאים, כמו רחוב וולפסון לתאורה. היום שם המשחק הוא עיצוב הבית, ואנשים מעדיפים מקומות שבהם יש ריכוז מותגים במגוון תחומים. חנויות רהיטים וחנויות לעיצוב הבית הם צרכני שטח גדולות. חייבים לשמור על עלויות שכירות וניהול הגיוניות ולכן נפתחים מרכזי עיצוב ולא נכנסים לקניונים".