פעם נכחתי בהפעלה חברתית מסויימת, בה התבקשתי כמו יתר חברות הקבוצה, לקפל מגבת בהלימה מדוייקת ככל האפשר לגודל הישבן שלי, להניח אותה על הרצפה ולהתיישב עליה. לאחר שאחרונת הנשים בקבוצה התיישבה על המגבת שלה, התבקשה כל אחת לבדוק האם יש פער בין גודל המגבת לגודל אחוריה וראו זה פלא- ב- 100% מהמקרים קיפלו הנשים את המגבת לריבוע קצת יותר גדול מגודל ישבנן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאין כל קשר בין התפיסה הסובייקטיבית שלנו למציאות הריאליסטית כשזה נוגע לישבנים, או במילים אחרות- רובנו חושבות שיש לנו תחת גדול, הרבה מכפי שהוא באמת.

קטן ממה שאת חושבת. מבחר ישבנים (צילום: shutterstock)
קטן ממה שאת חושבת. מבחר ישבנים (צילום: shutterstock)
גם אם נתעלם לרגע מתסביך הגודל הנשי, הרי שעל דבר אחד יש הסכמה: כמעט אף אחת מאיתנו אינה סבורה שהיא מושלמת, כשזה מגיע למקום שבו נהוג לשבת: בין אם הישבן רופס מדי, לבן מדי או אפילו מעוטר בפצעונים, רחמנא ליצלן. זו גם הסיבה שכמאפרת על סט צילומים של בגדי ים או הלבשה תחתונה נדרשתי לא אחת להבריק, לשזף ולייפות ישבנים, ואפילו להסוות חצ'קונים מהמקום "ההוא", מה אתם יודעים.
כך נראה ישבן מטופח. תחרות מיס יוניברס (צילום: gettyimages)
כך נראה ישבן מטופח. תחרות מיס יוניברס (צילום: gettyimages)
עד כמה הנוהג הזה זולג למציאות היומיומית? תופתעו לדעת, אבל לא מעט, שכן חברות האיפור והטיפוח המציאו לנו שלל מוצרים שצובעים, מטשטשים, משזפים ומייפים את ישבננו. אם זה לא מעניין לכם את התחת, תרגישו חופשי לדלג לכתבה הבאה, אבל אם כן, אתם מוזמנים לקרוא הלאה:

המייקאפים

בצילומים לקטלוגים של בגדי ים והלבשה תחתונה, נדרשים המאפרים להציג מראה גוף מושלם הכולל בין היתר ישבן נטול רבב. חברות האיפור (המקצועיות, בעיקר) הביאו בשנים האחרונות את המייקפאים לגוף, והציבו אותם בפרונט, מה שסייע רבות ביצירת מראה כזה. מדובר במייקאפ רגיל, ממש כמו זה שמשתמשים בו לאיפור הפנים, רק שהפעם הוא נועד להסתיר ולכסות את הפגמים שבאזור הישבן וכאלה יכולים להיות לא מעט: החל מסימני מתיחה בעקבות הרזיה או השמנה קיצוניים, דרך טעויות שיזוף, סימני גילוח של קו הביקיני (אמנם באזור שונה אך מקורב גיאוגרפית) ואפילו בגלל הפצעונים האמורים והמעצבנים..

מייקאפים לגוף. מימין: INGLOT, במרכז: DERMA COLOR, משמאל: M.A.C

ברונזרים (מייקאפ עם גוון חום) לגוף: מימין "גרלן", במרכז: רוית אסף, משמאל: Ofra Cosmetics

אם הזכרנו חצ'קונים, אז קבלו את פינת הביזאר: חברת "קליר-באט" (יש כזה דבר), פיתחה לאחרונה תכשיר ייעודי שמתיימר לטפל בפצעים המעצבנים שיוצאים בדיוק שם, במקום בו איש אינו שש להודות בקיומם ו/או להתגאות בהם.

מתוך קמפיין חברת CLEAR BUTT

אם חשבתם שכאן נגמר החלק המוזר היכונו, זה משתפר: כדי לחסוך לכם את ההשקעה במוצר ובעיקר כדי לבדוק כמה רחוק תהיו מוכנים ללכת בשביל מתנות בחינם, מציעים בחברה החזר כספי מלא על מחיר המוצר למי שיעשה UPLOAD לתמונה אמיתית של הישבן הפרטי שלו בפוזה של לפני ואחרי השימוש בתכשיר. קראתם נכון

השימרים והמנצנצים

בתצוגות הלבשה תחתונה ו/או בגדי ים, נדרשים המאפרים לא אחת להעניק סוג של גלואו לרגליים וגם לישבן, שמקבל פוקוס על הבמה. לשם כך הושקו המוצרים המבריקים והמנצנצים, באריזות גדולות המתאימות למריחה על הגוף ובמראם שאינו מכביד או מלכלך את הבגד. המוצרים הללו מעניקים ברק עדין לישבן ולרגליים שמחוברות אליו, כך שכל הכבודה הזו נראית מושלמת וזוהרת בעידון מאופק.

שימרים ונצנצים לגוף: מימין: MALU WILZ, במרכז: ג'יבנשי, משמאל: לנקום

המראה הרטוב

מה שהיה פעם נחלתם של מאפרים בסט של צילומי פורנו, הפך לקונצנזוס כמעט לאומי: הברקות גוף, בשונה מנצנוץ, מעניקות לגוף ולישבן מראה רטוב וג'וסי. כדי להשיג לוק עסיסי שכזה, כל שתידרשו הוא להתיז שמן גוף על האזורים האסטרטגיים, והנה סידרתם לעצמכם מראה רטוב ומפתה שעומד בקנה אחד עם כל קלטת פורנו, זולה ככל שתהיה או ההיפך.

שמני גוף למראה רטוב. למעלה מימין: יובנה, דקלאור, ללין, דיור. למטה מימין: CHIC, ניטרוג'ינה, בודי שופ, AHAVA

המשזפים

שוק מוצרי השיזוף העצמי עשה בשנים האחרונות אפ-גרייד משמעותי: לא עוד מוצרים שדורשים תואר ראשון באומנות המריחה, אלא מוצרים ידידותיים למשתמש המעניקים גוון אחיד לעור, גם אם מרחתם אותם על גופכם בשתי ידיים שמאליות. היתרון: הם לא יורדים במים, לא מלכלכים את הבגד ומונעים פאדיחות מהסוג המביך והלא רצוי. החיסרון: כשהם יורדים, כמה ימים לאחר מריחתם, זה תמיד נראה כאילו העור מוכתם, ראו הוזהרתם. על סטים של צילומים המחייבים השתכשכות בלי פוסקת במים או בנוזלים אחרים, נוהגים המאפרים להיעזר במוצרים לשיזוף עצמי, היות והם מעניקים פתרון ארוך טווח ועמיד משמעותית בכל מה שנוגע לגוון עור הגוף בכלל והישבן הפרט.

מוצרים לשיזוף עצמי. למעלה מימין: שיסיידו, אסתי לאודר, לנקסטר, קליניק. למטה מימין: סוטיס, קלרינס, לוריאל פריז, גרנייה

לסיום, קבלוהצצה לקמפיין בינלאומי מעניין של חברת הטיפוח "וישי" שמתייחס לטוסיק כאל איבר סקסיסטי, אך עושה זאת מזווית קצת שונה: בחברה החליטו לקדם קרם לחיטוב הישבן ולמניעת צלוליט בדרך מקורית שקורצת ללקוחות ולו רק בשל העובדה שהפעם, בניגוד למקרים קודמים, התבייתו המפרסמים דווקא על התחת הגברי.

מתוך קמפיין BOOTY BREAK של VICHY

עשרות גברים שברמת הלוק נראים כמו "השכן ממול" הוזמנו להביא את הטוסיק שלהם לאודישן במשרדי החברה. הזוכים המאושרים, או אם תרצו - אלה שבפוטנציאל יכולים לעניין לנו את התחת, זכו לככב באתר הייעודי שפתחה החברה לקמפיין זה, במסגרת מה שניתן לכנות הפיפ שואו הדיגיטלי הראשון שלא סגור לבני 18 ומעלה. ואולי חבל שכך.
באתר תוכלו לחזות בשלל גברים אשר צולמו מהמותניים ומטה, כך שכל מה שתקבלו מהם אלו ישבנים שריריים בגדלים וגוונים שונים. בקליק פשוט תוכלו לגרום לגבר בו בחרתם להתפשט ולהישאר בתחתונים בלבד ואז, בהקשה נוספת על ה"אנטר" הוא ירקוד, ינענע, יכווץ שרירים ואפילו יביא אותה בקטע של ספאנקינג עצמי. צריך לראות כדי להאמין.

מהומה רבה על קרם נגד צלוליטיס. מתוך קמפיין BOOTY BREAK של VICHY

אם נשתעשע לרגע במחשבה של "לו זה היה ההיפך", נוכל לדמיין בעיני רוחנו אתר פיפ שואו למבוגרים בלבד, כזה שמציג נשים מהמותניים ומטה וגורם לפמיניסטיות וארגוני הנשים לצרוח גוועלד. רק שמשום מה, כשמדובר בתחת גברי, לא מן הנמנע שקמפיין כזה יעבור בקריצה חייכנית שיכולה לעשות רק טוב לציבור הנשים, המתוסכל מישבנו הפרטי או החומד את הסקס-אפיל הגברי, לא בהכרח בסדר הזה.
לא רק טוסיקים יש באתר: כשנכנסים לעומקו ניתן לגלות גם שלל תרגילי ספורט עם מאמן מקצועי לחיטוב הישבן (כולל אפליקציות לסמארטפון), וגם אינפורמציה מעניינת על הקרם עצמו ועוד תובנות אינטליגנטיות ברובן. רק שהדרך לכל הטוב הזה, רצופה בישבנים מרקדים אותם תאלצו לראות שוב ושוב. האם זה פרס או עונש? תחליטו לבד.
.
מי שבקי בהיסטוריה הציבורית של המונח Booty (ישבן), יודע שמושג הזה מוקם בעבר אחר כבוד מפוקפק, בתוך ארסנל המילים הגסות הלאומי בשפה האנגלית. כשהראפר סנופ דוג התחיל לשרבב "בוטי" בתוך להיטיו, הוא עורר רגש ציבורי עז בקרב מאזיניו בפרט ובקהל האמריקאי בכלל. כשה"דסטניז צ'יילד" שרו את את הלהיט "בוטילישס" המילה "תחת" כבר הפכה לקונצנזוס בלב הציבור האמריקאי, מה שמוכיח שכציבור התקדמנו, גם אם לא ברור לאן.
לדברי החברה, המטרה היא שנשים יסתכלו על התחת הגברי החטוב, המוצק והסקסי שבאתר ובמקום להתייאש מאחוריהן ובאקט של איבוד דעת לרדת על מיכל "האגן דאז", יתחילו לאהוב או לחבב ולתגבר את אהדתן, כל אחת אל הטוסיק הפרטי שלה. על כך נאמר כבר בעבר- אשרי המאמין. מי שצפוי להרוויח מכל הפרובוקציה הזו היא דווקא חברת וישי, שכבר הוכיחה בעבר שפרובוקציות מוכרות את המוצר , כך שגם אם אתם סוברים כי ישבנים לחוד וקמפיינים לחוד, הרי שבחברה מקווים להביא את הקרם לרמת התודעה של קהל הצרכנים ולנו נותר להרהר עד כמה המטרה מקדשת את האמצעים, גם אם האמצעים יודעים לנענע יופי יופי.