אומנותי? אין ספק. לביש? יש ספק. מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

תיכף תבינו איך זה קשור, אבל מבט חטוף באוסף הטרנדים לאיפור שהציגה M.A.C לאחרונה הזכיר לי באחת את הסבתא-רבא של ילדי. סבתא נגה, שתחיה בבריאות עד 120, עברה כבר את גיל 90 ובצעירותה עבדה במתפרה של הקיבוץ. עבודתה היתה פשוטה: ביצוע תיקוני תפירה קלים לבגדיהם של חברי המשק שנקרעו או התבלו. כיאה לפועלת חרוצה היא לקחה את עבודתה כל כך ברצינות, הגדילה ראש ולא הסתפקה בבגדים שנמסרו לה לתיקון באופן יזום, אלא הלכה, חיפשה וגם מצאה במכבסה הקיבוצית המשותפת את הבגדים שלדעתה דורשים תיקון, גם אם לא התבקשה לכך.

ייחודי? בטוח. לביש? לא בטוח. מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

כך יצא שצעירי הקיבוץ שהיו מוסרים לתומם ג'ינסים קרועים לכביסה (ג'ינסים קרועים באזור הברכיים ופרנזים פרומים במכפלת, נחשבו אז לשיא האופנה) קיבלו אותם חזרה מסבתא נגה כשטלאי ענק מתנוסס על הקרע ו"מתקן" אותו או לחליפין – את גרסת הג'ינס החדשה שלהם בגימור מהוקצע עם מכפלת של ממש וללא כל זכר לפרנזים. היא לא ידעה שבטוב ליבה היא העבירה את אותו פריט לבוש מקטגוריית ה"קול" אל קולקציית ה"בלתי ניתן ללבישה" והם מאידך, לא ידעו איך להעיר לאישה מבוגרת, מה שילד קשר של שתיקה סביב אותה התרחשות כשכל אחד היה בטוח שהוא עושה לשני טובה ענקית.

מה נסגר עם איפור השפתיים? מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

למעשה, אותו שילוב של טוב לב, הגדלת ראש, פרפקציוניזם בלתי ניתן לריסון עם חוסר שליטה בטרנדים של "הצעירים" ילד תוצאה שאף אחד לא היה מסוגל ללבוש, ולא משנה כמה טוב לב והשתדלות היו מאחורי הקלעים.

הפאדיחה שהפכה לטרנד- איילינר מרוח במלוא תפארתו. מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

אז איך זה קשור לענייננו? האיפור בטרנדים לחורף הקרוב שהציגה M.A.C נראה במבט ראשון כמו משהו שחייבים לתקן ומיד. איפור השפתיים מרוח ולא סימטרי, העיניים לא עשויות עד הסוף, עור הפנים נראה לא אחיד ובאופן כללי המראות רחוקים מלהיראות מושלמים. כשראיתי את התמונות לראשונה, כל מה שהיה בא לי באותו רגע זה לקחת צמרון ולתקן את מריחות האיפור, להשלים את השפתיים, לסרק את הגבות, להסוות את פגמי העור ופשוט לעבור על כל הגימורים של האיפור שהוזנחו הפעם ממש בכוונה, כך לדברי החברה.

באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה. אבל מה קורה בחיים? מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

ב- M.A.C שם מציגים בדרך כלל לוקים העשויים ללא רבב, החליטו (באומץ רב, יש לציין) ללכת הפעם על ההיפך הגמור ממה שנחשב "ביוטי" קלאסי והציגו אוסף מראות "למבינים בלבד" מתוך כוונה שאלה יצקצקו בלשונם בהערכה רבה לאור התחכום הרב של הלוקים "הקודרים", "הגראנג'יים" וה"סופר-אפלים", כך לדבריהם. כל זאת, בתקווה שלא יגיע הילד התמים שיעשה פאדיחה ויהרוס את החגיגה כשיצעק בקול רם "המלך הוא עירום", יפיל לכולנו את האסימון ויבהיר את מה שאף אחד לא מעז להגיד בקול: חלק מהלוקים פשוט לא מובנים, גם אם הם כוונו במקור "למבינים בלבד".

לא בא לכם לנקות את איפור העיניים? מתוך הטרנדים של M.A.C לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

ב- M.A.C יודעים להמציא לוקים שהורסים את הבריאות. לאומני האיפור הכי זוטרים שלהם יש יותר כשרון מהרבה "מאפרים בכירים" שאני מכירה ולאומנים הבכירים שלהם יש ידיים של זהב ונפש מלאת תשוקה מתפרצת למקצוע האיפור ומוצריו. אבל לכער בכוונה את הדוגמניות? זה לא משהו שמצפים לראות מחברה שמתעסקת ביופי, גם אם המניע הוא רצון לרעיונות אוונגרדיים ולא שגרתיים.

גם לכם מתחשק לתקן את קו העין? אתם לא לבד. מתוך הטרנדים לאיפור סתיו-חורף 2013 של חברת M.A.C (צילום: יח"צ)

כבוחנת איפור (על כך פרנסתי בחסות משרד התמ"ת) אני מעיזה אפילו לומר שבעונה הזו הציגה לנו החברה מראות איפור שלא מקבלים ציון "עובר" בסטנדרטים שלי, ויסלחו לי כל המצקצקים. יתרה מכך: באופן אישי אני מכירה צלמי אופנה ומפיקות תצוגות שהיו שולחים אותי אחר כבוד מהסטודיו שלהם לחפש לעצמי עבודה או קריירה אחרת לו הייתי מעיזה להגיש להם עבודות איפור כאלה, גם במסווה של "טרנד".
בחברה מספרים כי הפעם בשונה מהעבר, המגמה היתה "לכער" את הביוטי הקלאסי ולהציג את הדוגמניות באור אחר, מונוכרומטי, גראנג'י, גותי, פאנקי, אפל ובעיקר מיוחד. המילה "מיוחד" הזכירה לי ישר את ימי רווקותי, כשחברותי רצו לשדך לי בליינד דייט ואמרו על הבחור שהוא "מיוחד": מהמילה הזו (מיוחד), ניתן היה להבין שמדובר במכוער רצח, רק שמי שתיאר אותו רצה לא להעליב ולכן התנסח בעדינות.
אפשר לפרגן לאומץ (וזה הרבה!), אבל קצת פחות לתוצאה, שאולי היינו רוצים לשכוח או כמו שאומרים: מרוב הרצון להיראות מיוחדים, התחרבש משהו באמצע, מה שמזכיר לנו שלפעמים הפשטות, היא הכי יפה שיש.

המוצרים שצפויים להגיע אלינו בקרוב. אל תחמיצו. (צילום: יח"צ)

את מה כן הייתי רוצה לזכור ולא לשכוח? את המוצרים הנפלאים הבאים עלינו לטובה: כאן החברה מפגיזה בשלל פריטים שכל אחד מהם מוצלח ואטרקטיבי יותר מקודמו. ללא ספק לא מעט סיבות לקפוץ אל החנויות בעונה הקרובה ולהצטייד בהיצע המהמם הבא עלינו לטובה. קבלו את רשימת המוצרים שאתם מוכרחים להחזיק בחורף הקרוב:
  1. עפרון שפתיים בגוון Nightmoth (בורדו יין עמוק, בגימור מאט), 80 שקל. העפרון מגיע במרקם רך ובצבע בעל עמידות גדולה יותר מאשר ליפסטיק. הפורמולה מכילה ויטמין E המתפקד כנוגד חמצון וכן לחויות טבעיות המגיעות מירקות.
  2. עיפרון עיניים בגוון Tarnish (ירוק בקבוק כהה, בגימור מטאלי עדין), 90 שקל. בניגוד לעפרונות האוטומטיים (המסתובבים בהברגה) אליהם הורגלנו לאחרונה, זהו עיפרון עיניים מסורתי שעשוי מעץ, בעל פורמולה בעלת ריכוז פיגמנט גבוה המספק כיסוי מלא ואטום, צבע עשיר ומרקם קרמי בעל קלות מריחה.
  3. צללית בגוון Plumage Matte (גוון כחול כהה מלוכלך, בגימור מאט), 90 שקל. זוהי צללית שתוכננה במקור על ידי מאפרים מקצועיים ועבורם בלבד. הפורמולה מעניקה פיזור אחיד של צבע וטישטוש מעולה, עמידות ונוחות. הצללית מכילה תערובת מיוחדת של מרכיבים המעניקים מריחה אחידה ועמידות על העור, חומרי לחות לשמירה על הרגשת נוחיות על העור וויטמין E כנוגד חמצון.
  4. לק בגוון Vintage Vamp(גוון בורדו כהה), 60 שקל. הלק מאופיין בפורמולה המעניקה צבע עשיר, עמיד ובעל ברק לציפורניים. מכיל מסנני קרינה לשמירה על הצבע ופורמולה מהפכנית מכילה ויטמינים C, B5 ו-E, קלציום ופרוטאין סויה לסיוע בשמירה על הציפורן.
  5. MAC PRO Palette - פלטת שפתונים, 225 שקל. מדובר באחד המוצרים הנמכרים ביותר של החברה: פלטת שפתונים בגימורים ובגוונים שונים (גימורי מאט, סאטן ושקוף למחצה), בגווני אדום שונים. היא מגיעה באריזה נוחה ללקוחות ולמאפרים על מנת לחסוך מקום ומשקל בתיק.

הנה ההוכחה, יש גם דברים יפים בעונה הקרובה. מתוך צילומי הטרנדים לסתיו-חורף 2013 (צילום: יח"צ)

לסיום, קבלו כמה פנינים שאיתרתי מתוך הטרנדים לעונה הקרובה, מה שמזכיר לכולנו כמה נפלאים המראות שיודעים לעשות ב- M.A.C כשזוכרים שהמוקפד והמדוייק והמוגדר הוא הכי יפה והכי נכון. את כמה מהם גם תוכלו לראות כאן בסרט: