זוזי הצידה, דפני גינס. ל-M.A.C, החברה שכבר עייפנו מלספור את שיתופי הפעולה שהיא משיקה בעולם השכם וערב, יש בייבי חדש, והוא בן 90. על הכוונת הרב-ממדית של המותג, שכבר הזמין בעבר את האמנית השנויה במחלוקת סינדי שרמן ואת יורשת המליונים טורפת הקוטור דפני גינס, נמצאת כעת איריס אפפל, אשת חברה ניו יורקית ואייקון אופנה שעורכי מגזינים אוהבים לטפח.

ב-M.A.C מספרים כי קולקציית האיפור, שתנחת בחנויות בעוד שבועות ספורים, מבוססת על אוסף בגדי הווינטג' והקוטור של אפפל, ומכיוון שמדובר באוסף לא קטן בכלל, גם כמות המוצרים בקולקציה בהתאם - כחמישה גווני ליפסטיק, שלושה לקים, מסקרה, עפרונות שפתיים, פודרה ורדרדה ועוד, כשהגוונים הבולטים ביותר הם פוקסיה, אפור עכברי וטורקיז נועז.

בת 90 בליינית. אפפל ובעלה קארל (צילום: GettyImages)
בת 90 בליינית. אפפל ובעלה קארל (צילום: GettyImages)

כמו תמיד ב-M.A.C, הקונספט ממוצה עד תום. בהתאם למוטו של הקולקציה, המוקדשת ל"ציפור אקזוטית שתמיד הקדימה את זמנה", הצילומים הפרסומיים של אפפל הם מופת של דרמה וסטייל. על רקע כחול כהה, הם מציגים את הגברת המכובדת עמוסה, כהרגלה, באקססוריז ותכשיטים. שמות הליפסטיקים, ביניהם Party Parrot Flamingo Lustre ועוד, כמובן בהתאם.

בהשראת הציפור האקזוטית
בהשראת הציפור האקזוטית

עד כה הכול נשמע נפלא, אבל לאור הקצב המסחרר בו M.A.C מעיפים עלינו שיתופי פעולה, עושה רושם שהפעם מדובר בשת"פ שהוא בגדר One too many.

בניגוד לקולקציית האיפור הקודרת של דפני גינס, בגוונים של אפפל אין חידוש או בשורה של ממש, ולכן מתבקשת המחשבה שגם חברת האיפור המצליחה חשקה באפפל, עם משקפי הפלסטיק האימתניים ותכשיטי הענק הצבעוניים, מסיבה שכל קשר בינה לבין איפור מקרי בהחלט.

נושפת בעורפה. דפני גינס (צילום: gettyimages)
נושפת בעורפה. דפני גינס (צילום: gettyimages)

אפפל, שחגגה באוגוסט יום הולדת 90 עגול ומרשים, מקפידה לכבד בנוכחותה תצוגות וגאלות נחשבות ומשמשת את עולם האופנה, במיוחד בזמן האחרון, כסוג של עלה תאנה. בתחום בו כולם אובססיביים ליופי, זוהר נעורים וחיוניות, אפפל המקומטת והחביבה היא "זקנת הבית" האהובה, זו שבאמצעותה אוהבים בתי האופנה להדגים את חיבתם לאייקונים על-זמניים ולמורשת.

כשזה מגיע לתחום האיפור, החנופה המתחסדת הזו מתחילה לצרום. תכשיטים גדולים? מסגרות משקפיים? כל מה שהופך את אפפל לאנציקלופדיית אופנה מהלכת יתקבל בברכה, גם אם בחיקויים זולים. אבל ליפסטיקים וצלליות? שלא לדבר על פודרה נאיבית שבטח ובטח לא מיועדת לנשים משכבת גילה של הפרזנטורית, מרגישים קצת כמו צביעות. גם אם הצביעות הזו צבעוניות במיוחד.