תהילה היא עניין חמקמק – בעיקר כשמדובר בהחלטה של אמצעי התקשורת להלל ולפאר בכותרות סלבריטאי אחד, ובמקביל ללעוג לסלבריטאי אחר. שתי בחורות צעירות ומוכשרות יצאו מהסדרה הקליפורנית האהובה The O.c, רייצ'ל בילסון ומישה ברטון. בילסון הברונטית התמקמה מיד במשבצת הפאשניסטה המשנית, שעה שברטון הבלונדינית כיהנה בתפקיד ההבטחה הגדולה. אלא שעם הזמן השתיים החליפו תפקידים, כך שכל העולם ידע מה בילסון לובשת ועם מי היא יוצאת, ועל ברטון ליהגו בעיקר שהיא שמנה ומפגינה בבחירותיה האופנתיות התדרדרות לתחתית ה-B-listers.

מטופחת ומוזהבת בסוף 2011 (צילום: gettyimages)
מטופחת ומוזהבת בסוף 2011 (צילום: gettyimages)

ברטון בת ה-26 ניחנה ביופי מעודן ולא מתריס, כזה שהוליווד מתקשה לעתים להתמודד איתו. היא נולדה בלונדון אבל עברה לניו יורק בגיל צעיר והחלה את קריירת המשחק שלה בערוצי הילדים השונים. התפקיד של מריסה קופר בסדרת הקאלט שרצה על המסך במשך כ-3 שנים הפך אותה לאהובת המתבגרים והבטיח לה חיים עמוסי השקות, שורות ראשונות וקמפיינים, אלא שברטון בחרה במסלול לינדזי-לוהני משהו והעדיפה להתפרסם בזכות נהיגה בשכרות, אשפוז כפוי ובעיקר, בצעד שבהחלט תפס את תשומת הלב של הצהובונים מהצד הלא נכון, בעלייה משמעותית במשקל.

נדחסת לג'ינס לא לה (צילום: gettyimages)
נדחסת לג'ינס לא לה (צילום: gettyimages)

כשנתיים הסתובבה ברטון בעיר ילדותה לונדון, כשהיא נדחסת בקושי רב לג'ינס הישן שלה, אוחזת במידות גוף שפויות למדי, ובכל זאת נלעגת על ידי התקשורת. הטרנדים המוזרים שניסתה להנהיג באותה העת, מקשתות מוזרות בשיער ועד ג'ינסים עם מגני ברכיים, לא סייעו למעמדה העגום. 2012, כך נראה, היא שנת הקאמבק העיקש של הכוכבת שקצת הלכה לאיבוד, ונראה כי הוא מתוכנן בדיוק במסלולה של רייצ'ל בילסון, שמתפרסמת בעיקר כאורחת קבועה בהשקות ובתצוגות אופנה. ברטון, שהספיקה לרזות ולשכור לעצמה סטייליסט, אומנם לא מתכננת סרט משמעותי, אך ניכר שהיא בהחלט מעוניינת להיתפס בעדשת המצלמה כבעבר.

מדושנת עונג (צילום: gettyimages)
מדושנת עונג (צילום: gettyimages)

כמעט במקביל יצאו בחודש שעבר ליין הטיפוח והאיפור של ברטון, ולצדו ליין בגדים ואקססוריז שנמכר בינתיים בבוטיק אקסקלוסיבי בדובאי, אך מתוכנן לבצע הופעת בכורה גם בלונדון. ליין הטיפוח החביב, שכולל נרות, ליפסטיקים ויתר רכישות שבנות O.C ודאי היו אוהבות, נמכר גם באתר של מישה, וזכה בניו יורק מגזין לתיאור הלא מפרגן "ביזארי למראה".

ביזארי או פשוט ולעניין? תשפטו אתם, אבל אל תפסלו את ברטון על הסף. יש משהו מכמיר לב בברטון, שהספיקה להתחבב על המדיה ועל המעצבים, לעבור לצד הנלעג של הביצה ההוליוודית וכעת היא מנסה להיות שוב רלוונטית, למרות השורשים המוזנחים ובזכות העיניים החד-פעמיות. כוכבת מובילה היא אולי כבר לא תהיה, אבל משהו אומר לנו שאיפשהו בין עצמות הלחיים המחודדות שלה והנמשים מסתתרות הפתעות. אנחנו מהמרים על קמפיין לבושם – או כל דבר אחר שיחזיר אותה לחיינו בצורה מכובדת באמת.