זה כמעט ודאי שלכל אישה יש בתיק האיפור לפחות שפתון אחד, וברוב המקרים - שניים ואף יותר. עם זאת, השפתון אינו נמנה על המוצרים שדורשים קנייה תכופה יחסית.

עובדה זו מאתגרת את חברות הקוסמטיקה, שיעשו הכל כדי למכור לנו שפתון נוסף. לכן החברות עובדות קשה מאד כדי "להמציא את הגלגל" ולמכור לנו שפתונים רבים ככל האפשר בטיעונים מכירתיים ושיווקיים מבריקים. בשנים האחרונות הן עלו על הפטנט החברתי, לפיו הצרות של העולם מהוות סיבה מספקת עבורנו, הנשים, לרוץ ולקנות לעצמנו עוד שפתון, תוך שאנו שוקעות באוטו-סוגסטיה לפיה אנו תורמות לעולם טוב יותר. הסיפור מצטייר כ-WIN-WIN גם מבחינת החברות עצמן, שאולי מוותרות על חלק מהרווחים, אבל זוכות לחשיפה חיובית בתקשורת וליחסי ציבור מצוינים.

צילום: shutterstock

את העובדה שבסוף הדרך עומדים נציגי החברה, סופרים כמה שפתונים נמכרו ועושים את המכפלות לכמה רווחים גרפו, לא טורחים לספר לנו - בעיקר כי הם משערים שאז נבין שהמכירות הללו לא מתנהלות לשם שמיים. עוד יותר מקווים שם שנשכח את העובדה שברוב המקרים החברות מעבירות רק חלק קטן מרווחיהן למטרות חברתיות נעלות, ואת החלק הארי גורפות לכיסן. כי תהיה הפעילות הפילנתרופית גדולה וענפה ככל שתהיה, בסוף היום מישהו צריך להרוויח כסף.
התופעה אינה ייחודית לשוק השפתונים בלבד ולעתים נדמה כי ראוי לברך על מה שכן נעשה בתחום. על אף שלרוב התרומה לא גדולה או משמעותית, הרי שבסוף היום מדובר בתרומה. דוגמאות לא חסר: כשדונה קארן השיקה את הבושםPURE היא הצהירה כי תשתמש במרכיבים מאוגנדה על מנת לספק עבודה ופרנסה לנשים המקומיות. פרוקטר אנד גמבל, יצרנית סדרת הדאודורנטים secret,חשפה בשבוע שעבר את דמי לובאטו, שופטת X- FACTOR, כפרזנטורית המותג. היא הצהירה שתילחם בתופעת האלימות בבתי הספר והתחייבה להעביר דולר אחד ממכירת כל דאודורנט לצורך פרויקט זה. בחברת לוריאל פריז הונהגה במשך שניםקולקציית איפור שנשאה את השם HOPE , ש-20% מההכנסותיה הועברו לצורך מימון מחקרי של סוגי הסרטן שפוגעים בנשים.
בפוסט הזה אני מוצאת לנכון להאיר בהיילייט חיובי שתי חברות שעושות לא מעט למען החברה ולמען עולם טוב יותר. אם תקנו מהן את השפתון הבא שלכן, הן ירוויחו, זה נכון, אבל גם אתן תרוויחו רוממות רוח מסוימת וגם מוצר איפור איכותי, בידיעה שכל הכסף שהשקעתן הולך למטרות חברתיות חשובות, משום ש-100% מההכנסות של המוצר מועברות לתרומה. כך שבמקום להרים "סתם" תרומה לאגודה או עמותה כלשהי, תוכלו לפנק את עצמכן בליפסטיק ולדעת שהשגתן שניים במחיר אחד: גם איפור וגם תרומה.

צילום: יח"צ M.A.C

M.A.C - פרויקט VIVA GLAM
על פרויקט "ויוה גלאם" של חברת מאק אין מה להכביר במילים למרות שלכאורה זה מתבקש להכביר. קרן מאק לסיוע לנפגעי האיידס הוקמה בשנת 1994 ומאז היא פועלת למען נפגעי האיידס ואף תומכת בארגונים קהילתיים ברחבי העולם. הקרן נועדה לשפר את איכות החיים ולהציע עזרה רפואית וסיעודית לנשים, גברים וילדים שנפגעו ממחלת האיידס. בחנויות מאק ברחבי העולם נמכרים שפתוני "ויוה גלאם" כאשר כל ההכנסות ממכירת שפתונים אלו מועברות ישירות לאותה קרן מבורכת. במסגרת המסורת של החברה, בכל פעם שנמכר שפתון מסדרת "ויוה גלאם", מצלצלים המוכרים בפעמון.
לצורך קידום הפרויקט, מצרפת החברה אל שורותיה מדי שנה פרזנטורים מפורסמים ובעלי השפעה. הפרזנטורים הנוכחיים, ריקי מרטין וניקי מינאז', השיקו בעבר הלא רחוק את שפתון VIVA GLAM NICKI ואת מרכך השפתיים VIVA GLAM RICKY. לאחרונה התבשרנו גם על השקת הליפגלוס VIVA GLAM NICKI בטקסטורת ליפגלאס ייחודית המצטיינת בברק רב, שקיפות ומרקם חלק ורך. המוצר מגיע במארז שקוף ורבוע בעל מכסה שחור המעוטר בפנינים שקופות ואטומות. הגוון הינו אותו הגוון של השפתון של ניקי מינאז' אשר נמצא בליין הקבוע של החברה - HOT PINK. מחיר כל אחד מהמוצרים הנ"ל הינו 90 ש"ח וכל ההכנסות ממכירותיהם נתרמות לטובתקרן האיידס של מאק.

צילום: יח"צ ESTEE LAUDER

אסתי לאודר - פרויקט PINK RIBBON
אחת לשנה משיקה החברה את Pink Ribbon - קולקציית מוצרים להעלאת המודעות לסרטן השד, במסגרת חודש המודעות לנושא שחל כעת. הייתה זו אוולין לאודר שיזמה קמפיין שלם לטובת גיוס כספים עבור חקר מחלת סרטן השד, במהלכו היא הגתה – יחד עם אלכסנדרה פני, עורכת המגזין SELF – את הסרט הוורוד, שמהווה מאז 1992 את סמל הקמפיין. הסרטים הוורודים הראשונים הופצו לראשונה בדוכני אסתי לאודר בבתי הכלבו השונים שברחבי ארה"ב ומאז חולקו כמעט 110 מיליון סרטי דש ורודים ברחבי העולם. באותה שנה הקימה אוולין לאודר את ארגון Breast Cancer Research Foundation ומיום הקמתו הקדישה חברת אסתי לאודר את תמיכתה לארגון, שאינו למטרת רווח. ה-BCRF מוקדש למימון של מחקר וחדשנות קלינית במטרה לסייע במציאת טיפול לסרטן השד. לאודר, שהיתה אחת מחברי מועצת המנהלים שלו, גייסה באופן אישי 13.6 מיליון דולר לטובת המרכז, אך רק בשנת 2009 היא גילתה לעולם בראיון בעיתון שהיא בעצמה ניצלה מהמחלה.
השנה משיקה החברה את קולקציית Pink Ribbon להעלאת המודעות לסרטן השד. בקולקצייה שני מוצרים: סט במהדורה מוגבלת של שפתון Pure Color בגוון Candy, שנבחר ע"י אוולין לאודר ז"ל, וליפגלוס מסדרת Pure Color במיכל בגוון Pink Innocence, שנבחר ע"י אליזבת הארלי, פרזנטורית המותג. הפקק מעוטר אף הוא בעיצוב חדש (185 ש"ח). המוצרים, שמגיעים יחד עם תיק איפור מהודר, יימכרו בלעדית בחלק מסניפי הסופר פארם במהלך חודש אוקטובר, וכל סכום הקנייה יועבר כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.
מכירים חברות איפור נוספות שמעבירות את כל הרווחים למטרות חשובות? טקבקו לנו