חודש אוגוסט הוא כידוע עונת הטיסות, וזה אומר שכולנו נתמודד במוקדם או במאוחר עם שאלון ה"ארזת לבד?" החשוב באותה המידה שבה הוא מעייף. תארו לעצמכם מה היה קורה אם בפעם הבאה תקפוץ עליכם יחידת שוטרים מיומנת, ורק בגלל העדפות הבישום שלכם? זה קרה לתושב אנגליה מופתע, במה שמסתמן ככותרת המפוקפקת של השבוע.

ג'ימי הו, תושב אנגליה בן 25, היה בהלם כשהשוטרים הקיפו אותו בשדה התעופה באדינבורו, סקוטלנד. זה קרה מיד אחרי שהתיק שלו עבר את מסוע השיקוף הבטחוני ואנשי ההבטחה הטיחו בו מבטי אימה. במהרה התברר שהבושם לגברים Spice Bomb מבית ויקטור&רולף, שיהיה בתיקו של הו באריזה שמזכירה רימון יד, עורר את חשדם של אנשי הביטחון.

ארזתם בושם בצורת רימון יד?  (צילום: ssuaphotos/shutterstok)
ארזתם בושם בצורת רימון יד? (צילום: ssuaphotos/shutterstok)

על פי הדיווחים של הטלגרף הבריטי, הבושם החשוד נלקח לחקירה מדוקדקת, והו האומלל נשאל שוב ושוב האם הוא מכיל חומרים מסוכנים או נפיצים. "במחשבה לאחור, זה באמת טיפשי, ואולי העיצוב של הבקבוק לא ממש טוב, בהתחשב בנסיבות", אמר הו לאחר שבכל זאת הצליח לחזור ללונדון מהחופשה הקצרה שלו בבירה הסקוטית. חייבים להוסיף שהסלוגן המלווה את הבושם, The New Explosive Fragrance, לא הוסיף לעניין.

זוהי לא הפעם הראשונה שהבושם חסר המזל חווה צרות במעברי גבול בינלאומיים. בשנת 2006 הגרסה הנשית של הבושם, Flower Bomb, הורדה ממדפי הדיוטי פרי בשדה התעופה של אוסלו, בטענה כי צורתו הנפיצה עלולה לבלבל את כוחות היבטחון, לעורר רעיונות אצל טרוריסטים מתחילים או לעורר פחד בקרב תיירים שלא מודעים לחידושים האחרונים בתחום. התגובה שהתקבלה ממשרדי לוריאל פריז, האחראית על חטיבת הבישום של צמד המעצבים, היתה תמוהה עוד יותר מההחלטה לארוז בושם תמים במעטה של רימון נפץ: "הבושם נמכר בכל העולם זה שנתיים, ואף פעם לא שמענו טענה שכזו. אנחנו מבינים שהאריזה מזכירה רימון, אך כל מה שצריך לעשות כדי לשלול את האופציה המסוכנת הזו זה לשאול".

לדיוויד בקהם זה לא היה קורה. בקבוק בעיצוב לא מסוכן
לדיוויד בקהם זה לא היה קורה. בקבוק בעיצוב לא מסוכן

כעת קיבלו בלוריאל הוכחה ששדות התעופה מעדיפים לפעמים לדלג על שלב השאלות ולעבור היישר לפעולה - שתוצאתה היא בחור מבוהל שרק רצה להתבשם בשקט. תגובה רשמית מחברת לוריאל פריז על התקרית הזו טרם התקבלה, אך אנו מקווים שהיא תכלול פיצוי עבור עוגמת הנפש של הרוכש הנאמן, שסיכן את חייו לטובת הבושם החדש שלהם.