מאז שאני זוכר את עצמי בתי מרקחת סיקרנו אותי (כן, חנון עם תעודות). זה עולם של כימיקלים, צמחים, ריחות וטיפוגרפיה. אני מחלק את בית המרקחת לשניים: האזור "הצבעוני" - מחלקות הקוסמטיקה, הבישום והטיפוח, והאזור "הלבן" - עמדות הרוקחים והתרופות. זה שנים שעולם הבשמים שולט ביד רמה בתחום עיצוב האריזות והבקבוקים, ואילו התרופות תמיד נתפסות כמוצרים פונקציונלים נטו, "אפורים" ומשעממים, שנוהגים להסתירם בתוך איזו מגירה או ארון, לא שמעתי מעולם על "ארון בשמים" כמו שיש כמעט בכל בית אחד כזה לתרופות.


אז כשחברתטבע חברה למחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, לפרוייקט עיצוב האריזה החדשה של אקמול פוקוס, התמלאתי בפליאה, סקרנות וציפייה גם יחד.

דן גרינברג זכה במקום הראשון עם אריזה כחולה, המכילה אייקונים חביבים שמסמלים את חיי היום יום העמוסים והרועשים, שבשבילם, כמובן, אנו זקוקים לכדור הפלא. בשנים האחרונות נראה שעולם העיצוב מגלה יותר ויותר את תחום הנרקוטיקה, אז החלטתי לצאת לביקור קצר בבית המרקחת השכונתי שלי כדי לבדוק אילו עוד אריזות מעניינות קיימות בשטח, וגיליתי הפתעות לא מעטות:

הגרפית.

האריזות שלכדו ביותר את תשומת ליבי הן של חברת אלקון עם פסים אלכסונים ושילובי צבעים הלא שגרתיים, שמודפסים אחד על השני. עיצוב שהיה יכול בקלות לככב על כל פלאייר של איזו מסיבה עכשווית.

התל אביבית.

דווקא בחברת טבע מצאתי דוגמא נפלאה לפשטות גרפית שמייצרת עיצוב נצחי. הטיפוגרפיה הנקייה, הצבעוניות המובהקת והצורות הגרפיות העדינות, פרי יצירתו של המעצב דן רזינגר, שנראה כאילו הן עושות מחווה לבאוהאוס העירוני, הפכו את האריזות הללו לאייקוניות של ממש.

האופנתית.

עיצוב גרפי שעומד לגמרי בסטנדרט "אופנת הפסים" העכשווית, הוא של אריזות חברתאוניפרם. בקרוב בסניף הקרוב של אמריקן אפרל.

הנעימה.

חברת באייר מתהדרת באריזה עם גריד מעניין ועדין, שמחלק את שטח העיצוב בין האלמנטים השונים וחשיבותם, עם צבעים רכים והאות C האייקונית החצוייה באמצע, כמו איזה בלון שמרחף מעל הקרקע. ממש עיצוב למלון ספא.

האייקוניות.

משהו בצורה הריבועית שהטיפוגרפיה החזקה והאיור באריזה שלנוקסקורן, הופכים אותה לכל כך טובה, שאם תגדילו אותה פי 50, הרי לכם פוסטר שהיה יכול לככב בקלות ככרזה לסרט "כף רגלי השמאלית". גם חברת אגיס מתהדרת באריזה מעניינת, עם איור חמוד של קפסולה בצבעים זוהרים, כששובל הפסים מודפס באובר פרינט על הטקסטים. פשוט ומקסים.

הרטרואית/העתידנית.

לא הצלחתי להחליט, למי הייתי מאמין אם היו מראים לי את האריזה הזו של חברת פייזר, והיו אומרים לי שהיא משנות ה50 או לחילופין, שזה הדור הבא של אריזות התרופות. חוץ מהטיפוגרפיה שאיננה ראוייה מספיק לנראות הייחודית של קופסת הפלסטיק הכחולה, אין מצב שאני מחזיר את הקופסה הזו בחזרה...

האלגנטית.

עם פס זהב-אפרפר מטאלי, מינימליסיות טיפוגרפית, לוגו בלבן ושלושה פסים דקים ועדינים שמבצבצים מלמטה, האריזה של ויטמד נראית כמו פנינה עיצובית של ממש.

אחרי שחזרתי הביתה, הייתי חייב לראות גם מה נעשה מעבר לים. אז להלן, ארון התרופות המעודכן והמעוצב ביותר על הפלנטה:

הטיפוגרפית.

אריזה לויטמינים של המעצב הסלובניטומטו קשיר עם פונט מיוחד שעיצב למותג GOGO.

המאויירת.

זהו אחד המיתוגים המושכים שנתקלתי בהם לחברת תרופות. חברת לבורמד הרומנית, מציגה אריזות שובות ביופיין עם סרטים צבעוניים שמייצרים איורים תלת מימדיים מקסימים, עוצב על ידי הסטודיו למיתוג grapefruit הרומני.

הגברית.

כשראיתי על המסך בקטן את האריזה של Levitra (חברת bayer) חשבתי שמדובר באיזה אקססורי גברי חדש. מסתבר שלא טעיתי בהרבה. התרופה שמטפלת באין אונות ושמיועדת, איך לא, לקהל הגברי, ממותגת באופן האלגנטי, העכשווי והמדוייק ביותר. העיצוב הופקד בידי Burgo pak סטודיו לעיצוב אריזות בינלאומי.

האריזה מאיקאה.

האריזות של המותג השוודי TREO (עוצב על ידי BVD) גרמו לי כמעט לארוז מזוודות לשטוקהולם. עם הצבעוניות של דגל הלאום השוודי יחד עם כסף וזהב, שילוב שעל פניו נשמע אסון, נוצר מראה חדשני ומיוחד. מי אמר שכסף וזהב הם רק לבשמים?!

והדובדבן של הקצפת:

את השם של חברת התרופות הסרבית הזו, אני לא יכול לבטא, אבל את עבודת עיצוב האריזות של Ivancic I Sinovi לא אוכל לשכוח לעולם. אם היו אומרים לי שזה פרוייקט גמר של סטודנט לעיצוב גרפי, ותאמינו לי שמצאתי הרבה כאלה ברשת, הייתי לגמרי מאמין. אבל לא, ככה האריזות נראות, וככה גם בתי המרקחת שלהם נראים, רק חבל שאתר החברה מאכזב מאד.
אז הנה עוד כמה פנינים מבית היוצר הסרבי:

בקרוב פוסט נוסף על עיצוב תרופות וויטמינים. יהיה שיגעון.