מבט חטוף או אפילו מעמיק אל NK, מה שנראה כמו בית כלבו אירופאי סטנדרטי, מגלה לנו חנות חביבה המשתרעת על שטח של שש קומות ושוכנת אי שם בשוודיה. העובדה שבית הכלבו השוודי הזה נוסד כבר בשנת 1902, מוסיפה למקום תדמית שמרנית ועתיקה משהו.

בית הכלבו NK (תמונה: האתר הרשמי)

אך מסתבר כי הסטיגמות לחוד ומציאות לחוד: ב- NK הרימו לאחרונה את אחד מהקמפיינים היצירתיים שנראו בחודשים האחרונים, שלקח את השראתו מהסרט שובר הקופות משחקי הרעב שגם מוקרן בימים אלה בישראל. הקמפיין, שזכה לשם הצפוי למדי THE BEAUTY GAMES ("משחקי היופי"), עושה ספין-אוף לסרט לא רק בתחום הכותרות אלא גם ברמת התוכן: בדיוק כמו בסרט, מציג גם הקמפיין של NK דמויות לא שגרתיות באיפור וסטיילינג שהורסים את הבריאות ואם היה נדמה לכם עד כה שהשוודים הם עם שמרן, כדאי שתחשבו שוב:

מתוך קמפיין THE BEAUTY GAMES לרשת NK

מתוך קמפיין THE BEAUTY GAMES לרשת NK

השראה נוספת ואפילו מתבקשת מגיעה מהמשחקים האולימפיים שכבר מתקרבים מעבר לפינה: הקמפיין עושה הומאז' וכבוד לכמה ענפי ספורט שאולי לא מקבלים את הפוקוס הראוי ביומיום: סיף, חץ וקשת, אגרוף ושחייה.

מתוך קמפיין THE BEAUTY GAMES לרשת NK

מתוך קמפיין THE BEAUTY GAMES לרשת NK

מתוך קמפיין THE BEAUTY GAMES לרשת NK

הקרדיט על היצירה המופלאה מגיע לצוות שכולו שוודי: אומן האיפור השווד י איגנציו אלונזו כבר עשה דברים יצירתיים בקריירה המקצועית שלו, אך נדמה כי הפעם התעלה על עצמו כשהפליא לאפר את שלושת הדוגמניות אלינור אריצ'סן, אסה אנגסטרום וטנזין והקנה לכל אחת מהן מראה ייחודי ומלא צבע, תרתי משמע. על הסטיילינג בצבעי הלבן אחראית הסטייליסטית נעמי איטקס ועל הצילום ניצח אנדראס סג'ודין.
אחרי כל הסופרלטיבים שקמפיין כזה מקבל (ובצדק) נשאר רק לתהות מתי נראה עוד בתי כלבו מאמצים גישה כה יצירתית? האם תוכלו לדמיין בעיני רוחכם קמפיין דומה לרשת המשביר לצרכן, לדוגמה? והאם עודף יצירתיות יכול להועיל או להזיק לבית עסק שכזה? כך או כך, התמונות עוצרות הנשימה מצליחות לקבל המון תשומת לב ברשת ומעוררות עניין בקרב תעשיית האופנה והיופי הבינלאומית. אך האם זה מה שיגביר את המכירות לרשת NK ? ימים יגידו, אבל התמונות עוצרות הנשימה מפצות על העדר האופציה לעשות שם שופינג.